De consequentie van jouw opmerking is dan dus (als ik het goed begrijp) dat alleen mensen die de Heere kennen bij een christelijke of reformatorische instelling mogen werken?samanthi schreef:Sorry deze vragen had ik over het hoofd gezien.Hollander schreef:Vind jij dat christelijke richtlijnen/voorschriften/wetten, die gefundeerd zijn op de Bijbel, alleen uitgevoerd kunnen (of hoeven) worden door mensen die de Heere kennen?samanthi schreef:Wat heeft de SV en kledingcode voor meerwaarde als de docenten de Heere niet kennen?
Ik stel het algemeen, dus niet versmald tot kleding of Bijbelvertaling.
Nee... richtlijnen die gefundeerd zijn op de Bijbel zijn altijd goed...
Echter jezelf reformatorische of christelijke school noemen en voor de klas mensen die de Heere niet kennen?
Dat is hetzelfde als de dominee en de kerkenraad onderwijs geven en zelf de Heere niet kennen.
Dat bedoel ik.
Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)
Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)
Ja...Hollander schreef:De consequentie van jouw opmerking is dan dus (als ik het goed begrijp) dat alleen mensen die de Heere kennen bij een christelijke of reformatorische instelling mogen werken?samanthi schreef:Sorry deze vragen had ik over het hoofd gezien.Hollander schreef:Vind jij dat christelijke richtlijnen/voorschriften/wetten, die gefundeerd zijn op de Bijbel, alleen uitgevoerd kunnen (of hoeven) worden door mensen die de Heere kennen?samanthi schreef:Wat heeft de SV en kledingcode voor meerwaarde als de docenten de Heere niet kennen?
Echter jezelf reformatorische of christelijke school noemen en voor de klas mensen die de Heere niet kennen?
Dat is hetzelfde als de dominee en de kerkenraad onderwijs geven en zelf de Heere niet kennen.
Dat bedoel ik.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Je kan niet over iemands hart oordelen. Maar hoe kan je een richtingaanwijzer goed staan als jr zelf niet de goede richting weet. Hoe kan je zelf zeggen de ware rust is bij God als je eigen hart die rust niet gevonden heeft bij God? Mag je dat willen?Hollander schreef:De consequentie van jouw opmerking is dan dus (als ik het goed begrijp) dat alleen mensen die de Heere kennen bij een christelijke of reformatorische instelling mogen werken?samanthi schreef:Sorry deze vragen had ik over het hoofd gezien.Hollander schreef:Vind jij dat christelijke richtlijnen/voorschriften/wetten, die gefundeerd zijn op de Bijbel, alleen uitgevoerd kunnen (of hoeven) worden door mensen die de Heere kennen?samanthi schreef:Wat heeft de SV en kledingcode voor meerwaarde als de docenten de Heere niet kennen?
Dat bedoel ik.
Misschien is dat ook tegelijkertijd de neer gfang van christelijk of reformatorisch onderwijs. Dat we het normaal vinden het zelf niet te weten of kennen. Hoe kan er dan nog een drang uitgaan naar de kinderen. Dit geldt ook voor ouders. (En ja het gevaar can automatisme is net zo groot. Maar dat bedoel ik ook niet)
Ik snap je intentie, maar dat is onwerkbaar. En ik denk ook niet dat het recht doet aan de Bijbelse opdracht om je talenten in te zetten en de aarde te bebouwen en te bewaren.samanthi schreef:Ja...
Mogen mensen die de Heere niet kennen dan wel bij een gewoon bouwbedrijf werken...?Hollander schreef:Ik snap je intentie, maar dat is onwerkbaar. En ik denk ook niet dat het recht doet aan de Bijbelse opdracht om je talenten in te zetten en de aarde te bebouwen en te bewaren.samanthi schreef:Ja...
Ja, vanzelfsprekend. Daarom vind ik de eerder gemaakte opmerking ook een onterechte tegenstelling. Geen mens heeft recht om onbekeerd verder te leven, maar alle mensen blijven schepselen van God en hebben de scheppingsopdracht meegekregen.eilander schreef:Mogen mensen die de Heere niet kennen dan wel bij een gewoon bouwbedrijf werken...?Hollander schreef:Ik snap je intentie, maar dat is onwerkbaar. En ik denk ook niet dat het recht doet aan de Bijbelse opdracht om je talenten in te zetten en de aarde te bebouwen en te bewaren.samanthi schreef:Ja...
Ja omdat dit niet schadelijke is voor een kinderziel, een predikant en de kerkenraad moet ook een nieuw leven kennen, zij leren mensen zo ook met leerkrachten.eilander schreef:Mogen mensen die de Heere niet kennen dan wel bij een gewoon bouwbedrijf werken...?Hollander schreef:Ik snap je intentie, maar dat is onwerkbaar. En ik denk ook niet dat het recht doet aan de Bijbelse opdracht om je talenten in te zetten en de aarde te bebouwen en te bewaren.samanthi schreef:Ja...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
En predikanten?Hollander schreef:Ik snap je intentie, maar dat is onwerkbaar. En ik denk ook niet dat het recht doet aan de Bijbelse opdracht om je talenten in te zetten en de aarde te bebouwen en te bewaren.samanthi schreef:Ja...
-
- Verbannen
@samanthi,
Dat geldt ook voor de vaders en moeders in de gezinnen,
voor de opa's en oma's die op hun kleinkinderen passen,
voor de oppas die de kinderen 's avonds naar bed brengt als vader en moeder op visite zijn naar goede vrienden,
voor de leidinggevenden op de kinderdagverblijven,
voor de leidinggevenden op de jeugdverenigingen,
ja, voor iedereen die leeft op deze wereld.
Dus ik vind de visie van jou onterecht en eigenlijk ook een beetje overtrokken.
voor de oppas die de kinderen 's avonds naar bed brengt als vader en moeder op visite zijn naar goede vrienden,
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Nee, ik ga niet mee in dit soort kruisverhoren. Ik had al aangegeven dat ik je intentie begrijp. Maar ik blijf liever op het feit dat we geen hartenkenner en nierenproever zijn. Zélfs een onbekeerde predikant, die kerkrechtelijk is toegelaten en Gods Woord in (theologische) waarheid verkondigd, moeten we in kerkelijke zin als een gezant van Christuswege zien. Lees W. á Brakel er maar over.samanthi schreef:En predikanten?Hollander schreef:Ik snap je intentie, maar dat is onwerkbaar. En ik denk ook niet dat het recht doet aan de Bijbelse opdracht om je talenten in te zetten en de aarde te bebouwen en te bewaren.samanthi schreef:Ja...
(Let wel, dit is een zeer onwenselijke situatie)
-
Ja ik las het. Maar hoe kan jij het dinsdag al gelezen hebben?
Re: RE: Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)
Het zou ons wat te zeggen moeten hebben.Jantje schreef:@samanthi,
Vroeger dacht een predikant dat er een ban op de gemeente lag als er 3 weken lang geen mensen tot geloof kwamen.
Hoe moet een vijand van Christus nu de weg wijzen? Hoe moet een blinde een blinde de weg wijzen?
Het is verschrikkelijk als men God niet mag kennen, zeker ook in een functie waar over God verteld wordt.
In de praktijk is het zeer helaas niet anders, maar het is verschrikkelijk dat dat de praktijk is.
-
- Verbannen
Maandag (!) stond er al een klein artikeltje van in het RD, op de variapagina waar op maandag ook altijd huwelijksjubilea staan vermeld.crossmountain schreef:Ja ik las het. Maar hoe kan jij het dinsdag al gelezen hebben?
Blijkbaar leest het RD hier mee en hebben ze er nu toch wat meer nieuws van gemaakt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Zover ik weet is het officieel beleid op het Calvijn College (waar jij het steeds over hebt), en alle reformatorische VO scholen, dat een leraar wel degelijk een bekeerde man of vrouw zou moeten zijn. In lijn met de visie van Samanthi dus. In de praktijk zal dat i.v.m. het lerarentekort niet zo streng gehanteerd worden, maar er wordt wel degelijk naar gepeild tijdens een sollicitatiegesprek.Jantje schreef:@samanthi,