Ik snap de drukte niet zo goed. Je opperde ergens dat meer GG 'ers niet tegen vrouwen in een ambt zijn. Anderen hoonden dat weg. Iemand opent een poll en dan blijkt de stelling van jou niet onjuist.DDD schreef:Bedoel je dat je twee stemmen uitbracht, of dat jij de allereerste stem uitbracht?Mannetje schreef:Beste DDD,DDD schreef:@Tom:
Een 'slimme' manier om een onwelgevallige uitkomst te neutraliseren.
Discussie over de betrouwbaarheid van een poll is mij niet eerder opgevallen, dus ik zie toch een verband met de ongewenste uitkomsten. En ik ga er maar van uit dat mijn vermeende gedram eerder een stem tegen dan een stem vóór oplevert.
Nog voor er een tweede stem werd uitgebracht, die van mij was de eerste, heb ik mijn vraagtekens gezet bij deze poll. Dus dat ik nu mijn twijfels uit bij wat de uitkomst zegt, komt niet uit de lucht vallen omdat de uitkomst mij niet bevalt, maar omdat ik vanaf het begin deze poll niet als representatief heb gezien.
Natuurlijk is deze enquête niet representatief. Maar het is ook wel duidelijk dat er aanwijzingen zijn dat een niet onbelangrijk deel van de leden van de GG geen bezwaar heeft tegen vrouwelijke ambtsdragers. Het zou wel gek zijn als die mensen zich hier ineens zouden verzamelen, terwijl hier juist -volgens mij dan- vooral de rechterflank van de GG erg goed vertegenwoordigd is. Ik kijk soms mijn ogen uit, al ben ik inmiddels wat meer gewend dan in 2013.
Maar dit forum is voor wat betreft de actieve schrijvers zeker niet linkser dan de gemiddelde gergemmer, integendeel.
Dat had ik meteen wel kunnen vertellen. Ik heb het kerkenraadsleden ook wel eens voorgehouden dat er bijbels gezien niets tegen het diakenambt voor vrouwen is. En dat ze in feite al heel veel werk doen dat diaconaal is.
En wat zijn de taken? Geld inzamelen, de rijken aanmoedigen te geven, armen ondersteunen en vertroosten. Allemaal zaken die we allemaal moeten en kunnen doen.
Ouderlingen en predikanten is weer een moeizamer verhaal,maar de eikenhouten conclusie dat kerkverbanden die dat toelaten de bijbel niet lezen, is bepaald onaardig.
Er zijn niet voor niets zoveel brochures nodig over de plaats van de vrouw in de gemeente, juist omdát het allemaal niet zo heel duidelijk is.
Ook de formulieren zwijgen erover. Ieder kan dus met een gerust hart forumlid worden.