CvdW schreef:Het argument dat kinderen buiten de boot vallen is een waardeloos argument.
Bij pubers werkt dit niet. Je zult maar gepest worden omdat je als enige geen smartphone hebt.
Mijn dochter koos een (achteraf verkeerde) HBO opleiding, er werd daar met en over elkaar besproken wat er goed en niet goed ging, mijn dochter kreeg steeds het akelige verwijt dat ze op zondag niet bereikbaar was via haar mobiel.
Ze werd helemaal buitengesloten bij groepsopdrachten.
Ze heeft dit een paar maanden volgehouden en toen brak ze. Ze was dus geen pubermeisje meer!
CvdW schreef:Als ouders moeten we de kinderen leren dat ze vreemdeling zijn op aarde
We moeten wel
door die wereld CvdW, al zijn we er niet
van.
Martijn schreef:Ik voor mijzelf moest er eerst ook niets van hebben. Uiteindelijk toch een smartphone aangeschaft.
Als stabiele volwassene trek je je inmiddels niet zoveel meer aan van de mening van anderen.
De hele wereld lijkt te FBen, ik heb er niks mee.
Ik word zo vaak gevraagd of ik ook een profiel wil aanmaken, maar nee, ik heb er geen zin in.
Zeg je kind of je vriendin gewoon persoonlijk of per telefoon dat je van hen houdt, dat hoeft toch niet publiekelijk op FB?
Ik ben opgegroeid met de telefoon aan een draadje, dus ik vond die draadloze al een geweldige uitvinding.
Maar als ze je in de jaren 90 verteld zouden hebben dat je ruim 100 gulden per maand voor een mobiel abo zou nemen, zou je diegene voor malle verklaard hebben.
Want veel mensen betalen dit gewoon, zonder blikken of blozen.