Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1
Geplaatst: 03 sep 2012, 14:36
@Eilander Als ik je een tip mag geven, stop er mee om jouw interpretaties als feiten presenteren.
Sorry hoor wolkje, sommige passages uit de Bijbel zijn dan wellicht voor meerdere interpretatie vatbaar. Maar ga nu niet net doen alsof de Bijbel een 1 of ander onduidelijk boek is wat helemaal niets zegt maar waar je alleen maar uit kan 'interpreteren'. Want dan doe je echt te kort aan Gods Woord. De meeste zaken in de Bijbel zijn echt volstrekt helder en echt niet voor meerdere serieuze interpretaties vatbaar. Gelukkig niet...wolkje schreef:@Eilander Als ik je een tip mag geven, stop er mee om jouw interpretaties als feiten presenteren.
Bedankt.wolkje schreef:@Eilander Als ik je een tip mag geven, stop er mee om jouw interpretaties als feiten presenteren.
Wat heeft de vervulling van de Wet de liefde temaken met de liefde tussen zoals jij zegt man/vrouw en man/man ook nog te vermelden vrouw/vrouw ?wolkje schreef:Beste mensen, dat al die kennis uit de bijbel tot zoveel twistgesprekken komen, dat komt volgens mij, omdat mensen hun interpretaties als feiten presenteren. (sommige maken er nog zelfs een dogma van ook). Het zou beter zijn, dat al je daden en gedachten geworteld zouden zijn in Christus en in Christus alleen. Dan weet iedereen hoe hij moet handelen. Dan zal je zien, dan wordt het echt een blijde boodschap.
Voor alle duidelijkheid mijn mening verkondig ik niet als de waarheid, maar het is wel MIJN GEDACHTE. (de vraag is trouwens nog maar waar komt die gedachte vandaan, want als de Heilige Geest in je woont, dan denk je dat het jouw gedachte is, maar dan blijkt die gedachte van een Ander te zijn.)
Zoals de apostel Jacobus ook schrijft, al die twistgesprekken zijn demonisch.
Vaak komen die twistgesprekken voort uit leerstellingen van mensen.
Geloof, hoop en liefde en de belangrijkste was de liefde. Als er mensen zijn of ze nu houden van bijv. man of vrouw, of man/man.
De liefde is de vervulling van de Wet. Wie zijn wij om daar een oordeel over te geven.
Dus met andere woorden verzin jij het regeltje dat liefde tussen man/man en vrouw/vrouw toegestaan is?wolkje schreef:Als je een keer de Wet overtreedt, dan overtreed je de HELE Wet.
Als je ooit een keer iemand gehaat hebt, dan heb je hem al vermoord.
De kennis van de Wet, geeft aan dat je een bemiddelaar nodig hebt, om het weer goed te maken met God.
Met andere woorden, niemand kan zich aan die Wet houden.
Daarom hielen de apostelen een apostelconvent in Jerusalem en het volgende besloten zij te doen:
Let vooral op het gedeelte in Handelingen 15, dat Petrus zegt:
10 Nu dan, wat verzoekt gij God, om een juk op den hals der discipelen te leggen, hetwelk noch onze vaders, noch wij hebben kunnen dragen?
11 Maar wij geloven, door de genade van den Heere Jezus Christus, zalig te worden, op zulke wijze als ook zij.
17 Opdat de overblijvende mensen den Heere zoeken, en al de heidenen, over welken Mijn Naam aangeroepen is, spreekt de Heere, Die dit alles doet.
18 Gode zijn al Zijn werken van eeuwigheid bekend.
19 Daarom oordeel ik, dat men degenen, die uit de heidenen zich tot God bekeren, niet beroere;
20 Maar hun zal aanschrijven, dat zij zich onthouden van de dingen, die door de afgoden besmet zijn, en van hoererij, en van het verstikte, en van bloed.
Met andere woorden verzin geen nieuwe regeltjes, (als mensen het al niet gedaan hebben) anders ben je een gevangene van je eigen wetjes. Want een leugen is snel gemaakt, maar om hem ook weer af te breken!!!
Je volgt een katholiek en laat de Bijbel/wat de Bijbel m.b.t. dit zegt links liggen?wolkje schreef:Laten we een voorbeeld nemen aan de overleden Kardinaal Martini die zijn mond open durfde te doen tijdens zijn leven en op durfde te komen voor de verdrukten, hij durfde te vertellen dat de kerk 200 jaar achterliep. Diep respect voor deze man, ondanks het feit dat hij rooms katholiek is.
Kardinaal Martini vond hij dat condooms toegestaan moeten zijn om de verspreiding van aids te voorkomen. Ook had hij geen probleem met mensen van hetzelfde geslacht die een relatie hebben, zolang het maar een stabiele relatie is.
De een zaait en de ander oogst, ik weet bijna zeker, dat hij goed zaad gezaaid heeft. Ik hoop alleen dat het in vruchtbare grond terecht komt. Kardinaal Martini, lid van de jezuïetenorde, was tijdens het conclaaf van 2005 een van de meest genoemde kandidaten voor het pausschap. Hij stond al bekend om zijn afwijkende standpunten inzake seksuele moraal, maar zijn uitspraak over homoseksueel partnerschap is nieuw. Gezin Als homoseksuelen een bestendige relatie hebben, dan kan de staat deze een officiële status geven, aldus Martini. Hij vindt wel dat het traditionele gezin verdedigd moet worden, omdat het de hoeksteen van de samenleving is. “Als echter mensen van het andere of het gelijke geslacht een contract willen ondertekenen om daarmee hun relatie een zekere stabiliteit te geven, waarom moeten wij daar dan zo nodig op tegen zijn?” vraagt de gewezen papabile zich af. Niet demoniseren De morele doctrine van de Kerk heeft volgens Martini “goede redenen” om vast te houden aan de idee dat God de verscheidenheid van man en vrouw in het huwelijk gewild heeft. Toch besluiten sommige mensen op grond van hun ervaringen en gewoonten, om psychologische redenen en “waarschijnlijk ook vanwege een aangeboren neiging” te kiezen voor een liefdesleven met een partner van hetzelfde geslacht. Martini zegt dat deze keuze “noch gedemoniseerd noch veracht” mag worden. Waardevol Een duurzame en trouwe vriendschap tussen twee personen van gelijk geslacht is volgens Martini in bepaald opzicht waardevol, ook als hun seksuele relatie niet tot toonbeeld verheven kan worden, zoals bij het huwelijk tussen man en vrouw het geval is. Gay Pride Martini zegt in zijn boek begrip – “niet per se toestemming” - te hebben voor manifestaties als Gay Pride. Daarin wordt volgens hem de behoefte aan zelfbeschikking zichtbaar, ook als dat deels “op overdreven provocatieve wijze” gebeurt. Moge deze man in vrede rusten, amen.
De uitspraken die op die vergadering zijn gedaan moet je wel in de betreffende context zien, namelijk dat door messiaanse joden werd geprobeerd om allerlei wetten, die alleen voor het Jodendom gelden (nl. ceremoniële wetten, zoals de besnijdenis) ook de 'heidense' christenen op te leggen en daarover was onduidelijkheid.wolkje schreef:Als je een keer de Wet overtreedt, dan overtreed je de HELE Wet.
Als je ooit een keer iemand gehaat hebt, dan heb je hem al vermoord.
De kennis van de Wet, geeft aan dat je een bemiddelaar nodig hebt, om het weer goed te maken met God.
Met andere woorden, niemand kan zich aan die Wet houden.
Daarom hielen de apostelen een apostelconvent in Jerusalem en het volgende besloten zij te doen:
Let vooral op het gedeelte in Handelingen 15, dat Petrus zegt:
10 Nu dan, wat verzoekt gij God, om een juk op den hals der discipelen te leggen, hetwelk noch onze vaders, noch wij hebben kunnen dragen?
11 Maar wij geloven, door de genade van den Heere Jezus Christus, zalig te worden, op zulke wijze als ook zij.
17 Opdat de overblijvende mensen den Heere zoeken, en al de heidenen, over welken Mijn Naam aangeroepen is, spreekt de Heere, Die dit alles doet.
18 Gode zijn al Zijn werken van eeuwigheid bekend.
19 Daarom oordeel ik, dat men degenen, die uit de heidenen zich tot God bekeren, niet beroere;
20 Maar hun zal aanschrijven, dat zij zich onthouden van de dingen, die door de afgoden besmet zijn, en van hoererij, en van het verstikte, en van bloed.
Met andere woorden verzin geen nieuwe regeltjes, (als mensen het al niet gedaan hebben) anders ben je een gevangene van je eigen wetjes. Want een leugen is snel gemaakt, maar om hem ook weer af te breken!!!
Eerlijk gezegd komt je stuk wel een beetje 'antinomiaans' over of, om een bijbelse term te gebruiken, het lijkt een beetje op de leer van de Nikolaïten: De wet kan toch niemand houden, dus hoef je hem ook niet meer te houden, we stellen nog 4 regeltjes en de rest laten we voor wat het is.wolkje schreef: Met andere woorden, niemand kan zich aan die Wet houden.
Daarom hielen de apostelen een apostelconvent in Jerusalem en het volgende besloten zij te doen:
Beste Eilander,eilander schreef:@wolkje, wat mij betreft ga je nu toch wel een heel vreemde kant op.
In dit topic wordt de Bijbelse lijn verdedigd die van oudsher in de reformatorische kerken is verdedigd. Ik heb het nu niet over onjuiste bejegeningen in de praktijk, die soms onbijbels was. Maar wel over de inhoud. Daarbij zijn door @denkertje21 diverse inhoudelijke vragen gesteld.
Vervolgens moeten we volgens jou stoppen met deze interpretatie. Dat is al een weinig inhoudelijke opmerking, maar daar voeg je dan nu nog bij dat we de interpretatie van een kardinaal zouden moeten overnemen.
Ik zou graag zien dat je je uitsprak over waar je staat ten opzichte van het reformatorische gedachtegoed, zoals in onze forumregels is neergelegd.
Mijn gedachte (als ik hier een eigen gedachte mag hebben):TSD schreef:De uitspraken die op die vergadering zijn gedaan moet je wel in de betreffende context zien, namelijk dat door messiaanse joden werd geprobeerd om allerlei wetten, die alleen voor het Jodendom gelden (nl. ceremoniële wetten, zoals de besnijdenis) ook de 'heidense' christenen op te leggen en daarover was onduidelijkheid.wolkje schreef:Als je een keer de Wet overtreedt, dan overtreed je de HELE Wet.
Als je ooit een keer iemand gehaat hebt, dan heb je hem al vermoord.
De kennis van de Wet, geeft aan dat je een bemiddelaar nodig hebt, om het weer goed te maken met God.
Met andere woorden, niemand kan zich aan die Wet houden.
Daarom hielen de apostelen een apostelconvent in Jerusalem en het volgende besloten zij te doen:
Let vooral op het gedeelte in Handelingen 15, dat Petrus zegt:
10 Nu dan, wat verzoekt gij God, om een juk op den hals der discipelen te leggen, hetwelk noch onze vaders, noch wij hebben kunnen dragen?
11 Maar wij geloven, door de genade van den Heere Jezus Christus, zalig te worden, op zulke wijze als ook zij.
17 Opdat de overblijvende mensen den Heere zoeken, en al de heidenen, over welken Mijn Naam aangeroepen is, spreekt de Heere, Die dit alles doet.
18 Gode zijn al Zijn werken van eeuwigheid bekend.
19 Daarom oordeel ik, dat men degenen, die uit de heidenen zich tot God bekeren, niet beroere;
20 Maar hun zal aanschrijven, dat zij zich onthouden van de dingen, die door de afgoden besmet zijn, en van hoererij, en van het verstikte, en van bloed.
Met andere woorden verzin geen nieuwe regeltjes, (als mensen het al niet gedaan hebben) anders ben je een gevangene van je eigen wetjes. Want een leugen is snel gemaakt, maar om hem ook weer af te breken!!!
Nu lijk je te suggeren met die 'synodeuitspraak' even het complete oude testament aan de kant werd gezet maar gezien de context is dat zeker niet zo!
Als de christenen werkelijk alleen maar de 4 zaken van die synode zouden moeten houden en dat alle andere verplichtingen 'nieuwe regeltjes' zijn dan neem ik aan dat je vindt dat wat Paulus in zijn brieven schrijft (hij schrijft toch echt wel meer voor dan bovenstaande 4 zaken) ook hiermee strijd. Dus Gods Woord is met zichzelf in tegenspraak?
Eerlijk gezegd komt je stuk wel een beetje 'antinomiaans' over of, om een bijbelse term te gebruiken, het lijkt een beetje op de leer van de Nikolaïten: De wet kan toch niemand houden, dus hoef je hem ook niet meer te houden, we stellen nog 4 regeltjes en de rest laten we voor wat het is.wolkje schreef: Met andere woorden, niemand kan zich aan die Wet houden.
Daarom hielen de apostelen een apostelconvent in Jerusalem en het volgende besloten zij te doen:
Misschien dat je dat nog eens uit kan leggen?
Dan zijn we het daarover eenswolkje schreef: Mijn gedachte (als ik hier een eigen gedachte mag hebben):
Als je denkt dat je het met God in orde kan maken, door naar de Wet de leven, dan verloochent je Christus.
Dan kruisigt je Christus weer opnieuw.
Door het geloof in Christus(dat hij de Zoon is van de levende God) ben je rechtvaardig voor God.
Door het geloof in Christus ga je naar de Wet leven als vrucht van je geloof.
Zoals Christus het omschrijft met de oude en nieuwe wijn.
Je moet geen oude wijn in nieuwe zakken stoppen en geen nieuwe wijn in oude zakken. Dat past niet.
Ze blijven naast elkaar bestaan.