Lourens schreef:Het heel bijzonder is om 'opa' te zijn.
Vooral als je hoort dat je zoon 's nachts steeds op moet voor de voeding.
Ja knul, dat hebben wij ook voor jou gedaan.!!!!
Adviseer hem maar om er van te genieten, van deze prille periode.
Voor hij het weet, is het weer om en komt die kleine hem vertellen, dat hij het zelf wel kan.
...20 jaar geleden het Verdrag van Maastricht werd ondertekend betreffende de Europese Unie?
...80 jaar geleden James Chadwick(1891-1974; Brits natuurkundige) in het tijdschrift Nature voor het eerst iets publiceerde over het neutron? (een deeltje zonder elektrische lading dat voorkomt in atoomkernen)
...65 jaar geleden bij het dorp Qumran(ruine-dorpje vlakbij de Dode Zee) de Dode Zee-rollen werden gevonden?
...ze onder meer fragmenten van bijna alle boeken van het Oude Testament bevatten?
...5 jaar geleden Pieter Stolk (61), Nederlands musicus en dirigent overleed?
...hij vooral bekend was als dirigent van het Gem.Koor Vox Jubilans uit Waddinxveen dat op Tweede Kerstdag traditioneel in De Doelen in Rotterdam zingt?
...het 70 jaar geleden 's-nachts ruim 13 graden vroor?
...we 40 jaar geleden bijna 12 uren achtereen neerslag hadden?
...de Hervormde Vrouwenbond vanochtend een Thema-ochtend in Barneveld heeft?
...Vandaag de Rond de Wiedentocht wordt verreden?
...Prinses Maxima vandaag een beroepen-orientatiebeurs opent?
...200 jaar geleden Charles Dickens(1812-1870, Engels schrijver in het Victoriaans tijdperk) werd geboren?
...de vrouwenbond van de Ger.Gem. vandaag een regiodag in Scherpenisse(Zeeland) hebben?
...vandaag de cito-toetsen beginnen?
...er morgen ook weer 3 toertochten op natuurijs in de Kop van Overijssel op de agenda staan?
Lourens schreef:Het heel bijzonder is om 'opa' te zijn.
Vooral als je hoort dat je zoon 's nachts steeds op moet voor de voeding.
Ja knul, dat hebben wij ook voor jou gedaan.!!!!
Adviseer hem maar om er van te genieten, van deze prille periode.
Voor hij het weet, is het weer om en komt die kleine hem vertellen, dat hij het zelf wel kan.
Maar dan breekt er voor de ouders ook wel weer een fijne tijd aan
Kijk, dat ik blond ben is een feit. Maar om nu te denken dat ik volledig dom ben als het over auto's gaat, gaat me echt te ver.
Wat is een vrouw zonder man.
Een technisch missend persoon.
Zware kou en auto's... en een vrouw..
Hoe gaat dat?
... Je stapt de auto in en gaat rijden, een dwingend sein gebied je te stoppen... (denkend aan de woorden van pa.. zie je iets roods.. stop! ) En zeker als er dan ook nog STOP bij staat.. Enfin, aan het einde van de straat om de hoek zit een garage.. zou het kwaad kunnen daar nog ff naar toe te rijden.
Kreun... was Jean er maar even, die zou meteen zeggen, dat ik kon doorrijden of niet.
Enfin, naar de garage... verhaal gedaan.. 'meneer, de auto zegt stop... mn man is op reis en ik weet niet wat ik doen moet... '. De vriendelijke meneer glimlacht (*ik zie m denken.. sjonge die vrouwen toch in de bittere kou..) 'Ik rij m wel even de garage in'zegt meneer (kreun, de kids staan straks bij t hek te kleumen, maar ja, als de auto stop zegt, durf ik niet verder.. dus ja.. toch maar ff die garage in..) Met al mn vrouwelijke logica vertel ik hem dat het misschien wel door de kou komt.. want hoe het ook zij.. bij meneer brandt het lampje helemaal niet.
Meewarig glimlachend kijkt meneer me aan.. "Uw verwarming staat ook helemaal uit mevrouw en dat met deze kou..""Ja ja, we kleden ons goed tegen de kou, dus geen verwarming nodig ( hij hoeft natuurlijk niet te weten dat een extra trui in een studentengezin meer oplevert dan de verwarming hoog stoken..)
Nu goed, er blijkt niets aan de hand te zijn, waarschijnlijk toch een seinstorinkje door de kou. Ach ja, de treinen hebben er ook last van, dus vanwaar een auto ook niet een keertje. Vervolgens gaat meneer me uitleggen hoe de verwarming van de auto werkt.. Sja.... Dat was nu juist iets wat ik wel wist.. Eind goed al goed, meneer hoefde geen geld te ontvangen voor de bewezen autodiensten en wenste me nog een fijne dag....
En bedankt hoor meneer!!! Ik ga gauw naar de andere kids..
'Sorry dat mama zo laat is, maar ik moest even naar de garage... '
'oh, geeft niet hoor mam, wij waren ook laat en we speelden in de sneeuw... zo leuk!'
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:Kijk, dat ik blond ben is een feit. Maar om nu te denken dat ik volledig dom ben als het over auto's gaat, gaat me echt te ver.
Wat is een vrouw zonder man.
Een technisch missend persoon.
Zware kou en auto's... en een vrouw..
Hoe gaat dat?
... Je stapt de auto in en gaat rijden, een dwingend sein gebied je te stoppen... (denkend aan de woorden van pa.. zie je iets roods.. stop! ) En zeker als er dan ook nog STOP bij staat.. Enfin, aan het einde van de straat om de hoek zit een garage.. zou het kwaad kunnen daar nog ff naar toe te rijden.
Kreun... was Jean er maar even, die zou meteen zeggen, dat ik kon doorrijden of niet.
Enfin, naar de garage... verhaal gedaan.. 'meneer, de auto zegt stop... mn man is op reis en ik weet niet wat ik doen moet... '. De vriendelijke meneer glimlacht (*ik zie m denken.. sjonge die vrouwen toch in de bittere kou..) 'Ik rij m wel even de garage in'zegt meneer (kreun, de kids staan straks bij t hek te kleumen, maar ja, als de auto stop zegt, durf ik niet verder.. dus ja.. toch maar ff die garage in..) Met al mn vrouwelijke logica vertel ik hem dat het misschien wel door de kou komt.. want hoe het ook zij.. bij meneer brandt het lampje helemaal niet.
Meewarig glimlachend kijkt meneer me aan.. "Uw verwarming staat ook helemaal uit mevrouw en dat met deze kou..""Ja ja, we kleden ons goed tegen de kou, dus geen verwarming nodig ( hij hoeft natuurlijk niet te weten dat een extra trui in een studentengezin meer oplevert dan de verwarming hoog stoken..)
Nu goed, er blijkt niets aan de hand te zijn, waarschijnlijk toch een seinstorinkje door de kou. Ach ja, de treinen hebben er ook last van, dus vanwaar een auto ook niet een keertje. Vervolgens gaat meneer me uitleggen hoe de verwarming van de auto werkt.. Sja.... Dat was nu juist iets wat ik wel wist.. Eind goed al goed, meneer hoefde geen geld te ontvangen voor de bewezen autodiensten en wenste me nog een fijne dag....
En bedankt hoor meneer!!! Ik ga gauw naar de andere kids..
'Sorry dat mama zo laat is, maar ik moest even naar de garage... '
'oh, geeft niet hoor mam, wij waren ook laat en we speelden in de sneeuw... zo leuk!'
...en er kunnen er nog veel meer gaan branden. Sterkte!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Als er een lampje heeft gebrand waarop STOP staat zal een monteur dat zeker serieus nemen. Seinstorinkjes staan meestal niet op zichzelf. Anders gaan mensen bij brandende lampjes denken: och, seinstorinkje. Gaat wel over. Monteur had volgens mij de boord-computer uit moeten lezen. Maar goed, in de gaten houden maar.
Maar waarom doe je de kachel niet aan met dit weer?
refo schreef:Als er een lampje heeft gebrand waarop STOP staat zal een monteur dat zeker serieus nemen. Seinstorinkjes staan meestal niet op zichzelf. Anders gaan mensen bij brandende lampjes denken: och, seinstorinkje. Gaat wel over. Monteur had volgens mij de boord-computer uit moeten lezen. Maar goed, in de gaten houden maar.
Maar waarom doe je de kachel niet aan met dit weer?
Ik had de dag ervoor de blazer uitgezet en de t staat standaard op 18graden.
Anders word ik spuugmisselijk van de warmte in de auto.
Ik begrijp dus ook niet dat ie uitstond
Ik zal het idd in de gaten houden Refo, en inmiddels zijn er loge's dus als er iets is, kan ik deheer loge vragen even mee te kijken!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:Kijk, dat ik blond ben is een feit.
Eigenlijk vind ik dit de leukste zin uit het hele verhaaltje...
Hoeven we het daar verder nooit meer over te hebben.
Ik meen dat we daar nog niet over gehad hebben?
Ik heb ook never gezegd dat ik bruin haar of weet ik t wat heb.
Alleen dat ik een rode shampoo wel eens zou willen uitproberen, maar dat vanzelfsprekend niet doe