Hou je nu alsjeblieft niet zo dom. Je hebt toch catechesatie gehad mag ik aannemen?Simon schreef:Ik ben wel benieuwd waar dat dan staat in de Schrift ?-DIA- schreef: Dat zijn geen aannames, dat is bevindelijk door de Heere geleerd.
RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis
Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bijvoorbeeld Titus 3:3:Simon schreef:Ik ben wel benieuwd waar dat dan staat in de Schrift ?-DIA- schreef:
Dat zijn geen aannames, dat is bevindelijk door de Heere geleerd.
"Want ook wij waren eertijds onwijs, ongehoorzaam, dwalende, menigerlei begeerlijkheden en wellusten dienende, in boosheid en nijdigheid levende, hatelijk zijnde, en elkander hatende."
-
Eertijds, dus voor hun bekering. Maar ook toen leefden ze onder de algemene genade, toch?eilander schreef:Bijvoorbeeld Titus 3:3:Simon schreef:Ik ben wel benieuwd waar dat dan staat in de Schrift ?-DIA- schreef:
"Want ook wij waren eertijds onwijs, ongehoorzaam, dwalende, menigerlei begeerlijkheden en wellusten dienende, in boosheid en nijdigheid levende, hatelijk zijnde, en elkander hatende."
Nee, we zijn zo slecht nog niet hè? En Gods volk zijn de Heiligen van de Hoge Plaatsen? Toch?
Of....?
Of....?
Maar goed, dat geldt ook met een internetfilter.huisman schreef:David viel wel in die zonde met een door genade vernieuwd hart. Laat dat ons toch afschrikken en niet denken dat wij wel bestand zijn tegen verleidingen. Als God ons niet voor een val bewaard zullen wij in onszelf altijd weer vallen in de zonde.Simon schreef:Ik denk dat zowel David als iedereen moeten heersen over de zonde, welke als een belager aan de deur staat en wiens begeerte naar ons uit gaat.Tiberius schreef: Vooral als je kinderen hebt, zei ik.
Misschien ook als je er zelf gevoelig voor bent. Maar veel helpen doet het dan niet, omdat je in de tijd van een wind het filter omzeild heb. Zelf heb ik overigens ook een filter, hoor.
Verder denk ik dat de tijdsbesteding veel meer aandacht zou moeten hebben. Meer in ieder geval dan de huidige focus op contentfiltering.
Wat David betreft: hij had zijn tijd inderdaad beter moeten benutten, dan op het dak van zijn paleis rondkuieren terwijl zijn mensen in de strijd waren.
Gen 4:7b.
Dat wist Paulus ook en dan komt hij tot zijn uitroep: Ik ben vleselijk,verkocht onder de zonde .........ik ellendig mens.
Ik denk niet dat Paulus zou zeggen in onze tijd: Ik ben er niet zo gevoelig voor dus ik hoef geen filter.
Want wat doe je dan met sites als Youtube? Twitter? Facebook? En dat soort sites waar filtering niet met een schaartje is te knippen.
Of met smartphones, waar geen filter op zit?
Ik denk dat je dan beter "een verbond met je ogen" kan maken, zoals Job dat deed (Job 31:1), dan zo zwaar op een internetfilter vertrouwen.
Er zijn ook genoeg situaties, waar je geen filter beschikbaar hebt. Als je in het voorjaar buiten loopt, moet je ook wel eens zuchten "Wend, wend mijn oog van de ijdelheden af". Tot zelfs in de kerk toe.
En wee de dominee die dat op de kansel eens onverbloemd zegt...Tiberius schreef:Maar goed, dat geldt ook met een internetfilter.huisman schreef:David viel wel in die zonde met een door genade vernieuwd hart. Laat dat ons toch afschrikken en niet denken dat wij wel bestand zijn tegen verleidingen. Als God ons niet voor een val bewaard zullen wij in onszelf altijd weer vallen in de zonde.Simon schreef:Ik denk dat zowel David als iedereen moeten heersen over de zonde, welke als een belager aan de deur staat en wiens begeerte naar ons uit gaat.Tiberius schreef: Vooral als je kinderen hebt, zei ik.
Misschien ook als je er zelf gevoelig voor bent. Maar veel helpen doet het dan niet, omdat je in de tijd van een wind het filter omzeild heb. Zelf heb ik overigens ook een filter, hoor.
Verder denk ik dat de tijdsbesteding veel meer aandacht zou moeten hebben. Meer in ieder geval dan de huidige focus op contentfiltering.
Wat David betreft: hij had zijn tijd inderdaad beter moeten benutten, dan op het dak van zijn paleis rondkuieren terwijl zijn mensen in de strijd waren.
Dat wist Paulus ook en dan komt hij tot zijn uitroep: Ik ben vleselijk,verkocht onder de zonde .........ik ellendig mens.
Ik denk niet dat Paulus zou zeggen in onze tijd: Ik ben er niet zo gevoelig voor dus ik hoef geen filter.
Want wat doe je dan met sites als Youtube? Twitter? Facebook? En dat soort sites waar filtering niet met een schaartje is te knippen.
Ik denk dat je dan beter "een verbond met je ogen" kan maken, zoals Job dat deed (Job 31:1), dan zo zwaar op een internetfilter vertrouwen.
Er zijn ook genoeg situaties, waar je geen filter beschikbaar hebt. Als je in het voorjaar buiten loopt, moet je ook wel eens zuchten "Wend, wend mijn oog van de ijdelheden af". Tot zelfs in de kerk toe.
"Nou, nou, moest dat nu zó gezegd worden, die is ook een harde!" "En ja het was best wel een goeie preek maar daar ging ie wel echt heel extreem!" "Ja man, dat dacht ik ook meteen, en toe ook al toen hij over Lot preekte , dan is ie echt soms zoooooo somber, nou nee zo hoeft het voor mij ook niet hoor!" "En toen die dominee in Enter, weet je wel?" "Ja die!" "Ik werd er bijna naar van zeg! En dat in de week! Als het nu zondag was! Nee ik blijf de volgende keer maar thuis al die dominee er weer is." Ja echt joh, je zou er bijna niet goed van worden!"
Eerlijk gezegd zie ik deze eigenschappen nog steeds wel hoor, en ook bij mensen die wekelijks in de kerk zitten.De genade bestaat meer uit de tijd die we nog krijgen om ons hiervan te bekeren en heilig te leven, want Jezus was heilig.eilander schreef:Bijvoorbeeld Titus 3:3:Simon schreef:Ik ben wel benieuwd waar dat dan staat in de Schrift ?-DIA- schreef:
Maar om te zeggen dat we elkaar allemaal onmiddellijk zouden gaan uitmoorden , als God Zijn algemene genade zou weerhouden...Titus had het bovendien tegen de heidenen, die ook de Wet niet kenden ter lering en onderwijs.
Tiberius verwoordt trouwens perfect waar het om gaat.
''Sluit een verbond met je ogen''.
(hoewel er dan altijd nog de gedachten zijn, waarvan Jezus zegt dat deze net zo erg zijn als het overspel zelf, sinds wat lichamelijk was, nu van geestelijke aard is, dus we zijn er nog niet helemaal)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Natuurlijk geldt wat Paulus zegt voor alle terreinen van het leven. Maar ik kom teveel mensen tegen die denken dat zij wel bestand zijn tegen veel verleidingen. Daar blijf ik tegen waarschuwen met woorden uit de Schrift: Waakt en bidt, opdat gij niet in verzoeking komt; de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak.Tiberius schreef:Maar goed, dat geldt ook met een internetfilter.huisman schreef:David viel wel in die zonde met een door genade vernieuwd hart. Laat dat ons toch afschrikken en niet denken dat wij wel bestand zijn tegen verleidingen. Als God ons niet voor een val bewaard zullen wij in onszelf altijd weer vallen in de zonde.Simon schreef:Ik denk dat zowel David als iedereen moeten heersen over de zonde, welke als een belager aan de deur staat en wiens begeerte naar ons uit gaat.Tiberius schreef: Vooral als je kinderen hebt, zei ik.
Youtube wordt door kliksafe gelukkig niet doorgelaten. Twitter en facebook ben ik niet op actief. Mijn enige social network is RF. Ben ik nu een eenzame zielige man

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Precies.Tiberius schreef:Maar goed, dat geldt ook met een internetfilter.
Re:
Gelukkig maar dat jij zo niet bent, hè?-DIA- schreef:En wee de dominee die dat op de kansel eens onverbloemd zegt...
"Nou, nou, moest dat nu zó gezegd worden, die is ook een harde!" "En ja het was best wel een goeie preek maar daar ging ie wel echt heel extreem!" "Ja man, dat dacht ik ook meteen, en toe ook al toen hij over Lot preekte , dan is ie echt soms zoooooo somber, nou nee zo hoeft het voor mij ook niet hoor!" "En toen die dominee in Enter, weet je wel?" "Ja die!" "Ik werd er bijna naar van zeg! En dat in de week! Als het nu zondag was! Nee ik blijf de volgende keer maar thuis al die dominee er weer is." Ja echt joh, je zou er bijna niet goed van worden!"
Re: Re:
"Nee dan die tollenaar... Die is een echt slechte, nee, ik heb heb het er nogal redelijk afgebracht, als ik zo rondom me heen kijk... Ik heb nog nooit gestolen, en nog nooit iemand vermoord, nog nooit heel erg gevloekt enz. Nee, zóó erg ben ik gelukkig ook weer niet."Afgewezen schreef:Gelukkig maar dat jij zo niet bent, hè?-DIA- schreef:En wee de dominee die dat op de kansel eens onverbloemd zegt...
Afgewezen schreef:Precies.Tiberius schreef:Maar goed, dat geldt ook met een internetfilter.
Wat was die Paulus dan maar een tobber. Of had hij zoveel licht van de Heilige Geest ontvangen dat hij de zag hoe hij en wij werkelijk zijn? Ook na ontvangen genade !
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Titus zegt dit niet. Dit zegt Paulus tegen Titus. En hij zegt ook nog: "Wij" waren eertijds onwijs, en niet "zij" de heidenen.Simon schreef:Eerlijk gezegd zie ik deze eigenschappen nog steeds wel hoor, en ook bij mensen die wekelijks in de kerk zitten.De genade bestaat meer uit de tijd die we nog krijgen om ons hiervan te bekeren en heilig te leven, want Jezus was heilig.eilander schreef:
Bijvoorbeeld Titus 3:3:
Maar om te zeggen dat we elkaar allemaal onmiddellijk zouden gaan uitmoorden , als God Zijn algemene genade zou weerhouden...Titus had het bovendien tegen de heidenen, die ook de Wet niet kenden ter lering en onderwijs.
Dat kan heel goed zonder je ziel en zaligheid op een filter te zetten. Vest op prinsen geen betrouwen, dat geldt ook voor filters, denk ik zo.huisman schreef:Natuurlijk geldt wat Paulus zegt voor alle terreinen van het leven. Maar ik kom teveel mensen tegen die denken dat zij wel bestand zijn tegen veel verleidingen. Daar blijf ik tegen waarschuwen met woorden uit de Schrift: Waakt en bidt, opdat gij niet in verzoeking komt; de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak.
Verder denk ik dat je Paulus onjuist interpreteert. Hij zegt juist, dat we de wereld moeten gebruiken, als niet misbruikende (1 Kor 7:31) en in 1 Kor 3: "“hetzij tegenwoordige, hetzij toekomende dingen, zij zijn alle uwe; doch gij zijt van Christus, en Christus is Gods.”.
Jammer overigens dat je niet op de essentie van mijn eerdere posting ingaat, maar wat blijft hangen in de entourage.
Of het gelukkig is, hangt af of je het nodig hebt of niet.huisman schreef:Youtube wordt door kliksafe gelukkig niet doorgelaten.
Nee hoor, dat nou weer niet. Zulke mensen zoeken we juist hier: niks geen sociale media, uitsluitend Refoforum.huisman schreef:Twitter en facebook ben ik niet op actief. Mijn enige social network is RF. Ben ik nu een eenzame zielige man

Even één misverstand wegruimen : Ik zet mijn ziel en zaligheid niet op een filter . Begrijp eerlijk gezegd niet hoe je daar bij komt.Tiberius schreef:Dat kan heel goed zonder je ziel en zaligheid op een filter te zetten. Vest op prinsen geen betrouwen, dat geldt ook voor filters, denk ik zo.huisman schreef:Natuurlijk geldt wat Paulus zegt voor alle terreinen van het leven. Maar ik kom teveel mensen tegen die denken dat zij wel bestand zijn tegen veel verleidingen. Daar blijf ik tegen waarschuwen met woorden uit de Schrift: Waakt en bidt, opdat gij niet in verzoeking komt; de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak.
Verder denk ik dat je Paulus onjuist interpreteert. Hij zegt juist, dat we de wereld moeten gebruiken, als niet misbruikende (1 Kor 7:31) en in 1 Kor 3: "“hetzij tegenwoordige, hetzij toekomende dingen, zij zijn alle uwe; doch gij zijt van Christus, en Christus is Gods.”.
Jammer overigens dat je niet op de essentie van mijn eerdere posting ingaat, maar wat blijft hangen in de entourage.
Of het gelukkig is, hangt af of je het nodig hebt of niet.huisman schreef:Youtube wordt door kliksafe gelukkig niet doorgelaten.
Nee hoor, dat nou weer niet. Zulke mensen zoeken we juist hier: niks geen sociale media, uitsluitend Refoforum.huisman schreef:Twitter en facebook ben ik niet op actief. Mijn enige social network is RF. Ben ik nu een eenzame zielige man
Dit hoofdstuk uit de Bijbel is voor mij leidend in mijn overwegingen. (Ik leg het Kohlbruggiaans uit )
1 Weet gij niet, broeders! (want ik spreek tot degenen, die de wet verstaan ) dat de wet heerst over den mens, zo langen tijd als hij leeft?
2 Want een vrouw, die onder den man staat, is aan den levenden man verbonden door de wet; maar indien de man gestorven is , zo is zij vrijgemaakt van de wet des mans.
3 Daarom dan, indien zij eens anderen mans wordt, terwijl de man leeft, zo zal zij een overspeelster genaamd worden; maar indien de man gestorven is, zo is zij vrij van de wet, alzo dat zij geen overspeelster is, als zij eens anderen mans wordt.
4 Zo dan, mijn broeders, gij zijt ook der wet gedood door het lichaam van Christus, opdat gij zoudt worden eens Anderen, namelijk Desgenen, Die van de doden opgewekt is, opdat wij Gode vruchten dragen zouden.
5 Want toen wij in het vlees waren , wrochten de bewegingen der zonden, die door de wet zijn, in onze leden, om den dood vruchten te dragen.
6 Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, overmits wij dien gestorven zijn, onder welken wij gehouden waren; alzo dat wij dienen in nieuwigheid des geestes , en niet in de oudheid der letter.
7 Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Dat zij verre. Ja, ik kende de zonde niet dan door de wet ; want ook had ik de begeerlijkheid niet geweten zonde te zijn, indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren .
8 Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle begeerlijkheid gewrocht; want zonder de wet is de zonde dood.
9 En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is , zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven.
10 En het gebod, dat ten leven was, hetzelve is mij ten dood bevonden .
11 Want de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft mij verleid , en door hetzelve gedood.
12 Alzo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig, en rechtvaardig, en goed.
13 Is dan het goede mij de dood geworden ? Dat zij verre. Maar de zonde is mij de dood geworden; opdat zij zou openbaar worden zonde te zijn; werkende mij door het goede den dood; opdat de zonde boven mate wierd zondigende door het gebod.
14 Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde.
15 Want hetgeen ik doe, dat ken ik niet; want hetgeen ik wil, dat doe ik niet, maar hetgeen ik haat , dat doe ik.
16 En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe , dat zij goed is.
17 Ik dan doe datzelve nu niet meer, maar de zonde, die in mij woont.
18 Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet.
19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.
20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.
21 Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.
22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods , naar den inwendigen mens;
23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods ?
25 Ik dank God, door Jezus Christus , onzen Heere. Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.