erg lekker en makkelijk en redelijk voordelig: marineer kipfiletblokjes met zoete sojawoksaus van conimex. Als je een ovenschaal vrij hebt: gooi het in de schaal en mik het in de oven tot het gaar is. Hoef je daar in ieder geval niet meer aan te denken. Kook rijst. Ik vind notenrijst hier erg lekker bij, maar basmati of een gewone rijst is ook prima.helma schreef:mijn man is met zoons en vrienden de 'achtertuin' aan 't bestraten. ik heb ze voor zaterdag een uitgebreide rijsttafel beloofd.
Heeft iemand tips/recepten? (beetje simpel graag, want ik sta w.s. toch al lang zat in de keuken.)
ik wil in elk geval van Jolanda heel graag het recept met kool en kerrie
Snijd een spitskool in reepjes. Snipper een ui (of twee). Snijd een bakje champignons in kwarten. Bak de champignons in margarine met peper en zout op hoog vuur. Voeg de ui toe en bak die tot de ui glazig is. Voeg de spitskool toe en roerbak tot de kool een beetje geslonken is. Giet er een flinke scheut woksaus bij. Bak in een koekenpan met antiaanbaklaag op een laag vuur rijpe in de lengte en breedte gehalveerde bananen tot ze bruin zijn (hoe rijper de banaan, hoe lekkerder. Ideaal om van je bruinige bananen af te komen). Serveer de rijst met de kip en de koolschotel en de bananen en bestrooi met heel veel seroendeng.