Vaccinatie met het oog op COVID-19
-
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... bcb5/?s=09
Lezenswaardig artikel over het nut van vaccinatie voor iedereen als uitweg uit de crisis.
Bij het lezen hiervan kreeg ik de gedachte dat de coronavaccinatie meer een veredelde griepprik begint te lijken. De associaties met de griep worden meermalen gemaakt en deze mensen lijken mij toch geen wappies.
Niet dat het mijn mening bijstelt over het coronavaccin, want ik was toch al zeker niet van plan hem te nemen.
Lezenswaardig artikel over het nut van vaccinatie voor iedereen als uitweg uit de crisis.
Bij het lezen hiervan kreeg ik de gedachte dat de coronavaccinatie meer een veredelde griepprik begint te lijken. De associaties met de griep worden meermalen gemaakt en deze mensen lijken mij toch geen wappies.
Niet dat het mijn mening bijstelt over het coronavaccin, want ik was toch al zeker niet van plan hem te nemen.
Het is ontzettend treurig dat de Europese overheden begin vorig jaar niet veel beter hebben ingegrepen. Nu is inderdaad te vrezen dat het virus niet meer is uit te roeien.
Ik kreeg de uitnodiging binnen. Omdat het het A.Z. vaccin is, ga ik niet.
Ik kan tot 1 april een afspraak plannen.
Daarna gaat kennelijk mijn beurt voorbij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Je moet wel heel snel reageren vind ik.Mara schreef:Ik kreeg de uitnodiging binnen. Omdat het het A.Z. vaccin is, ga ik niet.
Ja best wel. Maar ik zag het natuurlijk wel aankomen.Geytenbeekje schreef:Je moet wel heel snel reageren vind ik.Mara schreef:Ik kreeg de uitnodiging binnen. Omdat het het A.Z. vaccin is, ga ik niet.
Niet persé met dit vaccin, als het BioNTech zou zijn geweest, of eventueel nog Moderna, had ik wel getwijfeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Inderdaad: ook zonder bezwaren tegen vaccinatie op zich is het inenten van niet-kwetsbaren geen goede zaak. Dit artikel laat dat duidelijk zien en het is goed dat er vanuit de medische wetenschap een tegengeluid is. Hopelijk dringt het ook door in 'Den Haag'.Thuisvrouw schreef:https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... bcb5/?s=09
Niet-kwetsbaren? Wie zijn dat? Dit bezwaar zou ook kunnen gelden tegen vaccinatie van jongens tegen rode hond (de gevolgen voor jongens zijn niet groter dan voor Covid). Verder zijn de argumenten tegen vaccinatie wat vreemd.Valcke schreef:Inderdaad: ook zonder bezwaren tegen vaccinatie op zich is het inenten van niet-kwetsbaren geen goede zaak. Dit artikel laat dat duidelijk zien en het is goed dat er vanuit de medische wetenschap een tegengeluid is. Hopelijk dringt het ook door in 'Den Haag'.Thuisvrouw schreef:https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... bcb5/?s=09
Het lijkt alsof kudde-immuniteit en eliminatie van de ziekte verward worden. Van mazelen komen we ook nooit echt af, en toch hebben we kudde-immuniteit. En waarom zou het vaccin minder tegen nieuwe varianten beschermen dan het doormaken van de ziekte?
Wel is het waar dat je heel goed moet nadenken over wat te doen na dit jaar. Dan kan het zomaar waar zijn dat vaccinatiegraad op niveau houden niet het beste is. En misschien wordt Covid dan een kinderziekte, die net als kinkhoest ook volwassenen kan herbesmetten, maar waar herbesmetting minder schadelijk is dan eerste besmetting.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Een epidemioloog vertelde op de radio dat de grootste fouten toch echt in het begin zijn gemaakt, door China. Als China meteen reizigers had verboden om het land uit te gaan, dan was het virus niet de hele wereld over getrokken.DDD schreef:Het is ontzettend treurig dat de Europese overheden begin vorig jaar niet veel beter hebben ingegrepen. Nu is inderdaad te vrezen dat het virus niet meer is uit te roeien.
Daarna kwamen de fouten van Europa: in het voorjaar, maar ook in de zomer toen de mogelijkheid om het virus naar 0 (met af een klein uitbraakje) te brengen niet gepakt is.
Eens. Volkomen waar, voor zover ik kan beoordelen als leek.
De vaccinaties tegen covid zijn niet eenmalig en bovendien zijn de effecten op langere termijn niet bekend. In het artikel worden diverse onzekerheden genoemd. Voor jongeren kan het wellicht beter zijn om de ziekte zelf een keer door te maken dan om gevaccineerd te zijn. Dat lijken mij heel zinnige argumenten. De auteurs zijn bovendien zonder meer deskundig op dit gebied en zij staan binnen de wetenschappelijke wereld bepaald niet alleen.parsifal schreef:Niet-kwetsbaren? Wie zijn dat? Dit bezwaar zou ook kunnen gelden tegen vaccinatie van jongens tegen rode hond (de gevolgen voor jongens zijn niet groter dan voor Covid). Verder zijn de argumenten tegen vaccinatie wat vreemd.
Niemand is geheel zonder risico, maar dat geldt voor de griep ook. Toch kiezen we er ook niet voor om ieder jaar de hele bevolking tegen griep in te enten.
Dit is niet reëel. De virusbesmettingen wáren in juni-juli bijna nul. Maar uitgaande van seizoensinvloeden kun je echt niet verwachten dat dit in de winter ook nog het geval is. Bovendien hebben we altijd 'import' vanuit het buitenland.Habitat schreef:... maar ook in de zomer toen de mogelijkheid om het virus naar 0 (met af een klein uitbraakje) te brengen niet gepakt is.
Er zijn meer redenen om lange termijn nadelen van een besmetting doormaken te verwachten dan van vaccinatie. We weten dat er longCovid is en niet of iedereen daar echt helemaal overheen komt.Valcke schreef:De vaccinaties tegen covid zijn niet eenmalig en bovendien zijn de effecten op langere termijn niet bekend. In het artikel worden diverse onzekerheden genoemd. Voor jongeren kan het wellicht beter zijn om de ziekte zelf een keer door te maken dan om gevaccineerd te zijn. Dat lijken mij heel zinnige argumenten. De auteurs zijn bovendien zonder meer deskundig op dit gebied en zij staan binnen de wetenschappelijke wereld bepaald niet alleen.parsifal schreef:Niet-kwetsbaren? Wie zijn dat? Dit bezwaar zou ook kunnen gelden tegen vaccinatie van jongens tegen rode hond (de gevolgen voor jongens zijn niet groter dan voor Covid). Verder zijn de argumenten tegen vaccinatie wat vreemd.
Niemand is geheel zonder risico, maar dat geldt voor de griep ook. Toch kiezen we er ook niet voor om ieder jaar de hele bevolking tegen griep in te enten.
Dit is niet reëel. De virusbesmettingen wáren in juni-juli bijna nul. Maar uitgaande van seizoensinvloeden kun je echt niet verwachten dat dit in de winter ook nog het geval is. Bovendien hebben we altijd 'import' vanuit het buitenland.Habitat schreef:... maar ook in de zomer toen de mogelijkheid om het virus naar 0 (met af een klein uitbraakje) te brengen niet gepakt is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Ik sluit me helemaal bij parsifal aan. Long covid is ook onder jongeren een probleem aan het worden, waarbij meerderen langer dan een half jaar uitvallen. Daar maak ik me meer zorgen over, dan over de mogelijke lange termijn effecten van de vaccins.parsifal schreef:Er zijn meer redenen om lange termijn nadelen van een besmetting doormaken te verwachten dan van vaccinatie. We weten dat er longCovid is en niet of iedereen daar echt helemaal overheen komt.Valcke schreef:De vaccinaties tegen covid zijn niet eenmalig en bovendien zijn de effecten op langere termijn niet bekend. In het artikel worden diverse onzekerheden genoemd. Voor jongeren kan het wellicht beter zijn om de ziekte zelf een keer door te maken dan om gevaccineerd te zijn. Dat lijken mij heel zinnige argumenten. De auteurs zijn bovendien zonder meer deskundig op dit gebied en zij staan binnen de wetenschappelijke wereld bepaald niet alleen.parsifal schreef:Niet-kwetsbaren? Wie zijn dat? Dit bezwaar zou ook kunnen gelden tegen vaccinatie van jongens tegen rode hond (de gevolgen voor jongens zijn niet groter dan voor Covid). Verder zijn de argumenten tegen vaccinatie wat vreemd.
Mij houd soms bezig:
Wat als bijna niemand of heel weinig mensen zich willen laten vaccineren tegen covid19?
Wat als bijna niemand of heel weinig mensen zich willen laten vaccineren tegen covid19?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dan moeten bepaalde maatregelen gehandhaafd blijven, lijkt me.Orchidee schreef:Mij houd soms bezig:
Totdat??????
Dan is er inmiddels weer wat anders denk ik.
Covid19 is een blijvertje waarschijnlijk, net zoals diverse griepsoorten.
Niet dat ik covid 19 vergelijk met een "gewone" griep maar die kunnen ook héél heftig en dodelijk zijn!
Dan is er inmiddels weer wat anders denk ik.
Covid19 is een blijvertje waarschijnlijk, net zoals diverse griepsoorten.
Niet dat ik covid 19 vergelijk met een "gewone" griep maar die kunnen ook héél heftig en dodelijk zijn!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!