Is dat ook wat voor mij? Waarover handelen deze boekskens? Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, ziet u?refo schreef:Gödel, Escher, Bach - Douglas Hofstadter
Ben benieuwd hoever ik kom.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
https://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6del,_Escher,_Bach-DIA- schreef:Is dat ook wat voor mij? Waarover handelen deze boekskens? Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, ziet u?refo schreef:Gödel, Escher, Bach - Douglas Hofstadter
Ik vrees dit het niet bepaaldelijk mijn interesse heeft ..., mijn welgemeende excuses...Zita schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6del,_Escher,_Bach-DIA- schreef:Is dat ook wat voor mij? Waarover handelen deze boekskens? Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd, ziet u?refo schreef:Gödel, Escher, Bach - Douglas Hofstadter

Drie boeken van Elie Wiesel herlezen.
1. Nacht....gisteren gelezen
2. Dageraad.
3. Dag.
Neem ze mee op vakantie om mijn getrouwde kinderen leesstof te geven.
2. Dageraad.
3. Dag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dit is inderdaad een boek dat je je kinderen zeker moet laten lezen.huisman schreef:Drie boeken van Elie Wiesel herlezen.
2. Dageraad.
3. Dag.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezig in 'De hef ziet alles' van Cees Pols.
- Dodo
Ik ben benieuwd hoe je het vindt.dennis schreef:Bezig in 'De hef ziet alles' van Cees Pols.
Ik ben op een kwart. Het verhaal leest gemakkelijk en prettig. Wat vond jij ervan?Dodo schreef:Ik ben benieuwd hoe je het vindt.dennis schreef:Bezig in 'De hef ziet alles' van Cees Pols.
Ik ben bezig met een meer uitgebreider boek over Mientje Vrijdag. Ik heb er zelf twee, en een derde had ik ooit gelezen, maar was geleend. Hier hebbben we alle Verzamelde Werken van Mientje Vrijdag. D.w.z alle losse brievenboekjes in één.
Hier hebben we een korte levensschets, en brieven aan de predikanten uit haar tijd: Ds. J. Fraanje, ds. M. Hofman, ds. W.C. Lamain. ds. M. Heikoop, verder brieven van haar aan Liesje Roest-van Rooijen, Bart Roest, Leen Potappel en Aaltje Smelt.
Ds. merkte eens op dat in deze eenvoudige brieven als ware de hele Dogmatiek van ds. Kersten vervat is. Dit zonder dat deze eenvoudige vrouw zich daar zelf van bewust was. Het tekent hoe de kerk in haar dagen (jaren 30 en 40) in groot verval was gekomen. Als we dan dit vergelijken met het boekje dat ik eerder noemde over "De nalezingen van de Highlandoogst" in Schotland, 19e eeuw, kunnen we in dat licht begrijpen waarover ze schreef. zie: http://www.theologienet.nl/documenten/b ... zingen.pdf
Ook in Nederland heeft de Heere bijzonder willen werken. Velen zijn de wonderen des Allerhoogsten in deze tijd helaas vergeten. Dat is tegen de ordonnantie Gods. We moeten Zijn daden gedenken en Zijn wonderen van ouds af.
Hier de link:
http://www.theologienet.nl/westerbeke/V ... rieven.pdf
Hier hebben we een korte levensschets, en brieven aan de predikanten uit haar tijd: Ds. J. Fraanje, ds. M. Hofman, ds. W.C. Lamain. ds. M. Heikoop, verder brieven van haar aan Liesje Roest-van Rooijen, Bart Roest, Leen Potappel en Aaltje Smelt.
Ds. merkte eens op dat in deze eenvoudige brieven als ware de hele Dogmatiek van ds. Kersten vervat is. Dit zonder dat deze eenvoudige vrouw zich daar zelf van bewust was. Het tekent hoe de kerk in haar dagen (jaren 30 en 40) in groot verval was gekomen. Als we dan dit vergelijken met het boekje dat ik eerder noemde over "De nalezingen van de Highlandoogst" in Schotland, 19e eeuw, kunnen we in dat licht begrijpen waarover ze schreef. zie: http://www.theologienet.nl/documenten/b ... zingen.pdf
Ook in Nederland heeft de Heere bijzonder willen werken. Velen zijn de wonderen des Allerhoogsten in deze tijd helaas vergeten. Dat is tegen de ordonnantie Gods. We moeten Zijn daden gedenken en Zijn wonderen van ouds af.
Hier de link:
http://www.theologienet.nl/westerbeke/V ... rieven.pdf
Na het uitlezen een definitief antwoord: een bij vlagen goed geschreven boek met een - helaas - behoorlijk onwaarschijnlijke en o.a. daardoor matige plot.dennis schreef:Ik ben op een kwart. Het verhaal leest gemakkelijk en prettig. Wat vond jij ervan?Dodo schreef:Ik ben benieuwd hoe je het vindt.dennis schreef:Bezig in 'De hef ziet alles' van Cees Pols.
- Dodo
Helemaal eens. Ik heb er altijd een hekel aan als een verhaal erg onwaarschijnlijk is.
Al met al heeft dit boek op mij niet veel indruk gemaakt.
Al met al heeft dit boek op mij niet veel indruk gemaakt.
- Dodo
Is dat geen deprimerende lectuur? Wat heeft een leek er aan?
Ik blijf graag een beetje op de hoogte.Dodo schreef:Is dat geen deprimerende lectuur? Wat heeft een leek er aan?

- Johann Gottfried Walther
Ter ontspanning: De Wind in de Wilgen (1908).
Van Kenneth Grahame (1859 - 1932)
Van Kenneth Grahame (1859 - 1932)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"