Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
- Verbannen
Wel meer als één, volgens mij.pierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Kennen jullie van veel forummers de identiteit? Lopen er in de echte wereld veel echte contacten met forummers?GerefGemeente-lid schreef:Wel meer als één, volgens mij.pierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Er is zelfs een oud-forummer naar de synode afgevaardigd.
JaJob schreef:Kennen jullie van veel forummers de identiteit? Lopen er in de echte wereld veel echte contacten met forummers?GerefGemeente-lid schreef:Wel meer als één, volgens mij.pierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Nou zeg, nu breekt mijn klomp.refo schreef:Er is zelfs een oud-forummer naar de synode afgevaardigd.
Perspectief voor ons?Ambtenaar schreef:Nou zeg, nu breekt mijn klomp.refo schreef:Er is zelfs een oud-forummer naar de synode afgevaardigd.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Ha, niet bepaald.Erik1960 schreef: Perspectief voor ons?
Voorwaarde is wel, dat je eerst oud-forummer wordtErik1960 schreef:Perspectief voor ons?Ambtenaar schreef:Nou zeg, nu breekt mijn klomp.refo schreef:Er is zelfs een oud-forummer naar de synode afgevaardigd.

Wat is jouw definitie van oud-forummer?pierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Een uur niet actief? Een dag niet actief? Een week? Een jaar? Nog langer?
- Maanenschijn
Boven de 60…jaar oud.Tiberius schreef:Wat is jouw definitie van oud-forummer?pierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Ditbenik schreef:Man, man, wat een dwaze redeneringen. Ik ken de eerste drie heel goed en heb ze alle drie tientallen keren gehoord. Wat je hier beweert slaat nergens op.Geytenbeekje schreef:Ik heb juist het idee dat in de gg(iN) juist veel aandacht wordt gegeven aan Gods leiding in het uitverkoren volk, ook denk ik dan aan ds Vreugdenhil.Refojongere schreef:Ik ken de prediking in de GG niet zo. Maar wordt er ook wel eens gepreekt over gedeelten die de heiligmaking betreffen? De vruchten of de gaven van de Geest?
Ik heb de indruk dat het veel vaker over de rechtvaardiging gaat (niet eens zozeer qua tekst, maar qua preek) dan over de heiligmaking. Klopt dat? Geldt ook HHK overigens.
Dominees als vd Weg, van Kooten, L Krooneman hebben mijn inziens meer over de heiligmaking dan rechtvaardigmaking
Ook dominees als: van Olst, Roelofsen, Britstra schenken hier zeker (duidelijk) aandacht aan alleen dan vanuit een wat ander perspectief.
Doe eens rustig Ditbenik, volgens mij heeft Geytenbeekje hier wel degelijk een punt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
En als je als oud-meelezer ook oud-forummer bent dan wordt de vijver ineens erg groot.Tiberius schreef:Wat is jouw definitie van oud-forummer?pierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Een aantal mensen wel, maar het merendeel kent elkaar volgens mij niet. Of ik ken niemand, dat kan natuurlijk ook.Zeeuw schreef:JaJob schreef:Kennen jullie van veel forummers de identiteit? Lopen er in de echte wereld veel echte contacten met forummers?GerefGemeente-lid schreef:Wel meer als één, volgens mij.pierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst
Meerderepierre27 schreef:Zelfs een oud-forummer is aanwezig zie ik op de lijst