Deze is echt leuk...
Re: Deze is echt leuk...
Ik kan je verklappen dat mijn haarkleur niet blond is 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- jakobmarin

(Doordenkertje)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
jakobmarin schreef:
(Doordenkertje)

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- jakobmarin
[youtube]amgxbEfTxtw[/youtube]

- jakobmarin
- jakobmarin
Zwart-Wit in kleur
[youtube]DkX7-CcVLVw[/youtube]
[youtube]DkX7-CcVLVw[/youtube]
- J.C. Philpot
Oud artikeltje:
Politie rukt uit voor hete chilisaus
vrijdag 05 oktober 2007
Voetgangers in de Londense wijk Soho klaagden deze week over een brandende keel, veroorzaakt door een scherpe geur uit een Thais restaurant. De politie zette de omgeving af; het chemische interventieteam van de brandweer viel het restaurant binnen met speciale beschermende maskers. Binnen vonden ze een pan waarin superhete chilipepers werden geroosterd voor het dipsausje Nam Prik Pao, het heetste gerecht op de kaart van het restaurant, Thai Cottage. De politie verrichtte geen arrestaties. 'Voor zover ik weet, is het geen misdrijf om heel hete chili te bereiden', zei een politiewoordvoerder.
vrijdag 05 oktober 2007
Voetgangers in de Londense wijk Soho klaagden deze week over een brandende keel, veroorzaakt door een scherpe geur uit een Thais restaurant. De politie zette de omgeving af; het chemische interventieteam van de brandweer viel het restaurant binnen met speciale beschermende maskers. Binnen vonden ze een pan waarin superhete chilipepers werden geroosterd voor het dipsausje Nam Prik Pao, het heetste gerecht op de kaart van het restaurant, Thai Cottage. De politie verrichtte geen arrestaties. 'Voor zover ik weet, is het geen misdrijf om heel hete chili te bereiden', zei een politiewoordvoerder.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
J.C. Philpot schreef:Oud artikeltje:
vrijdag 05 oktober 2007

Maar ik vind de smaak ook veel te heet. Ik heb kennelijk geen verre Aziatische voorouders.
Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
De kraan helpt ook niet. Alleen melk schijnt goed te blussen.refo schreef:Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
Drink geen water. Dit helpt echt niet. Het zorgt er juist voor dat het zich gelijkmatig door de mond verspreidt. Bewaar het liever voor later.Zita schreef:De kraan helpt ook niet. Alleen melk schijnt goed te blussen.refo schreef:Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
Drink wel melk. Melk compenseert de capsicaïne die in de pepers zitten en kan snel het branderige gevoel in je mond en keel verminderen.
Eet brood of rijst. Deze twee, vol koolhydraten, zijn ook zeer goed voor het stoppen van het branderige gevoel. Je kunt ook een tortilla of naan eten, mocht je dat in huis hebben, deze hebben hetzelfde effect.
Yoghurt. Mocht je dit in huis hebben dan kan dit ook gedronken of gegeten worden. Helpt ook erg goed om het branderige gevoel tegen te gaan.
Suiker. Door suiker op je tong te doen en er op te zuigen wordt de hete smaak ook sterk verminderd.
bron:LeerWiki
Laatst gewijzigd door Mara op 15 okt 2012, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- J.C. Philpot

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik zeg toch dat drinken helemaal niet nodig is......Mara schreef:Drink geen water. Dit helpt echt niet. Het zorgt er juist voor dat het zich gelijkmatig door de mond verspreidt. Bewaar het liever voor later.Zita schreef:De kraan helpt ook niet. Alleen melk schijnt goed te blussen.refo schreef:Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
Drink wel melk. Melk compenseert de capsicaïne die in de pepers zitten en kan snel het branderige gevoel in je mond en keel verminderen.
Eet brood of rijst. Deze twee, vol koolhydraten, zijn ook zeer goed voor het stoppen van het branderige gevoel. Je kunt ook een tortilla of naan eten, mocht je dat in huis hebben, deze hebben hetzelfde effect.
Yoghurt. Mocht je dit in huis hebben dan kan dit ook gedronken of gegeten worden. Helpt ook erg goed om het branderige gevoel tegen te gaan.
Suiker. Door suiker op je tong te doen en er op te zuigen wordt de hete smaak ook sterk verminderd.
bron:LeerWiki
Zowel het niet drinken van melk als water is allebei goed.
Het niet eten van rijst, brood of wat ook is ook goed.