Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Mara

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Er blijkt ook nog een soort drug in te zitten:
Anethol waarschuwing
Het is moeilijk om teveel venkel te eten maar toch is een waarschuwing op zijn plaats. Een klein beetje anethol is gezond maar het is een stof die bij overdosering gevaarlijke eigenschappen heeft. Het is in synthetische vorm de basis van een XTC-achtige drug maar het heeft geen zin voor ´drugs bunnies´ om met een venkeloverdosis deze drogerende eigenschap op jezelf toe te passen. Het is niet goed om teveel venkel te eten. 200 Gram kan geen kwaad en is al een ruime hoeveelheid waar weinigen aan zullen komen.

Ik heb het nog even nagekeken maar het is een supergezonde groente met bovendien een geneeskrachtige werking.
Jammer dat de smaak dan voor velen onaanvaardbaar is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Voor sommigen onaanvaardbaar, bedoel je.
En die anethol is flauwekul, er zit in zoveel dingen ietwat gif. Courgettes zijn ook van nature giftig, in appelpitjes zit cyanide enzovoorts.
merel

Bericht door merel »

vandaag parelcouscous ( toch minder lekker dan gewone couscous) ratatouille en kippenpootjes aan de oven, yoghurt met fruit na
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

merel schreef:vandaag parelcouscous ( toch minder lekker dan gewone couscous) ratatouille en kippenpootjes aan de oven, yoghurt met fruit na
Ik heb echt een vreselijke hekel aan vlees met bot. Kippenpoot zal ik dus nooit eten (tenzij het mij bij anderen wordt voorgeschoteld, dan eet ik het natuurlijk vrolijk op).
De pot schafte hier een heel klein beetje friet, veel doperwten (diepvries, die zijn veel lekkerder dan uit pot) en een kroket. Ik had geen puf om boodschappen te doen, geen energie om te koken en geen fantasie om iets leukers te bedenken. Die eerste schoolweek is op één of andere manier altijd erg vermoeiend.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:
merel schreef:vandaag parelcouscous ( toch minder lekker dan gewone couscous) ratatouille en kippenpootjes aan de oven, yoghurt met fruit na
Ik heb echt een vreselijke hekel aan vlees met bot. Kippenpoot zal ik dus nooit eten (tenzij het mij bij anderen wordt voorgeschoteld, dan eet ik het natuurlijk vrolijk op).
De pot schafte hier een heel klein beetje friet, veel doperwten (diepvries, die zijn veel lekkerder dan uit pot) en een kroket. Ik had geen puf om boodschappen te doen, geen energie om te koken en geen fantasie om iets leukers te bedenken. Die eerste schoolweek is op één of andere manier altijd erg vermoeiend.
Je moet ook geen botten eten!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lassie

Bericht door Lassie »

:humhihi :haha
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Botten geven smaak aan het vlees. Daarom is een kippenpootje sappiger en smakelijker dan een fileetje.
Dus jij wil liever dat de kok(kin) de botjes voor het serveren even verwijdert? :)
Onbeperkt spareribs eten is dus aan jou niet besteed? Aan mij ook niet trouwens.
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij zijn met z'n allen uit eten geweest. Echt heerlijk gegeten en zoonlief heeft zich goed gedragen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Pas was er een leuke discussie in de media, of er alsjeblieft een paar kindvrije restaurants konden zijn. Maar voor jullie is dat dus niet nodig?
Lassie

Bericht door Lassie »

Het viel dit keer erg mee ;-). We doen het niet al te vaak, naar een gewoon restaurant. Wij zaten op een plein met veel restaurantjes, het was mooi weer en hij kon naar buiten. Hij heeft 1 keer een kleine uitspatting gemaakt. Als we uit eten gaan dan gaan we meestal naar een pannenkoekenrestaurant waar ze meestal zo'n ballenbak hebben. Prima. Maar het rustigste zit je dan toch thuis of je gaat met z'n tweeen uit eten.

Overigens zijn er zat kindvriendelijke restaurants.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Sowieso Hollandse sperziebonen, verder nog even kijken ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Leuk artikel (Engelstalig): save the planet, skip the salad.

Een leuk verhaal over sla/salade.
https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... tyle_pop_b
Lassie

Bericht door Lassie »

Zelfgemaakte pizza.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Magnetron maaltijd.

Het valt ons [my brother and me] steeds moeilijker een passend menu samen te stellen. Er is elke dag keuze uit 5 menu´s, maar het proleem wordt steeds meer dat men steeds scheutiger is met toevoegen van kruiden, uien, prei, spek, varkensvlees. Rundvlees is bijna nooit meer te bestellen.
Jammer... Niet alle mensen willen alles maar zo gekruid en met veel uien en dergelijke. Ook niet iedereen wil varkensvlees, en ik denk dat het ook goed zou zijn als we wat vaker vis zouden kunnen kiezen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Magnetron maaltijd.

Het valt ons [my brother and me] steeds moeilijker een passend menu samen te stellen. Er is elke dag keuze uit 5 menu´s, maar het proleem wordt steeds meer dat men steeds scheutiger is met toevoegen van kruiden, uien, prei, spek, varkensvlees. Rundvlees is bijna nooit meer te bestellen.
Jammer... Niet alle mensen willen alles maar zo gekruid en met veel uien en dergelijke. Ook niet iedereen wil varkensvlees, en ik denk dat het ook goed zou zijn als we wat vaker vis zouden kunnen kiezen.
Ik weet van oudere mensen hier die niet meer zelf kunnen koken dat ze diepvriesmaaltijden bestellen. Voor een paar weken tegelijk, zodat ze je zelf op de dag kan bepalen: daar heb ik nu trek in.
Het wordt aan huis bezorgd, de maaltijden zijn niet zo zout of te vet, er is veel afwisseling, je kunt vlees en groente apart kiezen, zodat je niet altijd dezelfde combi's krijgt.
Ik ken een mevrouw die best nog fit is en goed ter been, maar dit gewoon veel prettiger vindt, omdat ze nooit meer iets hoeft weg te gooien.
Je moet alleen een vriezer hebben, maar die kun je meen ik ook bij hen huren.
Plaats reactie