Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

parsifal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
Herman schreef:Naar de kern van Parsifals opmerking is toch dat er geen verschil is van ziek worden of gevaccineerd worden als het gaat om de invloed op DNA?
Jawel, het mRNA in de vaccins is ander mRNA dan vrijkomt bij covid of een ander virus.

Hoe dan ook: Parsifal bevestigt niet dat mutatie van het DNA uitgesloten is zoals steeds beweerd wordt. Dat betekent dat we niet per definitie op de mainstream communicatie kunnen afgaan.
Maar de vraag is of er ook maar enige reden om te denken dat de kans dat het vaccin een soort retrovirus wordt groter is dan dat het virus zelf het wordt?
En zijn retrovirussen erg, als er geen gevolgen aan gelinkt zijn en er geen reden is om aan te nemen dat de kans op relevante gevolgen groter is dan bij een normale besmetting.
Verder ben ik op dit gebied zeker geen expert, maar m.i. is absoluut 0 kans op wat dan ook iets is wat je nooit moet eisen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Binnen onze kringen hebben complotdenkers daarmee opeens het autoriteitsargmument in handen.
Waarom? Het is toch overduidelijk dat deze heer zit in het kamp van de complotdenkers?
Toevallig weet ik door wie o.a. de heer Seldenrijk deze opvattingen heeft. En dat is weer gelinkt aan de Argos-uitzending over ritueel kindermisbruik. https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... bruik.html

Het is misschien beter om de heer Seldenrijk ook eens te interviewen bij het RD, want het zal ongetwijfeld niet allemaal onzin zijn wat hij zegt.
Ik heb het stuk van dr. Seldenrijk nader bestudeerd en de diverse links nagetrokken. Er zitten in het stuk een aantal speculatieve en dubieuze theorieën. Toch kun je dit voor het stuk als geheel niet zeggen.

Voor diverse essentiële zaken die in het stuk aan bod komen, is wel degelijk sprake van een goede onderbouwing op basis van feiten en artikelen door wetenschappers. (Dit geldt met name voor de constateringen met betrekking tot het experimentele karakter van de diverse vaccins en potentiële bijwerkingen.) Om die reden vind ik het onjuist om dr. Seldenrijk 'af te schrijven' als complotdenker.

Een van de serieuze bronnen is bv. het volgende artikel in HP/De Tijd (immunoloog dr. Carla Peeters, voorheen werkzaam bij het RIVM).
https://www.hpdetijd.nl/2021-01-07/het- ... r-risicos/
parsifal

Bericht door parsifal »

Dat is een interessant artikel, maar ondertussen zijn we ook weer veel vaccinaties verder en blijkt nu dat landen best bereid zijn op de rem te trappen als ze iets verdachts zien.

Juist doordat er problemen zijn geweest met vaccins voor eerdere SARS varianten weet men ook veel beter waar men op moet letten en kan het een verkeerd beeld geven als gezegd wordt dat vaccins binnen een jaar zijn ontwikkeld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Floppy

Bericht door Floppy »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Binnen onze kringen hebben complotdenkers daarmee opeens het autoriteitsargmument in handen.
Waarom? Het is toch overduidelijk dat deze heer zit in het kamp van de complotdenkers?
Toevallig weet ik door wie o.a. de heer Seldenrijk deze opvattingen heeft. En dat is weer gelinkt aan de Argos-uitzending over ritueel kindermisbruik. https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... bruik.html

Het is misschien beter om de heer Seldenrijk ook eens te interviewen bij het RD, want het zal ongetwijfeld niet allemaal onzin zijn wat hij zegt.
Ik heb met afgrijzen die Argos documentaires zitten beluisteren, maar wat is de link met Seldenrijks document? Zie ik iets over het hoofd?
Floppy

Bericht door Floppy »

Valcke schreef:..
Ik heb het stuk van dr. Seldenrijk nader bestudeerd en de diverse links nagetrokken. Er zitten in het stuk een aantal speculatieve en dubieuze theorieën. Toch kun je dit voor het stuk als geheel niet zeggen.
...
Er zit ook complete onzin tussen, zoals de referentie naar een artikel van de Speld.
Verder vind ik het - en dat klinkt misschien zielig - een rommelig, schreeuwerig document dat ook nog eens tik- en taalfouten bevat. Geen document dat ik verwachten zou van iemand van zijn kaliber.
Het is, kortom, ook geen document waarmee ik mijn mening zou willen vormen. Er zullen vast ook wel terechte dingen in staan, maar ik heb niet voldoende kennis om dat goed te kunnen beoordelen. Zodra op de vlakken waar ik wél enige kennis bezit er duidelijk fouten gemaakt worden, heb ik er weinig vertrouwen meer in.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vind het opvallend dat Valcke over een paar zaken heen leest. Een kort citaat uit de opening:

Daarbij moeten we allereerst denke aan de typische verkooppraatjes van de Big Farma. Zij melden NOOIT eventuele nadelige effecten en hun ‘studies’ zijn vrijwel altijd gefraudeerd (data selectie: cherry picking). Dit wordt door iedereen onkritisch overgenomen: de meeste mensen weten niet waarover ze schrijven.

1. Verwijt van typische verkooppraatjes (zonder verwijzing)
2. NOOIT in kapitalen: maar dat is natuurlijk een claim die nuance behoeft.
3. Vrijwel altijd gefraudeerd (zwaar verwijt)
4. Onkritische overname (door wie en wat?)

Een feitelijke onderbouwing en een redelijke manier van schrijven, heb ik nog niet zo snel ontdekt. I.i.g. zijn dit onbewezen zaken.

Wanneer we een kernelement doornemen, dan stelt Seldenrijk onder punt 3 'de erfelijkheid van God dat in het DNA de structuur Y - H - W - H daarin zou zitten?
Volgens mij ben je dan heel ver heen, of juist terug naar de kabbalisten en vroeger kerkvaders die van elk getal een geestelijke symbool weten te maken. Iets wat we binnen onze gezindte geen enkele autoriteit aan toekennen. Juist dit element maakt zijn hele betoog tot christelijke apocalyptisch complotdenken, kijk maar naar de gele markeringen. Dáár suggereert hij verbanden die er niet zijn.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:Ik vind het opvallend dat Valcke over een paar zaken heen leest. Een kort citaat uit de opening:

Daarbij moeten we allereerst denke aan de typische verkooppraatjes van de Big Farma. Zij melden NOOIT eventuele nadelige effecten en hun ‘studies’ zijn vrijwel altijd gefraudeerd (data selectie: cherry picking). Dit wordt door iedereen onkritisch overgenomen: de meeste mensen weten niet waarover ze schrijven.

1. Verwijt van typische verkooppraatjes (zonder verwijzing)
2. NOOIT in kapitalen: maar dat is natuurlijk een claim die nuance behoeft.
3. Vrijwel altijd gefraudeerd (zwaar verwijt)
4. Onkritische overname (door wie en wat?)

Een feitelijke onderbouwing en een redelijke manier van schrijven, heb ik nog niet zo snel ontdekt. I.i.g. zijn dit onbewezen zaken.
Ik heb niet gezegd dat het hele artikel goed onderbouwd is.
Tegelijk moeten we onze ogen niet sluiten voor de rol van de farmaceutische industrie in deze crisis.
Wat betreft punt 4, dat zie je iedere dag in de nieuwsmedia, dus wat mij betreft heeft dat geen bewijs nodig.
Wanneer we een kernelement doornemen, dan stelt Seldenrijk onder punt 3 'de erfelijkheid van God dat in het DNA de structuur Y - H - W - H daarin zou zitten?
Volgens mij ben je dan heel ver heen, of juist terug naar de kabbalisten en vroeger kerkvaders die van elk getal een geestelijke symbool weten te maken. Iets wat we binnen onze gezindte geen enkele autoriteit aan toekennen. Juist dit element maakt zijn hele betoog tot christelijke apocalyptisch complotdenken, kijk maar naar de gele markeringen. Dáár suggereert hij verbanden die er niet zijn.
Ik neem hier graag een voorzichtige houding over in.
Je kunt niet ontkennen dat in de Bijbel er ook getallen zijn die corresponderen met namen (of andersom), waarmee een bepaalde symboliek uitgedrukt wordt.
In Mattheüs 1 vinden we dit al heel duidelijk terug: 3 x 14 geslachten: Dat benadrukt dat Christus de Zoon van David is. De getalswaarde van 'David' met Hebreeuwse letters geschreven is 14 en de naam David heeft 3 letters. De Evangelist laat dit vervolgens terugkomen in het geslachtsregister. Dit is exegetisch een gefundeerde en passende uitleg.
Wanneer in het DNA de getalswaarden 10 - 5 - 6 - 5 terugkomen, dan is dat toch wel opmerkelijk te noemen, omdat dit in Hebreeuwse notatie precies de letters zijn van de Godsnaam (en volgens de schrijver dus 'de handtekening' van de Schepper).
Ik laat dit graag aan zijn plaats. Ik zeg niet dat dit werkelijk zo is, maar een forse afwijzing van deze gedachte zou ik niet graag willen ondersteunen.
Juist dit element maakt zijn hele betoog tot christelijke apocalyptisch complotdenken, kijk maar naar de gele markeringen. Dáár suggereert hij verbanden die er niet zijn.
M.i. pretendeert de schrijver niet dat hij de verbanden allemaal weet. Hij stelt vooral veel kritische vragen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Volgens mij zijn het suggestieve vragen. Dat is een belangrijk verschil tussen iets en iemand serieus nemen (kritisch zijn) en ongefundeerde twijfel zaaien.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Valcke schreef:Wanneer in het DNA de getalswaarden 10 - 5 - 6 - 5 terugkomen, dan is dat toch wel opmerkelijk te noemen, omdat dit in Hebreeuwse notatie precies de letters zijn van de Godsnaam (en volgens de schrijver dus 'de handtekening' van de Schepper).
We duiden de schrift in lijn met datgene wat de Schrift zelf openbaart. Volgens mij wordt deze getalswaarde in de Schrift zelf niet toegepast of uitgelegd (maar ik heb dat niet geverifieerd).

En het tweede is dat je uit moet kijken voor een interpretatie van DNA. Blijkbaar heeft iemand aan DNA getallen toegekend. Het zijn er zelfs 3.200.000.000. Maar dat geeft dus ook een eindige variatiemogelijkheid van het getal: 10.565

In dat geval zou ik in mijn werk als boekhouder vanwege het teken van het beest niet kunnen doen. Ik kom de cijfercombinatie 666 met grote regelmaat tegen.
Thuisvrouw

Bericht door Thuisvrouw »

Ik vind het een punt van belang dat in de hele discussie over wie als wetenschapper sterke papieren heeft, of verstand van zaken of wat voor deskundigheid dan ook, er maar weinig door sommigen ook gekeken wordt of zij evolutionist of creationist is.

Het maakt wat mij betreft al een tweedeling. Immers, de basis van waaruit je redeneert is ook wat voor te zeggen. Ik mis dit punt, als het op kritiekloos overnemen van wetenschap aankomt.

Het lijkt helemaal niet belangrijk meer (onder sommige christenen) of de wetenschapper evolutionist is of creationist.

Deze discussie lezend, bekruipt mij het gevoel dat mensen zoals Borger of Seldenrijk als het op corona of coronavaccins aankomt, ineens een soort van dummy's zijn.
Floppy

Bericht door Floppy »

Valcke schreef:..
Ik neem hier graag een voorzichtige houding over in.
Je kunt niet ontkennen dat in de Bijbel er ook getallen zijn die corresponderen met namen (of andersom), waarmee een bepaalde symboliek uitgedrukt wordt.
In Mattheüs 1 vinden we dit al heel duidelijk terug: 3 x 14 geslachten: Dat benadrukt dat Christus de Zoon van David is. De getalswaarde van 'David' met Hebreeuwse letters geschreven is 14 en de naam David heeft 3 letters. De Evangelist laat dit vervolgens terugkomen in het geslachtsregister. Dit is exegetisch een gefundeerde en passende uitleg.
Wanneer in het DNA de getalswaarden 10 - 5 - 6 - 5 terugkomen, dan is dat toch wel opmerkelijk te noemen, omdat dit in Hebreeuwse notatie precies de letters zijn van de Godsnaam (en volgens de schrijver dus 'de handtekening' van de Schepper).
Ik laat dit graag aan zijn plaats. Ik zeg niet dat dit werkelijk zo is, maar een forse afwijzing van deze gedachte zou ik niet graag willen ondersteunen.
..
Op zich een goede grondhouding om "voorzichtig" te zijn, maar wat mij betreft schiet je wel wat ver door. Het internet barst van dit soort vage Bijbel&wetenschap interpretaties, vooral waar het gaat om het boek Openbaring. Als je die allemaal zo voorzichtig zou willen behandelen, heb je een groot probleem.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:Volgens mij zijn het suggestieve vragen. Dat is een belangrijk verschil tussen iets en iemand serieus nemen (kritisch zijn) en ongefundeerde twijfel zaaien.
Wat voor mij afgelopen dagen meer duidelijk is geworden, is dat de vaccins (a) daadwerkelijk experimenteel van aard zijn en (b) dat er wel degelijk wetenschappelijk bewijs is dat er een risico bestaat op inbedding van ingespoten materiaal in het DNA van de lichaamscellen.
Dit artikel - en sommige bronnen in het artikel - helpt mij wel in de meningsvorming hierover.

Wat betreft het laatste risico zie ook bijgaand artikel in het wetenschappelijk tijdschrift Science (The coronavirus may sometimes slip its genetic material into human chromosomes—but what does that mean?)
https://www.sciencemag.org/news/2020/12 ... -does-mean
Floppy

Bericht door Floppy »

Thuisvrouw schreef:...
Deze discussie lezend, bekruipt mij het gevoel dat mensen zoals Borger of Seldenrijk als het op corona of coronavaccins aankomt, ineens een soort van dummy's zijn.
Daarom vind ik het ook zo verbijsterend dat dr. Seldenrijk zo'n waardeloos schrijfsel heeft geproduceerd. Posthoorn stelde al een interview voor door het RD met deze man, en dat lijkt me eigenlijk best een goed idee. Om eens helder te krijgen hoe dit kon gebeuren.
Floppy

Bericht door Floppy »

Valcke schreef:
Herman schreef:Volgens mij zijn het suggestieve vragen. Dat is een belangrijk verschil tussen iets en iemand serieus nemen (kritisch zijn) en ongefundeerde twijfel zaaien.
Wat voor mij afgelopen dagen meer duidelijk is geworden, is dat de vaccins (a) daadwerkelijk experimenteel van aard zijn en (b) dat er wel degelijk wetenschappelijk bewijs is dat er een risico bestaat op inbedding van ingespoten materiaal in het DNA van de lichaamscellen.
Dit artikel - en sommige bronnen in het artikel - helpt mij wel in de meningsvorming hierover.

Wat betreft het laatste risico zie ook bijgaand artikel in het wetenschappelijk tijdschrift Science (The coronavirus may sometimes slip its genetic material into human chromosomes—but what does that mean?)
https://www.sciencemag.org/news/2020/12 ... -does-mean
Prima. Persoonlijk had ik het artikel van Seldenrijk niet nodig om erg kritisch te zijn over de vaccins (ik blijf er liever vanaf); maar dat is meer vanwege een posting door Chan2 wat weken geleden.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:Wanneer in het DNA de getalswaarden 10 - 5 - 6 - 5 terugkomen, dan is dat toch wel opmerkelijk te noemen, omdat dit in Hebreeuwse notatie precies de letters zijn van de Godsnaam (en volgens de schrijver dus 'de handtekening' van de Schepper).
We duiden de schrift in lijn met datgene wat de Schrift zelf openbaart. Volgens mij wordt deze getalswaarde in de Schrift zelf niet toegepast of uitgelegd (maar ik heb dat niet geverifieerd).

En het tweede is dat je uit moet kijken voor een interpretatie van DNA. Blijkbaar heeft iemand aan DNA getallen toegekend. Het zijn er zelfs 3.200.000.000. Maar dat geeft dus ook een eindige variatiemogelijkheid van het getal: 10.565

In dat geval zou ik in mijn werk als boekhouder vanwege het teken van het beest niet kunnen doen. Ik kom de cijfercombinatie 666 met grote regelmaat tegen.
Nogmaals: ik zeg niet of het juist is of niet. Het is ook niet zomaar een willekeurige telling van genen. Het gaat om de positie van de zwavelbruggen in het DNA die de strengen van het DNA-molecuul bij elkaar houden. Deze bruggen zijn gepositioneerd om de 10 resp. 5 resp. 6 resp. 5 nucleotidenparen. Deze getallenreeks komt in iedere DNA-streng voortdurend terug. De verbinding van deze getallenreeks aan de Naam van de Schepper is een hypothese, maar ik heb niet de behoefte daartegen te ageren. Ook de kleinste en meeste elementaire zaken van de schepping zijn allerwonderlijkst en dienen tot lofprijzing.

Verder worden in de Schrift de letters ook als getallen gebruikt. En ik noemde reeds Mattheüs 1 als een voorbeeld waarin we zien dat een eigennaam (David) correspondeert met een getal (14). Zeg dus niet te snel dat de Schrift zelf de getalswaarde van letters niet openbaart.
Laatst gewijzigd door Valcke op 16 mar 2021, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie