Dat is natuurlijk zo. Maar het is evenzo een gegeven dat al in mijn jeugd de OGGiN een voorbeeld waren waar teksten gereciteerd werden in een onbegrijpelijke taal, hetgeen weinig onderdeed voor de gemiddelde toenmalige moskee. Dat is nu al wel iets anders. En natuurlijk leidt dat tot onkunde, maar dan moet je oorzaak en gevolg wel goed onderscheiden.Job schreef:Ik vind het geen flauwekul. Het is een gegeven dat in kerken waar toegegeven, toegegeven, toegegeven wordt, van goed naar kwaad naar erger, de kennis en innerlijke betrokkenheid bepaald niet toeneemt. Een teken aan de wand. Hét grote probleem zit van binnen.DDD schreef:Het spijt me, maar dat is gewoon flauwekul, afgezien van de ontlezing dan misschien. Ik ben blij dat ik zulke dingen nooit hoor.
Wat natuurlijk niet moet inhouden dat de Bijbel voor een deel van de mensen onbegrijpelijk moet zijn in zijn uiterlijke vorm.
De HSV is gewoon een verstandige poging om de SV begrijpelijk te houden, net als de editie van de GBS dat in 1880 was.