Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ik ben (nog steeds) bezig met het lezen van oude jaargangen van De Saambinder. Ben momenteel aan het jaar 1962.
-DIA-
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Kom je nog interessante dingen tegen? Misschien iets waar het hier op forum wel eens over gaat of waar we wat aan kunnen hebben!?-DIA- schreef:Ik ben (nog steeds) bezig met het lezen van oude jaargangen van De Saambinder. Ben momenteel aan het jaar 1962.
-DIA-
Den Hertog heeft momenteel een kinderboekje over deze man in de aanbieding. Heel aardig om te lezen.Erasmiaan schreef:DE WONDERLIJKE LEIDING GODS
met eenen blinden leidsman der blinden op wegen en paden die hij niet kende
behelzende
zijne roeping uit het jodendom, trekking tot en overbrenging in Christus in eene zesjarige omzwerving
door
Christiaan Salomon Duijtsch
Aanvankelijk Israëlit, rabbijn in Hongarije, overleden als predikant der Ned. Ger. Kerk.
Ik kreeg dit boek uit een nalatenschap. Ontroerend!
Kun je een artikel ontdekken waar men inmiddels op terug heeft moeten komen?-DIA- schreef:Ik ben (nog steeds) bezig met het lezen van oude jaargangen van De Saambinder. Ben momenteel aan het jaar 1962.
-DIA-
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Je moet even wachten tot -DIA- die andere ca. 2.500 SB's gelezen heeft.Luther schreef:Kun je een artikel ontdekken waar men inmiddels op terug heeft moeten komen?-DIA- schreef:Ik ben (nog steeds) bezig met het lezen van oude jaargangen van De Saambinder. Ben momenteel aan het jaar 1962.
-DIA-
Vraag is nog wel of hij terug leest naar het ontstaan van, of vooruit tot heden.

Die oude nummers zijn heel boeiend en leerzaam! Er staan ook wel dingen in waar in een onderwerp van zou kunnen maken, maar ik vrees dat dat uit de hand kan gaan lopen. Ik lees van verschillende predikanten in 1962 (en de jaren daarvoor ook al) dat zij de tijd die we nu beleven toen al helemaal hebben voorzien. Ze spreken zo helder en zo actueel, dat het allles met het oog op de toestand van vandaag, recent zou kunnen zijn geschreven...Gijs83 schreef:Kom je nog interessante dingen tegen? Misschien iets waar het hier op forum wel eens over gaat of waar we wat aan kunnen hebben!?-DIA- schreef:Ik ben (nog steeds) bezig met het lezen van oude jaargangen van De Saambinder. Ben momenteel aan het jaar 1962.
-DIA-
-DIA-
Zeker vanaf dat ik belijdend lid ben heb ik ze allemaal wel gelezen.jvdg schreef:Je moet even wachten tot -DIA- die andere ca. 2.500 SB's gelezen heeft.Luther schreef:Kun je een artikel ontdekken waar men inmiddels op terug heeft moeten komen?-DIA- schreef:Ik ben (nog steeds) bezig met het lezen van oude jaargangen van De Saambinder. Ben momenteel aan het jaar 1962.
-DIA-
Vraag is nog wel of hij terug leest naar het ontstaan van, of vooruit tot heden.
aar ik herlees ook veel. Ik heb ze slechts vanaf 1956, helaas, en ben bij de oudste begonnen. Dus ik moet nog een eind als ik in de jaren 70, 80 en 90 beland...
-DIA-
Ik was toen nog heel jong, en herken de opmerking van -DIA-.-DIA- schreef: Ze spreken zo helder en zo actueel, dat het allles met het oog op de toestand van vandaag, recent zou kunnen zijn geschreven...
-DIA-
Ook in die jaren was er discussie over "zware" en "lichte" prdeikanten.
Strijd over voorwerpelijk of onderwerpelijk preken.
Bevinding versus/conform schriftuurlijk, etc...
Elke discussie in het heden werd toen ook al gevoerd.
Dat is zo'n 50 jaar geleden, maar is het ooit anders geweest?
Waarlijk, er is niets nieuws onder de zon.

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
de heilsfeiten van prof wisse
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik zag gaarne een recensie over dit boekske.Gian schreef:..
Bij voorbaat dank.
- JolandaOudshoorn
Ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen. Ik vond het boekje over Krummel zelf mooier. Maar voor kinderen zit er een wijze les in, in beide boekjes.jvdg schreef:Ik zag gaarne een recensie over dit boekske.Gian schreef:..
Bij voorbaat dank.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zoals je mss. weet heb ik (wij) maar (gedeeltelijk) zorg over een meiske van 4 jaar.JolandaOudshoorn schreef:Ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen. Ik vond het boekje over Krummel zelf mooier. Maar voor kinderen zit er een wijze les in, in beide boekjes.jvdg schreef:Ik zag gaarne een recensie over dit boekske.Gian schreef:..
Bij voorbaat dank.
We hebben al een flink aantal kinderboeken in huis, dus je zult wel snappen dat ik niet nog meer aankoop alvorens ik weet of dit een zinvolle aanschaf is.
Gian en jij kunnen me daarbij helpen.
die zou ik ook eens moeten lezenhenriët schreef:de heilsfeiten van prof wisse
nou, wat let je!!!!!!!!!-DIA- schreef:die zou ik ook eens moeten lezenhenriët schreef:de heilsfeiten van prof wisse
van harte aanbevolen!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....