Presidentsverkiezingen USA 2024

TSD

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door TSD »

Wim Anker schreef: 07 feb 2025, 10:00
parsifal schreef: 07 feb 2025, 09:38
Wim Anker schreef: 07 feb 2025, 09:28
elbert schreef: 07 feb 2025, 09:24 Dit is een grote grap en totaal nepnieuws. Het gaat hier niet om het Gaza dat je denkt dat het is. Het gaat om de Gaza provincie in Mozambique en was een programma om de AIDS epidemie daar te bestrijden. Iedereen denkt aan Hamas, maar het gaat dus om zieke mensen in Mozambique.
Ik lees inderdaad ook de "factchecks". We zullen zien wat er al dan niet nog uit de beerput komt.
Overigens geeft de whithouse speaker dit voorbeeld niet.
De vraag blijft staan waarom @Profesto het toch wel normaal vind om die dingen te verstrekken.

En ik lees ook nieuws dat Gazanen het een prima idee vinden om te verkassen.
Je leest de factchecks en plaatst nog steeds dit soort onzin?
Yep. Zolang hier termen als Stalin, Hitler, fascisme, etnische zuivering etc worden gebezigd en getolereerd heb ik er geen enkele moeite mee dit te verspreiden.
Beschouw het maar als een hele kleine compensatie.
"zij doen het ook, dus daarom doe ik het ook" is niet hééél sterk, vind je niet?

Nepnieuws verspreiden als compensatie voor nepnieuws aan de andere kant...

Het lijkt zo nobel, even de weegschaal in evenwicht brengen, maar er wordt niets in evenwicht gebracht of gecompenseerd, er wordt alleen maar brandstof gegeven voor "de andere kant" en zolang beiden olie op het vuur gooien wordt de brand dus groter.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

TSD schreef: 07 feb 2025, 10:13
Wim Anker schreef: 07 feb 2025, 10:00
parsifal schreef: 07 feb 2025, 09:38
Wim Anker schreef: 07 feb 2025, 09:28

Ik lees inderdaad ook de "factchecks". We zullen zien wat er al dan niet nog uit de beerput komt.
Overigens geeft de whithouse speaker dit voorbeeld niet.
De vraag blijft staan waarom @Profesto het toch wel normaal vind om die dingen te verstrekken.

En ik lees ook nieuws dat Gazanen het een prima idee vinden om te verkassen.
Je leest de factchecks en plaatst nog steeds dit soort onzin?
Yep. Zolang hier termen als Stalin, Hitler, fascisme, etnische zuivering etc worden gebezigd en getolereerd heb ik er geen enkele moeite mee dit te verspreiden.
Beschouw het maar als een hele kleine compensatie.
"zij doen het ook, dus daarom doe ik het ook" is niet hééél sterk, vind je niet?

Nepnieuws verspreiden als compensatie voor nepnieuws aan de andere kant...

Het lijkt zo nobel, even de weegschaal in evenwicht brengen, maar er wordt niets in evenwicht gebracht of gecompenseerd, er wordt alleen maar brandstof gegeven voor "de andere kant" en zolang beiden olie op het vuur gooien wordt de brand dus groter.
Ik vind ook dat het nog even niet de tijd is om te bouwen, maar om af te breken. Om op.te ruimen.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Profesto schreef: 05 feb 2025, 13:50 Ik vind het steeds minder verbazend, omdat een deel van reformatorisch nederland zich steeds onverdraagzamer opstelt ten opzichte van sommige andere bevolkingsgroepen en heult met FvD of PVV.

Verder wil ik graag iedereen oproepen om trollen niet te voederen.
Profesto, gentle reminder :)
parsifal

Bericht door parsifal »

Maanenschijn schreef: 07 feb 2025, 10:09 Ik ben het met Wim eens dat er in ontwikkelingshulp veel zaken zijn die een niet-christelijke levensstijl kritiekloos faciliteren.

Ik zou graag een deel van mijn belastinggeld doneren aan instanties die in ontwikkelingshulp (en andere hulp) aanbieden vanuit Bijbels perspectief.
Ik denk dat als er al voorbehoedsmiddelen naar Gaza gaan, dit echt voor een groot deel gericht is op gezinsplanning (Zelfs onder refo's hoor je wel eens de vraag waarom men daar zoveel kinderen heeft). Punt is wel dat er geen enkele aanwijzing is dat er veel geld hiernaartoe gaat.

USAID is er deels ook om soft-power voor VS te houden in de landen waar het naar toe gaat. En ja met grote budgetten kun je soms meer bereiken (USAID, maar ook Gates foundation).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Amstelodamense schreef: 07 feb 2025, 10:29
Profesto schreef: 05 feb 2025, 13:50 Ik vind het steeds minder verbazend, omdat een deel van reformatorisch nederland zich steeds onverdraagzamer opstelt ten opzichte van sommige andere bevolkingsgroepen en heult met FvD of PVV.

Kijk, uitsluiting en skippen is de tactiek van de Hamas defenders i.p.v discussieren.
Amstelodamense

elbert schreef: 07 feb 2025, 09:24
Wim Anker schreef: 07 feb 2025, 08:44 https://x.com/SBergsma/status/188742700 ... HXA_w&s=19

Zie ook deze video. (White House Speaker).
Er ging ook 100milj. naar Gaza voor condooms. (Zal wel noodzakelijke medische zorg zijn denk ik?)

Ik.adviseer een ieder om toch wat x accounts ter linker- en rechterzijde te volgen. De NL media - incl. het RD - promoot enkel het linkse frame.
Dit is een grote grap en totaal nepnieuws. Het gaat hier niet om het Gaza dat je denkt dat het is. Het gaat om de Gaza provincie in Mozambique en was een programma om de AIDS epidemie daar te bestrijden. Iedereen denkt aan Hamas, maar het gaat dus om mensen in Mozambique. Van die 100 miljoen is dus geen cent naar de Gazastrook in het Midden-Oosten gegaan.
Het liegen van de regering Trump gaat dus gewoon door. Wat een verrassing, maar niet heus.
Zo fijn dat je dit soort berichten hier deelt, soort tegengif. Dank!
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: 07 feb 2025, 10:47

Kijk, uitsluiting en skippen is de tactiek van de Hamas defenders i.p.v discussieren.
Je gaf net toe dat jij 'discussieert' door met opzet nepnieuws te verspreiden. Dat lijkt me een prima motivatie om niet met iemand in gesprek te gaan.
MGG

Bericht door MGG »

Maar Trump is het grote gevaar :haha.
Amstelodamense

MGG schreef: 07 feb 2025, 11:21

Wat maakt dat je moet schaterlachen?
MGG

Bericht door MGG »

Amstelodamense schreef: 07 feb 2025, 11:24
MGG schreef: 07 feb 2025, 11:21

Wat maakt dat je moet schaterlachen?
De glimlach past beter, maar dit plaatje is leuker. Ik zie de ironie ervan in dat het negatief wegzetten en waar mogelijk uitsluiten van bijvoorbeeld Trump, PVV, N-VA en in Duitsland de belachelijke brandmauer precies het tegenovergestelde effect van het beoogde doel lijkt te hebben. We moeten inclusief zijn, dus wat ons niet bevalt sluiten we uit. Tenminste als het om rechts gaat. In het verleden irriteerde mij het en tegenwoordig vind ik het grappig. Het kinderachtige gedrag helpt niet ls de bevolking anders stemt.

Maar o wee als Trump niet inclusief is, dan is het o zo erg. Als uitsluiten niet meer lukt, dan snel de tegenpartij het kwalijk nemen dat zij uitsluiten.
parsifal

Bericht door parsifal »

Een politiek Cordon-Sanitair is natuurlijk wel wat anders als dat mensen zich uitgesloten voelen. Ik zou het ernstiger vinden als reformatorische scholen worden verboden of er een vaccinatieplicht komt (of moskees worden verboden) dan wanneer andere partijen zouden zeggen we sluiten SGP of CU uit.

En ja mensen zien politiek niet als iets neutraals. En er zijn enge dingen aan de gang, waarbij de VS veel macht heeft en iemand aan het hoofd heeft die zich als een chanteur gedraagt. (En superrijke vrienden met veel invloed heel veel ruimte geeft).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

Je ziet in heel veel landen de publieke opinie switchen. Switchen richting meer rechts-nationalistisch gedachtegoed. Vertegenwoordigd door populisten.

De vraag die weinig gesteld wordt en nog minder adequaat beantwoord wordt is: Hoe komt dit toch?

Áls die vraag al gesteld wordt zijn de meesten snel klaar met: het zijn de populisten die met schijnoplossingen komen en zo het volk bespelen.

En dan stopt het.

Omdat er in die analyse natuurlijk een heel stuk waarheid zit, stoppen de meesten met denken en menen we de oorzaak gevonden te hebben.

Ik denk dat niets minder waar is. Het populisme heeft een heel serieuze voedingsbodem waar de veelal de ogen voor gesloten zijn. Wat blijft over? Uitsluiten van de populisten.

Maar dat werkt niet, zolang de voedingsbodem blijft en alleen maar toeneemt omdat mensen zich miskent voelen in hun zorgen en daar overheen gewalst wordt. Of de zorgen worden met woorden wel benoemd, maar daden blijven uit.

Overigens is de anti-immigratie / anti-immigranten retoriek van veel politici net zo min een oplossing en ik denk dat die net zo min ingaat op de werkelijke oorzaak van de maatschappelijke onrust / polarisatie.

In zekere zin is de vergelijking te maken met de gasbel onder Groningen. Die gasbel is niet het primaire probleem, de gaswinning was dat ook niet. Het feit dat de bewoners, hun zorgen en schade, tientallen jaren niet serieus zijn genomen wel. Waarna er uiteindelijk maar 1 uitkomst rest: stoppen met gaswinning (draagvlak definitief weg).

Vul voor gaswinning ‘immigratie’ in voor het vergelijk.
Profesto

Bericht door Profesto »

Je hebt gelijk.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

MGG schreef: 07 feb 2025, 11:36De glimlach past beter, maar dit plaatje is leuker. Ik zie de ironie ervan in dat het negatief wegzetten en waar mogelijk uitsluiten van bijvoorbeeld Trump, PVV, N-VA en in Duitsland de belachelijke brandmauer precies het tegenovergestelde effect van het beoogde doel lijkt te hebben. We moeten inclusief zijn, dus wat ons niet bevalt sluiten we uit. Tenminste als het om rechts gaat. In het verleden irriteerde mij het en tegenwoordig vind ik het grappig. Het kinderachtige gedrag helpt niet ls de bevolking anders stemt.

Maar o wee als Trump niet inclusief is, dan is het o zo erg. Als uitsluiten niet meer lukt, dan snel de tegenpartij het kwalijk nemen dat zij uitsluiten.
Tja, wat noem je uitsluiten? Ik ben zelf redelijk rechts-conservatief, maar ik heb wel een hekel aan liegen en bedriegen. Of dat nou van links of rechts komt, maakt niet uit: dat moet altijd aan de kaak worden gesteld. Dat dat je niet altijd vrienden oplevert, dat is dan maar zo.
MGG

Bericht door MGG »

elbert schreef: 07 feb 2025, 12:01
MGG schreef: 07 feb 2025, 11:36De glimlach past beter, maar dit plaatje is leuker. Ik zie de ironie ervan in dat het negatief wegzetten en waar mogelijk uitsluiten van bijvoorbeeld Trump, PVV, N-VA en in Duitsland de belachelijke brandmauer precies het tegenovergestelde effect van het beoogde doel lijkt te hebben. We moeten inclusief zijn, dus wat ons niet bevalt sluiten we uit. Tenminste als het om rechts gaat. In het verleden irriteerde mij het en tegenwoordig vind ik het grappig. Het kinderachtige gedrag helpt niet ls de bevolking anders stemt.

Tja, wat noem je uitsluiten? Ik ben zelf redelijk rechts-conservatief, maar ik heb wel een hekel aan liegen en bedriegen. Of dat nou van links of rechts komt, maakt niet uit: dat moet altijd aan de kaak worden gesteld. Dat dat je niet altijd vrienden oplevert, dat is dan maar zo.
Duitsland kent een extreme mate van uitsluiting. Altijd tegen stemmen en als je eigenlijk voor bent, dan kopieer je het idee en dien je het zelf in. Naar mijn idee super kinderachtig, maar dat mag in een democratie.
Plaats reactie