Dat eerste klopt. Het tweede vind ik relevanter. Maar het is onjuist dat er niet een belangrijk deel van de predikanten het wenselijk vindt om op de kansel de HSV te gebruiken. Als het niet voor henzelf is, dan wel voor de gemeenteleden.GGotK schreef:Een voorkeur hebben voor de SV en geen probleem met de HSV hebben zijn 2 verschillende zaken, die trouwens goed samen kunnen gaan. En jij verwisselt hier de werkwoorden inschatten en wensen, maar dat begrijp je wel bij nader inzien mag ik aannemen.DDD schreef:Je stelt dit alsof het een feit is. Ik schat in dat meer dan de helft van de predikanten er geen probleem mee heeft om de HSV op de kansel te gebruiken.GGotK schreef:Ook het tiental dienstdoende predikanten, die je min of meer tot de linkerflank van de GG zou kunnen rekenen, heeft (gelukkig) nog steeds een voorkeur voor de SV in de eredienst. Het is trouwens de taak en de verantwoordelijkheid van ouders, maar ook van de predikant/kerkenraadsleden om de Schrift uit te leggen aan de kinderen/jeugd, laten we daar maar eerst eens wat meer aandacht aan besteden.
Maar dat was mijn punt niet. Jij stelt iets als feit, terwijl het geen feit is.