Gereformeerde Gemeenten

Zita
Moderator

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

Voordeel van een boek boven een tekst op internet is dat je wat meer zelf de controle houdt. Je naam staat op de cover, en je geeft zelf akkoord voor vorm en inhoud. Als je je preken op internet plaatst, ben je die controle kwijt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
claus schreef:Wie weet of er losse leespreken op een site staan van ds. A.T. Huijser of vna ds. J. de Kok?
Ik vind ze daar nergens...Graag jullie hulp hierbij. Bedankt hoor!
Ds. De Kok heeft twee losse preken die je voor een paar euro bij de Hertog kunt bestellen.

.
Waarom zetten ze deze dan niet op PrekenWeb zodat ze voor iedereen kosteloos beschikbaar zijn?
Zoals jij goed weet maken niet alle predikanten om voor hun moverende redenen gebruik van PrekenWeb.
Ik dacht eigenlijk dat ds de Kok er wel op zou staan. Toch niet zie ik. Het verbaast me.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Ik dacht eigenlijk dat ds de Kok er wel op zou staan. Toch niet zie ik. Het verbaast me.
Waarom verbaast jou dat?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Bezorgd schreef:Ik dacht eigenlijk dat ds de Kok er wel op zou staan. Toch niet zie ik. Het verbaast me.
Waarom verbaast jou dat?
Ik vind ds de Kok er altijd wel open en positief in staan.
Heldere preken ook. Fijne manier van preken ook. Ik heb wel eens gedacht, beetje de stijl van ds Tuinier.
Tom

Bericht door Tom »

Ds de Kok is wel veranderd de laatste tijd. Zou hem nu niet meer op Prekenweb verwachten. Vind ik zelf wel jammer. Is nu ook tegen video in de kerk en is ook te merken aan de inhoud van preken. Is anders.

Overigens is er ook weer een nieuwe student waarbij alle camera's uit moeten: student Kriekaard. Alle begrip en eigen keuze maar het is wel jammer, vind ik.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bezorgd schreef:
Waarom verbaast jou dat?
Ik vind ds de Kok er altijd wel open en positief in staan.
Heldere preken ook. Fijne manier van preken ook. Ik heb wel eens gedacht, beetje de stijl van ds Tuinier.
Ja dat ben ik zeker helemaal met je eens, alhoewel velen die laatste zin niet zullen begrijpen (zeker gelet op het beroepingswerk).
Tom schreef:Ds de Kok is wel veranderd de laatste tijd. Zou hem nu niet meer op Prekenweb verwachten. Vind ik zelf wel jammer. Is nu ook tegen video in de kerk en is ook te merken aan de inhoud van preken. Is anders.
Rectificatie: Enige uitzondering is zijn bezwaar tegen beelduitzendingen.

Van verandering in prediking is absoluut geen sprake. Integendeel! Zeker niet als ik hoor over hoe er met achting over zijn prediking wordt gesproken hier in de gemeente (waarvan hij consulent mag zijn).
GGotK

Bericht door GGotK »

Tom schreef:Ds de Kok is wel veranderd de laatste tijd. Zou hem nu niet meer op Prekenweb verwachten. Vind ik zelf wel jammer. Is nu ook tegen video in de kerk en is ook te merken aan de inhoud van preken. Is anders.

Overigens is er ook weer een nieuwe student waarbij alle camera's uit moeten: student Kriekaard. Alle begrip en eigen keuze maar het is wel jammer, vind ik.
Is dat een principiële keuze is of een algemene keuze om beginnende studenten (voorlopig) uit de schijnwerpers te houden?
Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Mistig

Bericht door Mistig »

GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Toch is dat wel zo.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GerefGemeente-lid
Verbannen

Mistig schreef:
GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Toch is dat wel zo.
Bij ons niet hoor.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Mistig schreef:
Toch is dat wel zo.
Bij ons niet hoor.
Bij m’n zwager in de kerk wel.
Mistig

Bericht door Mistig »

FlyingEagle schreef:
Mistig schreef:
Toch is dat wel zo.
Bij ons niet hoor.
Bij m’n zwager in de kerk wel.
Het 'beamteam' hier werd zelfs tijdens de dienst gemaand om de camera van de voorganger af te halen, omdat deze dat niet wilde. Vervolgens kwam er een melding 'i.v.m. privacy...'
Dus als het bij jullie gewoon is uitgezonden, dan is dat tegen de wil van deze voorganger geweest.

Overigens wil ik hier niet lang over praten (want het is niet zo belangrijk), maar alleen iets weerleggen wat hier gezegd werd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Dat klopt wel. Tenzij een kerkenraad erg tegenstribbelt, moeten de camera's bij hem uit.
GGotK

Bericht door GGotK »

Erskinees schreef:
Dat klopt wel. Tenzij een kerkenraad erg tegenstribbelt, moeten de camera's bij hem uit.
Hij is in ieder geval in meerdere gemeentes op beeld geweest. Dus het is geen 'moeten', maar waarschijnlijk een vriendelijk doch dringend verzoek.
GGotK

Bericht door GGotK »

Bevestiging (door ds. G. Clements) en intrede van kand. M. Boersma op 7 september 2022 te Middelburg-Zuid.

Beide diensten worden gehouden in de Ter Hoogekerk te Middelburg-Centrum. Aanvang diensten om 14.30 en 19.00 uur.
pierre27

Bericht door pierre27 »

GGotK schreef:
Erskinees schreef:
Hij is in ieder geval in meerdere gemeentes op beeld geweest. Dus het is geen 'moeten', maar waarschijnlijk een vriendelijk doch dringend verzoek.
Lijkt me ook prima dat te respecteren toch?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie