Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Voordeel van een boek boven een tekst op internet is dat je wat meer zelf de controle houdt. Je naam staat op de cover, en je geeft zelf akkoord voor vorm en inhoud. Als je je preken op internet plaatst, ben je die controle kwijt.
Ik dacht eigenlijk dat ds de Kok er wel op zou staan. Toch niet zie ik. Het verbaast me.pierre27 schreef:Zoals jij goed weet maken niet alle predikanten om voor hun moverende redenen gebruik van PrekenWeb.Bezorgd schreef:Waarom zetten ze deze dan niet op PrekenWeb zodat ze voor iedereen kosteloos beschikbaar zijn?GerefGemeente-lid schreef:Ds. De Kok heeft twee losse preken die je voor een paar euro bij de Hertog kunt bestellen.claus schreef:Wie weet of er losse leespreken op een site staan van ds. A.T. Huijser of vna ds. J. de Kok?
Ik vind ze daar nergens...Graag jullie hulp hierbij. Bedankt hoor!
.
-
- Verbannen
Waarom verbaast jou dat?Bezorgd schreef:Ik dacht eigenlijk dat ds de Kok er wel op zou staan. Toch niet zie ik. Het verbaast me.
Ik vind ds de Kok er altijd wel open en positief in staan.GerefGemeente-lid schreef:Waarom verbaast jou dat?Bezorgd schreef:Ik dacht eigenlijk dat ds de Kok er wel op zou staan. Toch niet zie ik. Het verbaast me.
Heldere preken ook. Fijne manier van preken ook. Ik heb wel eens gedacht, beetje de stijl van ds Tuinier.
Ds de Kok is wel veranderd de laatste tijd. Zou hem nu niet meer op Prekenweb verwachten. Vind ik zelf wel jammer. Is nu ook tegen video in de kerk en is ook te merken aan de inhoud van preken. Is anders.
Overigens is er ook weer een nieuwe student waarbij alle camera's uit moeten: student Kriekaard. Alle begrip en eigen keuze maar het is wel jammer, vind ik.
Overigens is er ook weer een nieuwe student waarbij alle camera's uit moeten: student Kriekaard. Alle begrip en eigen keuze maar het is wel jammer, vind ik.
-
- Verbannen
Ja dat ben ik zeker helemaal met je eens, alhoewel velen die laatste zin niet zullen begrijpen (zeker gelet op het beroepingswerk).Bezorgd schreef:Ik vind ds de Kok er altijd wel open en positief in staan.GerefGemeente-lid schreef:Waarom verbaast jou dat?Bezorgd schreef:Ik dacht eigenlijk dat ds de Kok er wel op zou staan. Toch niet zie ik. Het verbaast me.
Heldere preken ook. Fijne manier van preken ook. Ik heb wel eens gedacht, beetje de stijl van ds Tuinier.
Rectificatie: Enige uitzondering is zijn bezwaar tegen beelduitzendingen.Tom schreef:Ds de Kok is wel veranderd de laatste tijd. Zou hem nu niet meer op Prekenweb verwachten. Vind ik zelf wel jammer. Is nu ook tegen video in de kerk en is ook te merken aan de inhoud van preken. Is anders.
Van verandering in prediking is absoluut geen sprake. Integendeel! Zeker niet als ik hoor over hoe er met achting over zijn prediking wordt gesproken hier in de gemeente (waarvan hij consulent mag zijn).
Is dat een principiële keuze is of een algemene keuze om beginnende studenten (voorlopig) uit de schijnwerpers te houden?Tom schreef:Ds de Kok is wel veranderd de laatste tijd. Zou hem nu niet meer op Prekenweb verwachten. Vind ik zelf wel jammer. Is nu ook tegen video in de kerk en is ook te merken aan de inhoud van preken. Is anders.
Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Toch is dat wel zo.GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Bij ons niet hoor.Mistig schreef:Toch is dat wel zo.GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
- FlyingEagle
Bij m’n zwager in de kerk wel.GerefGemeente-lid schreef:Bij ons niet hoor.Mistig schreef:Toch is dat wel zo.GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Het 'beamteam' hier werd zelfs tijdens de dienst gemaand om de camera van de voorganger af te halen, omdat deze dat niet wilde. Vervolgens kwam er een melding 'i.v.m. privacy...'FlyingEagle schreef:Bij m’n zwager in de kerk wel.GerefGemeente-lid schreef:Bij ons niet hoor.Mistig schreef:Toch is dat wel zo.GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Dus als het bij jullie gewoon is uitgezonden, dan is dat tegen de wil van deze voorganger geweest.
Overigens wil ik hier niet lang over praten (want het is niet zo belangrijk), maar alleen iets weerleggen wat hier gezegd werd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Dat klopt wel. Tenzij een kerkenraad erg tegenstribbelt, moeten de camera's bij hem uit.GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Hij is in ieder geval in meerdere gemeentes op beeld geweest. Dus het is geen 'moeten', maar waarschijnlijk een vriendelijk doch dringend verzoek.Erskinees schreef:Dat klopt wel. Tenzij een kerkenraad erg tegenstribbelt, moeten de camera's bij hem uit.GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Bevestiging (door ds. G. Clements) en intrede van kand. M. Boersma op 7 september 2022 te Middelburg-Zuid.
Beide diensten worden gehouden in de Ter Hoogekerk te Middelburg-Centrum. Aanvang diensten om 14.30 en 19.00 uur.
Beide diensten worden gehouden in de Ter Hoogekerk te Middelburg-Centrum. Aanvang diensten om 14.30 en 19.00 uur.
Lijkt me ook prima dat te respecteren toch?GGotK schreef:Hij is in ieder geval in meerdere gemeentes op beeld geweest. Dus het is geen 'moeten', maar waarschijnlijk een vriendelijk doch dringend verzoek.Erskinees schreef:Dat klopt wel. Tenzij een kerkenraad erg tegenstribbelt, moeten de camera's bij hem uit.GGotK schreef: Er worden hier wel vaker dingen gezegd die niet blijken te kloppen, bijvoorbeeld dat bij kandidaat Middendorp de camera's uit moeten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.