Amstelodamense schreef:Heel erg graag zing ik de psalmen. Vind de tekst inhoudsloos en de melodie vaak ook mooi.

Amstelodamense schreef:Heel erg graag zing ik de psalmen. Vind de tekst inhoudsloos en de melodie vaak ook mooi.
Weet ik, maar er zijn ook gemeenten (die alleen psalmen zingen) waar geregeld 9 of 10 verzen worden gezongen.Jantje schreef:Er zijn ook gemeenten waar maar 5 coupletten gezogen worden: 1 voor de dienst, 2 tijdens de collectezang, 1 bij de tussenzang en 1 bij de slotzang. De gemeenten die ook nog zingen na de wetslezing of de Geloofsbelijdenis zingen dan automatisch een vers meer. En ik kan je vertellen dat het in de GG vaak gebeurt dat er daadwerkelijk maar zo weinig wordt gezongen.Nathanaël schreef:6 verzen als gemiddelde is ook wel een beetje aan de lage kant. Je had het niet over het gemiddelde in de GG, maar van alle gemeenten die alleen psalmen zingen.DDD schreef:Hoeveel psalmcoupletten? Als het er meer dan zes zijn, is het een onderstreping van mijn stelling.
Dat zal best, maar DDD had het over gemeenten die alleen psalmen zingen. Die bestaan ook buiten de GGJantje schreef:Ik geloof dat dat in de Gereformeerde Gemeenten maar incidenteel gebeurt.
Tsjonge, zei jouw dominee dat gisteren? Dan kun je nu toch ook wel geen woord meer uitbrengen?Bonny schreef:"Daarna zingen wij Psalm 119, alle verzen".
Zeker. Gelukkig nog wel...Nathanaël schreef:Dat zal best, maar DDD had het over gemeenten die alleen psalmen zingen. Die bestaan ook buiten de GGJantje schreef:Ik geloof dat dat in de Gereformeerde Gemeenten maar incidenteel gebeurt.
"Zingt, zingt een nieuw gezang den HEERE". Maar waag het niet om dat in praktijk te brengen?Valcke schreef:... en daarom maar gezangen zingen die niet uit de Schrift zijn ...Hendrikus schreef:Als je beweert dat je alleen Schriftwoorden wilt zingen, moet je de onberijmde psalmen gaan zingen, zoals de anglicanen dat doen. Maar goed, die rotonde hebben we hier al talloze malen gelopen.
Het valt me tegen dat je steeds weer met deze baarlijke nonsens aan komt zetten. Dit is uitleg van Gods Woord op de klank ('o, er staat gezang, dus er wordt blijkbaar niet een psalm bedoeld').Hendrikus schreef:"Zingt, zingt een nieuw gezang den HEERE". Maar waag het niet om dat in praktijk te brengen?Valcke schreef:... en daarom maar gezangen zingen die niet uit de Schrift zijn ...Hendrikus schreef:Als je beweert dat je alleen Schriftwoorden wilt zingen, moet je de onberijmde psalmen gaan zingen, zoals de anglicanen dat doen. Maar goed, die rotonde hebben we hier al talloze malen gelopen.
Zeker. Dat zal wel zo ongeveer het gemiddelde zijn...Nathanaël schreef:Weet ik, maar er zijn ook gemeenten (die alleen psalmen zingen) waar geregeld 9 of 10 verzen worden gezongen.Jantje schreef:Er zijn ook gemeenten waar maar 5 coupletten gezogen worden: 1 voor de dienst, 2 tijdens de collectezang, 1 bij de tussenzang en 1 bij de slotzang. De gemeenten die ook nog zingen na de wetslezing of de Geloofsbelijdenis zingen dan automatisch een vers meer. En ik kan je vertellen dat het in de GG vaak gebeurt dat er daadwerkelijk maar zo weinig wordt gezongen.Nathanaël schreef:6 verzen als gemiddelde is ook wel een beetje aan de lage kant. Je had het niet over het gemiddelde in de GG, maar van alle gemeenten die alleen psalmen zingen.DDD schreef:Hoeveel psalmcoupletten? Als het er meer dan zes zijn, is het een onderstreping van mijn stelling.
Scherp:-) aangepastJantje schreef:Amstelodamense schreef:Heel erg graag zing ik de psalmen. Vind de tekst inhoudsloos en de melodie vaak ook mooi.![]()
Foutje?
In de geradicaliseerde stroming binnen de gg heAmbtenaar schreef:Het valt me op dat GG-ers ieder topic weten te kapen met hoe men in de GG denkt over het topic, in de GG gewoon is te doen in relatie tot het topic, of constateert dat er in de GG verschil van mening over het topic.
Stop daarmee!