Chaos?
Vakantie
- J.C. Philpot
Re: Vakantie
Weet iemand hoe dat zit in Duitsland? Als je de flitspaal-meldig uitschakeld, mag je dan wel gewoon navigeren met Waze?
Ik lees tegenstrijdige berichten op Internet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ja, ik vind het een chaos voor vertrek. Hele woonkamer staat vol met tenten, matjes, slaapzakken en campingspullen, kar, auto en gasflessen controleren, controleren of iedereen de wandelschoenen nog past etc. Onderwijl werk afronden en dag voor vertrek wil ik het huis ook netjes achterlaten, bedden verschonen, was weg werken en schoonmaken. Ik ga zo'n beetje dweilend de deur uit.
Bij terugkomst idem dito. Alles weer opruimen, drie dagen wassen ( inclusief alle slaapzakken). Het vakantiegevoel is snel verdwenen.
Ik denk dat het anders is als je in een huisje of hotel verblijft. Dan is het een paar tassen pakken en klaar. Kamperen is beduidend andere koek.
Een echte refo houdt zich gewoon aan de geldende regels en radardetectie heeft hij/zij niet nodig.J.C. Philpot schreef: ↑07 jul 2023, 07:40Weet iemand hoe dat zit in Duitsland? Als je de flitspaal-meldig uitschakeld, mag je dan wel gewoon navigeren met Waze?
Dat dweilend de deur uit herken ik, om in een schoon huis terug te keren. Jouw opsomming van spullen bevestigt wederom de keuze om niet te gaan kamperen.merel schreef: ↑07 jul 2023, 07:53
Ja, ik vind het een chaos voor vertrek. Hele woonkamer staat vol met tenten, matjes, slaapzakken en campingspullen, kar, auto en gasflessen controleren, controleren of iedereen de wandelschoenen nog past etc. Onderwijl werk afronden en dag voor vertrek wil ik het huis ook netjes achterlaten, bedden verschonen, was weg werken en schoonmaken. Ik ga zo'n beetje dweilend de deur uit.
Bij terugkomst idem dito. Alles weer opruimen, drie dagen wassen ( inclusief alle slaapzakken). Het vakantiegevoel is snel verdwenen.
Ik denk dat het anders is als je in een huisje of hotel verblijft. Dan is het een paar tassen pakken en klaar. Kamperen is beduidend andere koek.
- J.C. Philpot
Tuurlijk. Dat heeft niet met Refo zijn te maken, maar met Christen zijn.Ambtenaar schreef: ↑07 jul 2023, 08:26Een echte refo houdt zich gewoon aan de geldende regels en radardetectie heeft hij/zij niet nodig.J.C. Philpot schreef: ↑07 jul 2023, 07:40Weet iemand hoe dat zit in Duitsland? Als je de flitspaal-meldig uitschakeld, mag je dan wel gewoon navigeren met Waze?
Mijn vraag gaat over of ik Waze kan gebruiken om te navigeren in Duitsland, zonder risico van een boete ivm de andere functionaliteit.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Het geregel en inpakken is inderdaad niet prettig. Ook moet je wel goed opletten of je niet op een tokkie camping komt. Al zal je dat met vakantie parken ook wel hebben.Ambtenaar schreef: ↑07 jul 2023, 08:28Dat dweilend de deur uit herken ik, om in een schoon huis terug te keren. Jouw opsomming van spullen bevestigt wederom de keuze om niet te gaan kamperen.merel schreef: ↑07 jul 2023, 07:53
Wij zitten altijd op kleine,charme campings. De laatste jaren hoog ik de bergen en dan is kamperen echt genieten.
Laatst gewijzigd door merel op 07 jul 2023, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen probleem; ik gebruik Waze al jaren, ook in Duitsland. Het is handig om files en wegafsluitingen te vermijden.J.C. Philpot schreef: ↑07 jul 2023, 08:33Tuurlijk. Dat heeft niet met Refo zijn te maken, maar met Christen zijn.Ambtenaar schreef: ↑07 jul 2023, 08:26Een echte refo houdt zich gewoon aan de geldende regels en radardetectie heeft hij/zij niet nodig.J.C. Philpot schreef: ↑07 jul 2023, 07:40Weet iemand hoe dat zit in Duitsland? Als je de flitspaal-meldig uitschakeld, mag je dan wel gewoon navigeren met Waze?
Mijn vraag gaat over of ik Waze kan gebruiken om te navigeren in Duitsland, zonder risico van een boete ivm de andere functionaliteit.
Het wordt natuurlijk anders als je veel te hard rijdt en vlak voor een flitspaal op je rem gaat staan. Maar jij lijkt me daar de persoon niet naar.
- J.C. Philpot
We zullen zien of jouw beeld van mij nog steeds hetzelfde is nadat we elkaar in Odenwald hebben ontmoet

George Whitefield
George Whitefield
Ik heb voor mijn werk genoeg gekampeerd en ‘genoten’ .merel schreef: ↑07 jul 2023, 09:37Het geregel en inpakken is inderdaad niet prettig. Ook moet je wel goed opletten of je niet op een tokkie camping komt. Al zal je dat met vakantie parken ook wel hebben.Ambtenaar schreef: ↑07 jul 2023, 08:28Dat dweilend de deur uit herken ik, om in een schoon huis terug te keren. Jouw opsomming van spullen bevestigt wederom de keuze om niet te gaan kamperen.merel schreef: ↑07 jul 2023, 07:53
Wij zitten altijd op kleine,charme campings. De laatste jaren hoog ik de bergen en dan is kamperen echt genieten.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Daar heeft mijn man gelukkig geen last vanhuisman schreef: ↑07 jul 2023, 11:09Ik heb voor mijn werk genoeg gekampeerd en ‘genoten’ .merel schreef: ↑07 jul 2023, 09:37Het geregel en inpakken is inderdaad niet prettig. Ook moet je wel goed opletten of je niet op een tokkie camping komt. Al zal je dat met vakantie parken ook wel hebben.Ambtenaar schreef: ↑07 jul 2023, 08:28Dat dweilend de deur uit herken ik, om in een schoon huis terug te keren. Jouw opsomming van spullen bevestigt wederom de keuze om niet te gaan kamperen.merel schreef: ↑07 jul 2023, 07:53
Wij zitten altijd op kleine,charme campings. De laatste jaren hoog ik de bergen en dan is kamperen echt genieten.Nu zoeken we altijd een huis met veel comfort en veel ruimte rond het huis.

- Maanenschijn
In verband met de mogelijkheid dat we binnenkort weer opa en oma worden hebben we dit jaar geen verre vakantie geboekt.
Toch gisteren een weekeindje geboekt op een voor mensen hier bekend adres: De Verborgen Hoek in Harich. Is weer eens wat anders dan ce Cote d’Azur of een Spaanse Costa.
Toch gisteren een weekeindje geboekt op een voor mensen hier bekend adres: De Verborgen Hoek in Harich. Is weer eens wat anders dan ce Cote d’Azur of een Spaanse Costa.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Toch wel aardig dat je mij een jonge moeder vindt

De jongste is 16, de anderen allen volwassen, anders hadden we nooit in deze week al weg kunnen gaan.
Kamperen en genieten zijn voor mij twee tegengestelde begrippen.merel schreef: ↑07 jul 2023, 09:37 Het geregel en inpakken is inderdaad niet prettig. Ook moet je wel goed opletten of je niet op een tokkie camping komt. Al zal je dat met vakantie parken ook wel hebben.