Homoseksualiteit
Re: Homoseksualiteit
En zo sukkelen we als christenheid in slaap.
Want dit wordt genuanceerd en dat. En vervolgens weer wat anders.
Hier was hij verkeerd, en op een ander moment had een ander wel anders kunnen reageren.
Want de wereld bedoelt het niet zo slecht.
We moeten begrip tonen. Een beetje meegaan met die cultuur.
En ondertussen worden christenen naar de kant van de samenleving geduwd. Buigen voor de Woke religie of afhaken.
Mond dicht. Geloven doe je maar achter de voordeur.
Wel in het openbaar geloven? Oke dan, maar wel op een manier die nog net geaccepteerd is.
Geen eigen lijnen trekken, maar die volgen die de meerderheid voor je uitstippelt.
Want anders:
Ben je een weiger ambtenaar.
Ben je een leraar die geen oog heeft voor de worstelingen van de leerlingen.
Ben je zakenman die discrimineert als je ergens niet aan wil meewerken.
Ben je een predikant die haat predikt omdat je de god van inclusiviteit niet dient.
Ben je een arts die te berispen is als je niet mee werkt aan het 'zichzelf' zijn van de cliënt.
Velen zijn er blind voor. Maar geloof me, het wordt nog erger. Veel erger.
Hier was hij verkeerd, en op een ander moment had een ander wel anders kunnen reageren.
En ondertussen worden christenen naar de kant van de samenleving geduwd. Buigen voor de Woke religie of afhaken.
Wel in het openbaar geloven? Oke dan, maar wel op een manier die nog net geaccepteerd is.
Geen eigen lijnen trekken, maar die volgen die de meerderheid voor je uitstippelt.
Want anders:
Ben je een predikant die haat predikt omdat je de god van inclusiviteit niet dient.
Ben je een arts die te berispen is als je niet mee werkt aan het 'zichzelf' zijn van de cliënt.
Je hebt het helder omschreven. De Bijbel wordt in veel landen en in de geschiedenis verboden en verbrand. Als de Bijbel niet verboden is dan probeert de duivel de inhoud ter discussie te stellen en verwarring te zaaien over hoe we de Bijbel moeten lezen. We moeten dicht bij de Bron zijn en blijven, want als de trend op deze manier verder gaat dan moeten we goed weten wat er in de Bijbel staat en wat God van ons vraagt. De duivel vindt alles prima, maar het moet vooral niet gaan om de Heere Jezus Christus die gekruisigd is en opendoet voor alle mensen die kloppen en zich laat vinden door iedereen die Hem zoekt.Bezorgd schreef: ↑22 apr 2023, 10:07 En zo sukkelen we als christenheid in slaap.
Want anders:
Overigens is de Bijbel ontzettend inclusief: iedereen mag bij de Heere Jezus komen. Je mag komen zoals je bent, alleen ga je (als het goed is!) als een ander mens bij Hem weg (Onder andere Efeze 4 vers 23). Als je Jezus leert kennen, wil je voor Hem leven en de wil van de Vader in de hemelen doen. Uw wil geschiede!
Vreemd dat een christelijke school meedoet met paarse vrijdag.
Vreemd dat leerlingen zo weinig bagage meekrijgen dat ze daar aan meedoen en leraren (eert uw…) uitdagen daar aan mee te doen.
En ja als een school met grondslag de Bijbel als Gods Woord dan toch mee wil doen dan is het idd vreemd dat deze man zich zo opgefokt gedroeg. ‘Achteraf gezien had ik die dag beter vrij kunnen nemen’ zei Elwuar (RD 22-4).
Vreemd dat leerlingen zo weinig bagage meekrijgen dat ze daar aan meedoen en leraren (eert uw…) uitdagen daar aan mee te doen.
En ja als een school met grondslag de Bijbel als Gods Woord dan toch mee wil doen dan is het idd vreemd dat deze man zich zo opgefokt gedroeg. ‘Achteraf gezien had ik die dag beter vrij kunnen nemen’ zei Elwuar (RD 22-4).
Laatst gewijzigd door Bruna op 22 apr 2023, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Terecht natuurlijk van die Ananias.EN Paulus de ogen op den Raad houdende, zeide: Mannen broeders, ik heb met alle goede consciëntie voor God gewandeld tot op dezen dag.
Maar de hogepriester Ananías beval dengenen die bij hem stonden, dat zij hem op den mond zouden slaan.
Brutaal manneke hoor die Paulus. Hij had beter gewoon een daagje vrij kunnen nemen denk ik.Toen zeide Paulus tot hem: God zal u slaan, gij gewitte wand. Zit gij ook om mij te oordelen naar de wet, en beveelt gij tegen de wet, dat men mij zal slaan
Eens Wim. Ook in onze gezindte zijn we door en door verrot. De bijbelse radicaliteit zijn we kwijt, zonde mag geen zonde meer genoemd worden en 'lief zijn voor elkaar en elkaar niet kwetsen' is de nieuwe alomtegenwoordige wet geworden. Bezorgd heeft gelijk. Het wordt nog veel erger. En ook 'onder ons' zijn velen al gevallen voor de god van deze eeuw. Dat maakt het zo benauwd.
Ook op Refoforum zijn er dus die deze onderwijsassistent afvallen. Hij had tenslotte best wat respectvoller mogen handelen. Kom op zeg. Gedwongen buigen voor een afgod. De vrienden van Daniël wisten al beter. Daniël 3:16-18.
Ook op Refoforum zijn er dus die deze onderwijsassistent afvallen. Hij had tenslotte best wat respectvoller mogen handelen. Kom op zeg. Gedwongen buigen voor een afgod. De vrienden van Daniël wisten al beter. Daniël 3:16-18.
Als je voor een school met een soort zwabberidentiteit - die zeggen dat ze christelijk zijn en zijn het niet - kiest dan kun je dat verwachten. Als je dan wat uit wil stralen dan moet het niet op de manier zoals beschreven. Ik neem aan dat jullie ook geen verachtelijke blikken werpen op de school waar je werkt op zaken die in de GG bij jullie ter plaatse niet gewoon zijn.
Ik vind terecht dat hij heeft geweigerd om mee te doen met dat paarse gedoe. Echter manier waarop kan wat anders en zoals hij zelf zegt in het artikel ‘had achteraf beter een dag vrij kunnen nemen’.
Ik vind terecht dat hij heeft geweigerd om mee te doen met dat paarse gedoe. Echter manier waarop kan wat anders en zoals hij zelf zegt in het artikel ‘had achteraf beter een dag vrij kunnen nemen’.
Laat niemand denken dat de school ageert op het hoe en niet op het wat. Het hoe is het excuus om het wat te weren.Bruna schreef: ↑22 apr 2023, 19:10 Als je voor een school met een soort zwabberidentiteit - die zeggen dat ze christelijk zijn en zijn het niet - kiest dan kun je dat verwachten. Als je dan wat uit wil stralen dan moet het niet op de manier zoals beschreven. Ik neem aan dat jullie ook geen verachtelijke blikken werpen op de school waar je werkt op zaken die in de GG bij jullie ter plaatse niet gewoon zijn.
Dat betwijfel ik.
Precies. Dat kun je van zo’n school verwachten. En dan wil ik nog opmerken dat het verhaal door de verschillende partijen anders verteld wordt. En ook anders ervaren / bedoeld kan worden.Wim Anker schreef: ↑22 apr 2023, 19:17Laat niemand denken dat de school ageert op het hoe en niet op het wat. Het hoe is het excuus om het wat te weren.Bruna schreef: ↑22 apr 2023, 19:10 Als je voor een school met een soort zwabberidentiteit - die zeggen dat ze christelijk zijn en zijn het niet - kiest dan kun je dat verwachten. Als je dan wat uit wil stralen dan moet het niet op de manier zoals beschreven. Ik neem aan dat jullie ook geen verachtelijke blikken werpen op de school waar je werkt op zaken die in de GG bij jullie ter plaatse niet gewoon zijn.
Op het gevaar af dat ook ik word afgeserveerd als afvallige of gevallene toch dit:Ad Anker schreef: ↑22 apr 2023, 17:52 Eens Wim. Ook in onze gezindte zijn we door en door verrot. De bijbelse radicaliteit zijn we kwijt, zonde mag geen zonde meer genoemd worden en 'lief zijn voor elkaar en elkaar niet kwetsen' is de nieuwe alomtegenwoordige wet geworden. Bezorgd heeft gelijk. Het wordt nog veel erger. En ook 'onder ons' zijn velen al gevallen voor de god van deze eeuw. Dat maakt het zo benauwd.
Wim vergeet voor het gemak wel de verzen direct na zijn citaat te vermelden:
Handelingen 23:4-5, SVV
4 En die daarbij stonden, zeiden: Scheldt gij den hogepriester Gods? 5 En Paulus zeide: Ik wist niet, broeders! dat het de hogepriester was; want er is geschreven: Den overste uws volks zult gij niet vloeken.
KT: 6) vloeken. Grieks kwalijk toespreken, of, kwalijk van hem spreken, schelden. Want hoewel Paulus niet had dan recht gesproken, nochtans, omdat het bij de omstanders een schijn had van schelden, zo wil hij zeggen, dat hij zulks ook zou vermeden hebben, had hij den hogepriester gekend.
Dus hoe terecht ook voor zowel Paulus als de besproken meneer, het doet er wel toe hóe je iets zegt. (Dat vonden we bij een onder ons inmiddels zeer bekende en veel gesproken predikant overigens ook.)
Verder is mijn bescheiden mening dat de meneer in kwestie als pedagoog ten allen tijde professioneel moet handelen. Juíst bij zaken die raken, zeker met jongeren in zijn buurt. Iets met voorbeeldfunctie... Dat moet Ad ook aanvoelen.
-
Na zoveel jaren dienst 1 'fout' en dan vraagt de werkgever ontslag aan.Ararat schreef: ↑22 apr 2023, 19:41Op het gevaar af dat ook ik word afgeserveerd als afvallige of gevallene toch dit:Ad Anker schreef: ↑22 apr 2023, 17:52 Eens Wim. Ook in onze gezindte zijn we door en door verrot. De bijbelse radicaliteit zijn we kwijt, zonde mag geen zonde meer genoemd worden en 'lief zijn voor elkaar en elkaar niet kwetsen' is de nieuwe alomtegenwoordige wet geworden. Bezorgd heeft gelijk. Het wordt nog veel erger. En ook 'onder ons' zijn velen al gevallen voor de god van deze eeuw. Dat maakt het zo benauwd.
Wim vergeet voor het gemak wel de verzen direct na zijn citaat te vermelden:
Handelingen 23:4-5, SVV
4 En die daarbij stonden, zeiden: Scheldt gij den hogepriester Gods? 5 En Paulus zeide: Ik wist niet, broeders! dat het de hogepriester was; want er is geschreven: Den overste uws volks zult gij niet vloeken.
KT: 6) vloeken. Grieks kwalijk toespreken, of, kwalijk van hem spreken, schelden. Want hoewel Paulus niet had dan recht gesproken, nochtans, omdat het bij de omstanders een schijn had van schelden, zo wil hij zeggen, dat hij zulks ook zou vermeden hebben, had hij den hogepriester gekend.
Dus hoe terecht ook voor zowel Paulus als de besproken meneer, het doet er wel toe hóe je iets zegt. (Dat vonden we bij een onder ons inmiddels zeer bekende en veel gesproken predikant overigens ook.)
Verder is mijn bescheiden mening dat de meneer in kwestie als pedagoog ten allen tijde professioneel moet handelen. Juíst bij zaken die raken, zeker met jongeren in zijn buurt. Iets met voorbeeldfunctie... Dat moet Ad ook aanvoelen.
1. Is dit de houding van een goede werkgever? Zeker gezien deze man waarschijnlijk geen nieuwe baan meer vindt.
2. Hoeveel docenten blijven er over als een keer onprofessioneel gedrag reden tot ontslag is?
Bijzonder om te aanschouwen dat deze mijnheer enerzijds zo zo radicaal verdedigd wordt, terwijl hij op een reformatorische school ook problemen had gekregen maar dan door bijvoorbeeld de teksten op zijn kleding.
Bijbels radicalisme is zeker iets wat wij steeds meer en meer missen in deze tijd, het is allemaal lauw geworden. Maar bijbels radicalisme start niet bij een ander, maar bij ons zelf, ons persoonlijk geloof en ons leven. Bijbels radicalisme is verankerd met "God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf". Als dit losgelaten wordt, blijft er alleen een leeg conservatief radicalisme over, dewelke geen dagenraad zal hebben.
Het LHBTI extremisme geven we met ondoordachte uitspraken alleen nog een groter podium. Laten we dit fenomeen ook maar niet te snel vereenzelvigen met het grootste/enige gevaar van deze eeuw, want de wanden van onze huizen hangen vol met de tekenen der tijden. En we zien het niet..
Bijbels radicalisme is zeker iets wat wij steeds meer en meer missen in deze tijd, het is allemaal lauw geworden. Maar bijbels radicalisme start niet bij een ander, maar bij ons zelf, ons persoonlijk geloof en ons leven. Bijbels radicalisme is verankerd met "God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf". Als dit losgelaten wordt, blijft er alleen een leeg conservatief radicalisme over, dewelke geen dagenraad zal hebben.
Het LHBTI extremisme geven we met ondoordachte uitspraken alleen nog een groter podium. Laten we dit fenomeen ook maar niet te snel vereenzelvigen met het grootste/enige gevaar van deze eeuw, want de wanden van onze huizen hangen vol met de tekenen der tijden. En we zien het niet..
Wat bedoel je hier?GGot schreef:....., want de wanden van onze huizen hangen vol met de tekenen der tijden. En we zien het niet..
Mooi juist dat een docent met een Bijbels (tenminste dat hoop ik) gedachtengoed op zo'n school lesgeeft. Ik ben vorig jaar op een refoschool geweest waar docenten ook steeds minder goed Bijbelse zaken onverkort kunnen delen tijdens de lessen. Het was een middelbare school en het viel me echt op dat daar ook een verschuiving in manier van denken en interpretatie van de Bijbel bezig was.Bruna schreef: ↑22 apr 2023, 19:10 Als je voor een school met een soort zwabberidentiteit - die zeggen dat ze christelijk zijn en zijn het niet - kiest dan kun je dat verwachten. Als je dan wat uit wil stralen dan moet het niet op de manier zoals beschreven. Ik neem aan dat jullie ook geen verachtelijke blikken werpen op de school waar je werkt op zaken die in de GG bij jullie ter plaatse niet gewoon zijn.