Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

-DIA-

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Hoe oud is je accu?
Volgens mij nog niet zo oud, twee jaar misschien? Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik de laatste tijd
te weinig rij. Teveel stilstaan schijnt geen gunstige invloed op accu's te hebben.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Volgens mij nog niet zo oud, twee jaar misschien? Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik de laatste tijd
te weinig rij. Teveel stilstaan schijnt geen gunstige invloed op accu's te hebben.
Dat klopt, maar ook uitsluitend korte ritjes rijden, verkort de levensduur.
Af en toe even op de snelweg, 50 kilometer heen en dan weer terug rijden DIA.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Dat kon inderdaad wel eens een goede therapie zijn. Probleem is dat ik de snelweg wat ontwend ben,
en om op mijn leeftijd daar weer aan te beginnen lijkt me ook niet zo heel goed. Er is heel veel
veranderd, verkeersdrukte is sinds 1972 zeker wel verdubbeld. Als het even kan mijdt ik de snelwegen.
Een beetje Toeristisch Tuffen zal wel geen zoden aan de dijk zetten.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:
Dat kon inderdaad wel eens een goede therapie zijn. Probleem is dat ik de snelweg wat ontwend ben,
en om op mijn leeftijd daar weer aan te beginnen lijkt me ook niet zo heel goed. Er is heel veel
veranderd, verkeersdrukte is sinds 1972 zeker wel verdubbeld. Als het even kan mijdt ik de snelwegen.
Een beetje Toeristisch Tuffen zal wel geen zoden aan de dijk zetten.
Niet persé de snelweg dan, dat hoeft niet. Maar wel een lange rit maken, waarbij je 80 kunt rijden, dus op een provinciale weg.
Ik had ook wel eens een periode dat ik de stad eigenlijk niet uit kwam, maar de garage raadde aan om dat wel te doen, dan doe je langer met de accu.
Tijdens het rijden laadt hij op, zoiets, ik ben geen techneut, maar dat begreep ik uit het verhaal.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vijf bossen voor drie euro, schreeuwde de meneer op de markt. Het waren acht bossen. 't Is hier net de Keukenhof.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Vijf bossen voor drie euro, schreeuwde de meneer op de markt. Het waren acht bossen. 't Is hier net de Keukenhof.
Wat een bofferd ben jij. ;)
Ik kreeg twee witte langwerpige rieten bakken met allerlei soorten bollen erin, ik heb ze voor de ramen aan de voorkant gezet.
Krokusjes, paperwhites, hyacintjes en blauwe druifjes.
Tulpen kan ik hier even niet meer neer zetten, kleine poes vindt die heel leuk om uit de vaas te tillen en ermee te spelen. :)
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

3 velletjes schuurpapier
3 roerhoutjes
1 kwastje (aanbevolen door de meneer uit de winkel)
:hum
helma

Bericht door helma »

Eindelijk een theepot gevonden met een zeef erin, die ook nog binnen mijn budget past. Vond hem bij Kaufland voor 8 euro!! :yahoo

Afbeelding
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mooi potje @Helma :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Eindelijk een theepot gevonden met een zeef erin, die ook nog binnen mijn budget past. Vond hem bij Kaufland voor 8 euro!! :yahoo

Afbeelding
Moet je hier dan losse thee indoen en dan naar beneden persen, net als een percolator?
Wij drinken zo weinig thee, mijn theepotten staan eigenlijk ongebruikt in de kast.
Terwijl thee van losse thee, veel smaakvoller is.
Die enkele keer hangen we een zakje in kokend water, de Ceylon van Lipton vind ik het lekkerst, net als de witte thee van DE.
Mijn man is meer van de groene en de rooibos.
Het viel mij juist deze week op dat thee een soort beleving is geworden, men, wat een verschillende smaken heb je tegenwoordig, je kunt het zo gek niet bedenken en zoveel merken.
helma

Bericht door helma »

Eigenlijk heb ik mijn hele leven nauwelijks thee gedronken. :huhu

Sinds een paar jaar wel; en dan Verbana of munt uit eigen tuin. Of bij griep kamilleblaadjes. Of bij verkoudheid Chilipeperthee.
Vorig jaar kreeg ik bij iemand citroenthee met gember en sindsdien is dat mijn 'verslaving'. Ik drink nu meer thee dan koffie en dat is echt een grote ommekeer.
In deze zeef kan ik een paar schijfjes citroen doen en een paar plakjes gember. Mmmmmm.....
Nu drink ik 1 á 2 liter per dag.

Ik hoef geen thee meer van Pickwick. (vond ik toch al nooit zo lekker)

De meeste theepotten met zeef zijn al gauw 40 euro...dus ik was erg blij toen ik deze zag.
Mara

Bericht door Mara »

Een katje in een rompertje. Ze is gesteriliseerd en je kunt kiezen uit een lampenkapje op haar koppie of een rompertje, zodat ze niet bij de wond kan.
Zoon die net thuiskwam noemde haar "mini-superman". :haha
Het ziet er erg grappig uit.
Ze loopt de trap op en af te rennen, alsof er niks gebeurd is en heeft erge honger, ze is voortdurend op zoek naar elk kruimeltje of verdwaald brokje.
Zometeen krijgt ze een lekker stukje gekookte vis.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:love Gelukkig is het achter de rug! :sweat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef::love Gelukkig is het achter de rug! :sweat
Zeker!
Over 10 dagen hechtingen eruit en dan mag ze naar buiten. :sweat
Maar onze d.a. zegt: katten zijn het gelukkigst in de buitenlucht, als ze in een boom kunnen klimmen, de wind om hun koppies.
Maar loslaten he..... ;(
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik snap nooit zo goed waarom katten weer gewoon alles kunnen na zo'n buikoperatie. Wij hadden een kat gesteriliseerd, en omdat we kleine kinderen hadden had ik een hoge doos voor de kat, zodat ze rustig kon bijkomen en niet door de kinderen lastig gevallen zou worden.
Maar zodra ze een beetje bij was, kroop ze met die net geopereerde buik de doos uit, schuiven over de rand van de doos :sweat en ging ze haar eigen plekje opzoeken. Onbegrijpelijk.
Plaats reactie