Waar denk jij op dit moment aan?

JolandaOudshoorn

Re: Waar denk jij op dit moment aan?

Bericht door JolandaOudshoorn »

*girly* schreef:aan vrijdag...bruidshow in bejaardenhuis...maar tis een crime om jurken te mogen lenen...op zich heel begrijpelijk...maar wel jammer!
Er zit wel een vlek op mijn jurk, maar die zou je eruit kunnen halen......
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Je mag de mijne ook wel komen lenen hoor. Moet je alleen nog voor een hoepel zorgen. (en niet heel veel zwaarder zijn dan 55 kg.)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Aan de bizarre situatie in een verpleeghuis dat er 11 bejaarden insuline zouden hebben gekregen ipv de vaccinatie tegen de mexicaanse griep.
Ik geloof dit gewoon niet. Je moet wel een vreselijk ouderwets huis zijn wil je nog insuline hebben die niet uit een insulinepen komt. Na even googlen kwam ik het volgende tegen:
Een reactie van Teuni Kuiper (zelf een deskundige op het gebied van diabetes) op de gebeurtenissen in Laren:

Ik ben bang dat die 11 van de 200 oudjes in het verpleeghuis helemaal geen insuline hebben gekregen. Er wordt volgens mij ook niet over gerept dat die verpleegkundigen met onmiddellijke ingang zijn geschorst. Bovendien waren ze met zijn 2-en. Dat maakt de kans op zo'n idiote fout nog onmogelijker. Of prikken ze geblindoekt, zoals bij Ezeltje prik je.

Ik denk dat ze in plaats van 'shock' hadden moeten zeggen anafylactische shock. Na teveel insuline spreek je normaliter van hypo. Bovendien, als dat verpleeghuis zelf bewoners spuit met insuline, dan moeten ze ten eerste al diverse soorten insuline in huis hebben, want lang niet iedereen krijgt dezelfe typen. Maar dan moeten ze ook spul in huis hebben om direct te spuiten zodra er een overdosis wordt gespoten en een hypo dreigt of al aan de orde is.

Als ze echt insuline hebben gespoten in de genoemde hoge dosis bij mensen die al of geen diabeet zijn, dan hadden ze - bij tijdige ontdekking van de fout - zoals de krant meldde - ook in het verpleeghuis zelf meteen een andere spuit erachteraan kunnen zetten om de bloedsuiker weer op peil te brengen. Als dat lukt, zoals meestal het geval is - dan is er na het bijkomen of weer helder worden zo goed als niets meer aan de hand.
Daar houd je normaal gesproken geen longklachten aan over!

Deze 11 mensen naar een ziekenhuis vervoeren vanwege teveel insuline was dus eigenlijk - als alles in dat verpleeghuis naar behoren functioneerde - een overbodige actie en in geval ze zelf geen bloedsuikerverhogende spuit gaven ook nog onverantwoord omdat in de tussentijd mensen al aan een hypo konden doodgaan.

Dit hele verhaal klopt niet. Ze zijn gewoon beroerd geworden van de vaccinatie, die dezelfde was als die van de andere 189 mensen. Dus een bijwerkingepercentage van om en nabij de 5%. En ze hebben snel een knullige smoes verzonnen om de verdenking van de vaccins af te wentelen. Alleen is het in een panieksituatie erg moeilijk om een goede smoes in elkaar te draaien. En nu moeten ze die leugen nog blijven volhouden ook. Ik denk dat al veel insulinspuiters in den lande door die leugen zijn heengeprikt. Die weten ook hoe te handelen bij een overdosis.

Bij de bijwerkingen zijn nogal wat hartstilstanden. Heel verklaarbaar bij mensen met een lage zinkspiegel, zoals ouderen en mensen in risicogroepen.
bron website www.zaplog.nl
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
zusterelly

vervolg:Amaris Theodotion bejaarden door insuline-fout in ziekenhuis? (13 nov 2009)

Ik ben vandaag gebeld door een bekende van één van de elf in het ziekenhuis opgenomen patiënten uit Amaris Theodotion te Laren. Er zou een fout gemaakt zijn bij de pandemie-vaccinatie. De beller vertrouwt dit insuline-vergissing-verhaal niet en heeft daarvoor goede argumenten.

Namelijk:
- 200 kwetsbare oude mensen werden geprikt met het pandemie-vaccin. Hoe kunnen er dan elf insuline gekregen hebben? Er zitten toch maar tien doses in een vaccin-flacon? De andere ouderen hadden kennelijk geen last.
- De ziekenhuisopname was wegens shock-verschijnselen die ook als mogelijke bijwerking na pandemievaccinatie kunnen optreden volgens de bijsluiter (anafylactische shock)
- Behandeling van hypoglycaemie (te laag bloedsuiker) die het gevolg is van onterechte of teveel insuline dient te bestaan uit toedienen van suiker, direct via limonade drank en als drinken niet gaat via glucose-infuus. Dat weet iedere verpleger en diabetespatiënt. De naar het ziekenhuis afgevoerde bejaarden kregen allen infuus maar ook andere medicatie toegediend. (tegen anafylactische reactie?)
- Er is direct contact geweest met de autoriteiten alvorens de zaak naar buiten werd gebracht. Het belang van de autoriteiten om het Mgriepvaccin buiten verdenking te houden is giga.

Uiteraard weet ik ook niet wat er gebeurd is, maar het insulineverhaal lijkt gezien deze gegevens niet erg logisch. Ik ben ook benieuwd wat er met de verpleegkundige gaat gebeuren die de insuline-fout gemaakt zou hebben. Grondig journalistiek onderzoek naar deze zaak lijkt mij wel zinvol. Burgers hebben recht op complete informatie. De overheid promoot vaccinatie. Kunnen we dan wel zeker zijn van de eerlijkheid en veelzijdigheid van de informatie die de overheid verspreid over de risico's van de griep en veiligheid van de vaccins en mogelijke problemen t.g.v. vaccinaties?

Bron: http://www.degezondepatient.nl/Weblog/

Gelezen op de website: www.griepvaccin.com
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik wilde niet direct gaan zeuren alsof ik het beter weet, maar ik geloof er inderdaad ook niets van.
Griepinjecties zijn kant-en-klare spuitjes zoals deze:
Afbeelding Voorbedrukte tekst en kant en klaar.

De huidige insulinepennen zien er zo uit:
Afbeelding

Jaren gelden moest je insuline nog mengen en zagen de ampullen er zo uit:
Afbeelding

Daarnaast worden als het goed is alle medicaties dubbel gecontroleerd door 2 bevoegde (ll) verpleegkundigen.

Het hele verhaal lijkt mij ook kul.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Wat heeft de overheid er voor belang bij om informatie rondom dit vaccin onder de pet te houden? Paniek voorkomen? Niet willen blijven zitten met al die vaccins? :quoi
zusterelly

@vlinder: het vaccin tegen de mexicaanse griep zijn geen kant en klare spuiten en moet wel gemengd worden. Verder ben ik het volledig met je eens... :super Op mijn werk vonden ze mij maar negatief.... Ik ben blij dat ik iemand tref die er ook zo z'n vragen bij heeft :)
Ik hoop voor de (2?)verpleegkundigen die nu geschorst zijn dat er snel duidelijkheid voor hen zal zijn of zij nu echt fout waren ja of nee. En ik hoop ook dat ze niet iets in de schoenen geschoven krijgen waar ze niet verantwoordelijk voor zijn.
Rens

Bericht door Rens »

Gemengd worden?? Merkwaardig...........toen ik mijn Mechicoo-prik ging halen, stond de huisarts het serum op te zuigen uit een flesje, en gaf die injectiespuit vervolgens door aan een verpleegster die het daarna injecteerde bij de voorstaande gegadigde............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
*girly*

Bericht door *girly* »

zusterelly schreef:@vlinder: het vaccin tegen de mexicaanse griep zijn geen kant en klare spuiten en moet wel gemengd worden. Verder ben ik het volledig met je eens... :super Op mijn werk vonden ze mij maar negatief.... Ik ben blij dat ik iemand tref die er ook zo z'n vragen bij heeft :)
Ik hoop voor de (2?)verpleegkundigen die nu geschorst zijn dat er snel duidelijkheid voor hen zal zijn of zij nu echt fout waren ja of nee. En ik hoop ook dat ze niet iets in de schoenen geschoven krijgen waar ze niet verantwoordelijk voor zijn.
Gemengd worden?! Bij ons op 't werk kregen we voor 13 bewoners 2 kleine glazen flesjes met een vloeistof erin die goed was voor 10 mensen...Niks geen gemeng o.i.d.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

aan Henriët, die misschien wel snorziek is.... Beterschap meid! :love
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Lourens

Bericht door Lourens »

Katharina van Bora schreef:snorziek
Die kende ik nog niet, snor van een mexicaan?

Beterschap Henriet
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

fluitje schreef:

Beterschap Henriet
Heb jij nog nooit van de uitdrukking "snorziek" gehoord????
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion

Bericht door albion »

Luther schreef:
fluitje schreef:

Beterschap Henriet

Ik ook niet :hum
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

albion schreef:
Luther schreef:
fluitje schreef:

Beterschap Henriet

Ik ook niet :hum
Nou, dit is hilarisch. Dit woord komt ook voor in de 'gevorderdencursus integratie in Nederland'.
:haha
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lourens

Bericht door Lourens »

Luther schreef:Nou, dit is hilarisch. Dit woord komt ook voor in de 'gevorderdencursus integratie in Nederland'.
Snorziek heeft maar 6 hits in Google dus het is ook echt voor gevorderden.

Maar ja, wij hoeven die cursus niet te doen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gesloten