Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Waar gaat dat over en wat is de visie van de schrijverGian schreef:

Laat maar, dat is niks voor jou.Gijs83 schreef:Waar gaat dat over en wat is de visie van de schrijverGian schreef:
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Volgens mij is het beter om het positief te stellen: Gijs, neem en lees. Ik zou wel een verslag(met jouw onderbouwde mening) over het boek en/of de schrijver van jouw hand willen lezen.refo schreef:Laat maar, dat is niks voor jou.Gijs83 schreef:Waar gaat dat over en wat is de visie van de schrijverGian schreef:
Van lezen wordt je immers niet dommer.
Het gaat over het overwinnen van zonden in de opstandingskracht van Christus. Een mens kan zichzelf niet opknappen, maar moet Christus in zich het werk laten doen.Gijs83 schreef:Waar gaat dat over en wat is de visie van de schrijverGian schreef:
Zijn visie is behoorlijk bijbels moet ik zeggen

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken.
Ik vind dat Packer in Wandelen door de Geest een goed en Bijbels evenwicht beschrijft. Gods werk sluit ons werk niet uit - deze visie zet de deur open naar een verkeerde passiviteit. Er is een bepaalde gezonde activiteit die ieder mens zal moeten aanwenden om zich te heiligen. Dood de leden die op de aarde zijn.
Ook een lezenswaardig boek, ik lees het momenteel.
Ik vind dat Packer in Wandelen door de Geest een goed en Bijbels evenwicht beschrijft. Gods werk sluit ons werk niet uit - deze visie zet de deur open naar een verkeerde passiviteit. Er is een bepaalde gezonde activiteit die ieder mens zal moeten aanwenden om zich te heiligen. Dood de leden die op de aarde zijn.
Ook een lezenswaardig boek, ik lees het momenteel.
Maar, hoe kan een dode de leden die op aarde zijn doden?Jongere schreef:Werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken.
Ik vind dat Packer in Wandelen door de Geest een goed en Bijbels evenwicht beschrijft. Gods werk sluit ons werk niet uit - deze visie zet de deur open naar een verkeerde passiviteit. Er is een bepaalde gezonde activiteit die ieder mens zal moeten aanwenden om zich te heiligen. Dood de leden die op de aarde zijn.Ook een lezenswaardig boek, ik lees het momenteel.
En waar haal ik een "bepaalde" gezonde activiteit vandaan, als ik me niet wil bekeren?
Dat zal een dode niet lukken. Die kan alleen 'lapwerk' verrichten. Dat zal alleen iemand lukken in wie God werkt beide het willen en het werken.jvdg schreef: Maar, hoe kan een dode de leden die op aarde zijn doden?
En waar haal ik een "bepaalde" gezonde activiteit vandaan, als ik me niet wil bekeren?
- MarthaMartha
jvdg: ik heb hier in veenendaal "neveldijk" te koop gezien....
voor € 12,50 incl. verzendkosten
wil je 'm?
wil je 'm?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:jvdg: ik heb hier in veenendaal "neveldijk" te koop gezien....
wil je 'm?
JA!!!
- MarthaMartha
pb me effe je adres dan.....jvdg schreef:MarthaMartha schreef:jvdg: ik heb hier in veenendaal "neveldijk" te koop gezien....
wil je 'm?
JA!!!
wordt geregeld!!!

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Als jij je niet wil bekeren, dan zal je ook geen behoeft hebben aan welke activiteit dan ook.jvdg schreef:Maar, hoe kan een dode de leden die op aarde zijn doden?Jongere schreef:Werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken.
Ik vind dat Packer in Wandelen door de Geest een goed en Bijbels evenwicht beschrijft. Gods werk sluit ons werk niet uit - deze visie zet de deur open naar een verkeerde passiviteit. Er is een bepaalde gezonde activiteit die ieder mens zal moeten aanwenden om zich te heiligen. Dood de leden die op de aarde zijn.Ook een lezenswaardig boek, ik lees het momenteel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Klopt.JolandaOudshoorn schreef:Als jij je niet wil bekeren, dan zal je ook geen behoeft hebben aan welke activiteit dan ook.jvdg schreef:Maar, hoe kan een dode de leden die op aarde zijn doden?Jongere schreef:Werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken.
Door die onwil ben ik onmachtig tot enige activiteit.
Maar dat noopt temeer om rusteloos te jagen.
Ik snap deze constructie niet echt hoorjvdg schreef:Klopt.JolandaOudshoorn schreef:Als jij je niet wil bekeren, dan zal je ook geen behoeft hebben aan welke activiteit dan ook.jvdg schreef:Maar, hoe kan een dode de leden die op aarde zijn doden?Jongere schreef:Werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken.
Door die onwil ben ik onmachtig tot enige activiteit.
Maar dat noopt temeer om rusteloos te jagen.

Dit is geen constructie.freek schreef:Ik snap deze constructie niet echt hoor
Wat bedoel je precies?