Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Orchidee

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Tja, ik ben ook maar gewoon een mens ;)
We aten er dan wel een gekookt of gebakken eitje bij en komkommer staat er ook altijd wel een schaaltje, wat radijsjes, nou ze vinden het hier heerlijk hoor, eens wat luxer broodbeleg bijv. we zijn niets tekort gekomen :)

Nu staan de opperdoezers, verse snijbonen en een gehaktballetje te pruttelen, over 5 minuutjes gaan we eten :langue
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Wij hebben afgelopen week een paar keer brood als avondeten gegeten, te warm om te koken en te warm om te eten :sweat :sweat :sweat
Meen je dat nou, ik vind dat niks voor jou. :?
Ik maak wel vaker een frisse salade (erbij), maar een pan verse soep (tomaten of kippen) gaat er ook prima in.
Tijdens het koken drink ik wel iedere keer een flinke slok water, want dat vergat ik wel eens en kreeg dan s'avonds hoofdpijn.
Je verliest toch wel tamelijk veel vocht door die extra hitte, van pannen en gaspitten, blijkbaar.
Gisteren stond er een groene groentensoep met zalmsandwiches op het menu, vanavond rozemarijnaardappels uit de oven, met
tomaat-snijboonruitjes en kipkluifjes.
Hebben jullie een restaurant of zo? Iets normaals eten jullie nooit.
Orchidee

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

refo schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Wij hebben afgelopen week een paar keer brood als avondeten gegeten, te warm om te koken en te warm om te eten :sweat :sweat :sweat
Meen je dat nou, ik vind dat niks voor jou. :?
Ik maak wel vaker een frisse salade (erbij), maar een pan verse soep (tomaten of kippen) gaat er ook prima in.
Tijdens het koken drink ik wel iedere keer een flinke slok water, want dat vergat ik wel eens en kreeg dan s'avonds hoofdpijn.
Je verliest toch wel tamelijk veel vocht door die extra hitte, van pannen en gaspitten, blijkbaar.
Gisteren stond er een groene groentensoep met zalmsandwiches op het menu, vanavond rozemarijnaardappels uit de oven, met
tomaat-snijboonruitjes en kipkluifjes.
Hebben jullie een restaurant of zo? Iets normaals eten jullie nooit.
:D

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Wij hebben deze week een koude maaltijdsalade gegeten waarvoor helemaal niet gekookt hoefde te worden. En iedereen vond het lekker. Ik denk dat ik het recept bewaar voor warme zomerdagen, want koken is dan wel een bezoeking.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef: Hebben jullie een restaurant of zo? Iets normaals eten jullie nooit.
Dan vraag ik: wat is normaal?
Als jij snijbonen, kipkluifjes en aardappelen al abnormaal vindt, wat vind je dan wel normaal?
Dodo schreef:Wij hebben deze week een koude maaltijdsalade gegeten waarvoor helemaal niet gekookt hoefde te worden.
Recept? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik haal veel recepten en tips uit het tijdschrift "Gezond eten magazine". Er is ook een website, maar ik heb nu een aardig stapeltje bladen liggen en daar heb ik veel aan.
Sinds ik die gebruik, worden de kadoos met moederdag en verjaardag steeds groter en duurder :OO2

Er staat informatie in over allerlei groenten, hypes (wel of geen roomboter?, gluten of geen gluten?), kooktechnieken, koken voor een gezin of voor jezelf alleen, vegetarisch, salades, meer ingewikkelde dingen. Ik ben echt een fan.
Dodo

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:Ik haal veel recepten en tips uit het tijdschrift "Gezond eten magazine". Er is ook een website, maar ik heb nu een aardig stapeltje bladen liggen en daar heb ik veel aan.
Sinds ik die gebruik, worden de kadoos met moederdag en verjaardag steeds groter en duurder :OO2

Er staat informatie in over allerlei groenten, hypes (wel of geen roomboter?, gluten of geen gluten?), kooktechnieken, koken voor een gezin of voor jezelf alleen, vegetarisch, salades, meer ingewikkelde dingen. Ik ben echt een fan.
Oja, de site.

http://www.gezondetenmagazine.nl/
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Dodo schreef:Ik haal veel recepten en tips uit het tijdschrift "Gezond eten magazine". Er is ook een website, maar ik heb nu een aardig stapeltje bladen liggen en daar heb ik veel aan.

Oja, de site.

http://www.gezondetenmagazine.nl/
Goeie tip Dodo, bedankt.
Website ziet er prima uit. :super
Ik haal mijn inspiratie vaak uit kookprogramma's, ik ben een fan Rudolph van Veen (makkelijke maaltijd) Jamie Oliver ook, maar niet al zijn recepten. Van hem heb ik de tip van de snijbonen met tomaat.
En elke maand neem ik het blad Boodschappen en Allerhande mee.
Het zijn vaak net die kleine tips en handigheidjes, waardoor een recept beter lukt of beter smaakt.
Kipfilet uit de oven bleek vaak te droog, maar met een plakje ontbijtspek of coburgerham smaakt het beter en blijft het mals.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Een dochter bakt pannenkoeken :super :sweat
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heerlijk Pilav met rijst gegeten, het is wat werk maar dan heb je ook wat :langue
helma

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Heerlijk Pilav met rijst gegeten, het is wat werk maar dan heb je ook wat :langue
Wij babi pangang. Ook heerlijk om zelf te maken
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lijkt me ook lekker, tot nu toe nog nooit uitgeprobeerd, wil het echt ook nog eens zelf maken :)
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Chinees
- Niet meer zo actief -
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zelf gehaald @Mannetje?;)

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ja :)
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie