Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik hoop morgen twee preken te beluisteren waarin Jezus Christus centraal staat en niet Maria of een discipel.
-
- Verbannen
Ik doel op de 'verkondigers van die zeer blijde boodschap'.CvdW schreef:Ik hoop morgen twee preken te beluisteren waarin Jezus Christus centraal staat en niet Maria of een discipel.
-
Wanneer word de verkondiging echt een blijdschap? Als de Heilige Geest het werkt. Anders is ons hart van steen. Het is groot als daar van gesproken mag worden, omdat dan eigenlijk God tot Zijn eer komt. Door U, door U alleen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Ik hoop dat deze houding niet in de weg staat om het woord van God tot je te laten komen..CvdW schreef:Ik hoop morgen twee preken te beluisteren waarin Jezus Christus centraal staat en niet Maria of een discipel.
Voor mezelf hoop ik dat het woord van de Heere mijn hart mag raken en dat de dominee mag spreken wat de Heere wil dat hij spreken zal. Hetzij tot bemoediging, hetzij tot bestraffing, God weet wat goed voor ons is.
Jezus Christus is zo rechtvaardig en genadig maar ook liefdevol.Framboos schreef:Ik hoop dat deze houding niet in de weg staat om het woord van God tot je te laten komen..CvdW schreef:Ik hoop morgen twee preken te beluisteren waarin Jezus Christus centraal staat en niet Maria of een discipel.
Voor mezelf hoop ik dat het woord van de Heere mijn hart mag raken en dat de dominee mag spreken wat de Heere wil dat hij spreken zal. Hetzij tot bemoediging, hetzij tot bestraffing, God weet wat goed voor ons is.
Dat zelfs Maria tot een gedachtenis is gesteld in vele tijden enz.
Mattheüs 26
12 Want als zij deze zalf op Mijn lichaam gegoten heeft, zo heeft zij het gedaan tot een voorbereiding van Mijn begrafenis.
13 Voorwaar zeg Ik u: Alwaar dit Evangelie gepredikt zal worden in de gehele wereld, daar zal ook tot haar gedachtenis gesproken worden van hetgeen zij gedaan heeft.
Zeg maar gewoon Willem.
Gisteren twee preken gehoord waarin de naam van Maria en van twee discipelen wel zijn genoemd, maar daar lag het accent niet. Christus stond centraal en er was geen ruimte voor mij.Framboos schreef:Ik hoop dat deze houding niet in de weg staat om het woord van God tot je te laten komen..CvdW schreef:Ik hoop morgen twee preken te beluisteren waarin Jezus Christus centraal staat en niet Maria of een discipel.
Wat bedoel je hiermee?CvdW schreef:Gisteren twee preken gehoord waarin de naam van Maria en van twee discipelen wel zijn genoemd, maar daar lag het accent niet. Christus stond centraal en er was geen ruimte voor mij.Framboos schreef:Ik hoop dat deze houding niet in de weg staat om het woord van God tot je te laten komen..CvdW schreef:Ik hoop morgen twee preken te beluisteren waarin Jezus Christus centraal staat en niet Maria of een discipel.
Laatst gewijzigd door Ararat op 18 apr 2022, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies zoals het er staat. Ik kon mijzelf niet opbouwen. De predikant dreef alle hoorders naar Christus.
- J.C. Philpot
Dat moeten gezegende diensten zijn geweest. De dood in ons, maar het leven in Christus.CvdW schreef:Precies zoals het er staat. Ik kon mijzelf niet opbouwen. De predikant dreef alle hoorders naar Christus.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Precies zoals het hoort. Maar volgens mij bedoel je dat ook.CvdW schreef:Precies zoals het er staat. Ik kon mijzelf niet opbouwen. De predikant dreef alle hoorders naar Christus.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Wat te doen, als een gemeente vacant wordt, en een tweetal wordt gesteld, en een persoon wil aan de stemming deelnemen maar is door tegenheden in het lichaam of anderzijds wettig verhinderd?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Je hebt het over jezelf?-DIA- schreef:Wat te doen, als een gemeente vacant wordt, en een tweetal wordt gesteld, en een persoon wil aan de stemming deelnemen maar is door tegenheden in het lichaam of anderzijds wettig verhinderd?
Misschien zou die persoon er op kunnen vertrouwen dat het zonder zijn stem ook wel goed komt?-DIA- schreef:Wat te doen, als een gemeente vacant wordt, en een tweetal wordt gesteld, en een persoon wil aan de stemming deelnemen maar is door tegenheden in het lichaam of anderzijds wettig verhinderd?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
-
- Verbannen
Is er een tweetal dan?-DIA- schreef:Wat te doen, als een gemeente vacant wordt, en een tweetal wordt gesteld, en een persoon wil aan de stemming deelnemen maar is door tegenheden in het lichaam of anderzijds wettig verhinderd?
Ik heb het over een toestand die voorkomt. Wie die perso(o)n(en) is/zijn doet er nu niet toe.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«