Weekdiensten

-DIA-

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door -DIA- »

Marion schreef: Voel je niet bezwaard om eerlijk te zeggen hoe je het voelt en ziet DIA. Alleen.....ik hoop wel dat je tot dat levende volk mag behoren, tot dat klein getal der vromen zoals je schetst. Anders zou het toch zeer aangrijpend zijn om als natuurlijk mens, die ten diepste niet verstaat de dingen die des Geestes Gods zijn, het zo goed te weten (voor zover mogelijk...) en er zelf toch buiten te staan. Maar ik ga uit van het tegendeel. Ik hoop van ganser harte dat je spreekt en schrijft vanuit de persoonlijke ondervinding en daarom met een geestelijke onderscheidingskennis luistert naar wat je in de prediking hoort. Al zal dat laatste dan altijd in ootmoed zijn, en in de gestalte van Aquilla en Priscilla die Apollos niet afschreven om wat zij miste in zijn prediking, maar hem biddend zochten te onderwijzen toen daar de gelegenheid voor was.
Ik mis wel eens een Priscilla en een Aquilla. Ik hoop dat u het verstaat.
Het komt er wel op aan, en ons hart is arglistiger dan enig ding.
Hopelijk wordt het begrepen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Stof

Bericht door Stof »

Vanavond gaat in de Geref. Gemeente van Enter student P. C. Vlot voor. Wellicht in beeld voor de thuiskijkers.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Stof schreef:Vanavond gaat in de Geref. Gemeente van Enter student P. C. Vlot voor. Wellicht in beeld voor de thuiskijkers.
We hopen te luisteren. En misschien nog wel een blik te slaan op...
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

@DIA,
Morgenavond kun je meeluisteren met ds. G. Beens: https://gergemmiddelburgzuid.nl/kerktelefoon
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GerGem

Bericht door GerGem »

Jantje schreef:@DIA,
Morgenavond kun je meeluisteren met ds. G. Beens: https://gergemmiddelburgzuid.nl/kerktelefoon
Over 2 Koningen 3.
Hij preekte vorig week de eerste 15 verzen, hij zei dat hij in Middelburg het vervolg zou doen...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
FlyingEagle schreef: Je moet wel in veel kerken komen on dit te kunnen constateren DIA.
Verantwoording: We proberen zoveel mogelijk te horen en te lezen. Weet u, dat het levende volk, (het klein getal der vromen wordt kleiner) het van God bekeerde volk, al vaak snel merkt waar een predikant gelegerd is? Ik spreek dit op menselijke wijze, niet om te oordelen of te veroordelen, want het gaat om het bevindelijk verstaan. Een dominee kan 100 % de waarheid zeggen, maar niet het hart van de levende Kerk raken.
Wat ik tenslotte wil zeggen is dat ik dit met angst schrijf, wetende dat hier het roofgedierte op af kan komen. Toch wil ik niet zwijgen als het om deze waarheid gaat.
Je schrijft het cursief gedrukte bijna als een bijzin. Maar ik vind het een stevige constatering, zeker wereldwijd bezien.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Stof schreef:Vanavond gaat in de Geref. Gemeente van Enter student P. C. Vlot voor. Wellicht in beeld voor de thuiskijkers.
Hoe laat begint deze dienst?
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zeeuw schreef:
19.30 uur
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Johann Gottfried Walther schreef:
Zeeuw schreef:
19.30 uur
Dank, hij staat aan.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik luister ook. Wat mij betreft stellen ze hem in september maar alvast beroepbaar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik was het vergeten.... Ik luister nu ook
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik luister ook. Wat mij betreft stellen ze hem in september maar alvast beroepbaar.
Jan toch, tegen de werkwijze der theologische school in?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Als ik me niet vergis mogen me verwonderd zijn dat we nog zo'n student mochten horen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik luister ook. Wat mij betreft stellen ze hem in september maar alvast beroepbaar.
Jan toch, tegen de werkwijze der theologische school in?
Jazeker.

Soms ageer zelfs ik tegen de GG-regels in hoor. ;) Zo'n vlotte spreker, waarom zou je die nog langer laten studeren?

Zeer eens met @DIA.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Hebben jullie een linkje?
Plaats reactie