-DIA- schreef:
Dan moeten ze in Israël in een bevoorrechte positie verkeren...
Zeker.
Hier heb je nog een muzikale ondersteuning op Psalm 121.
De tekst is niet berijmd, maar de oorspronkelijke tekst uit de Bijbel: https://www.youtube.com/watch?v=npNAjsobcao
DDD schreef:Als ik het in Google invoer, krijg ik toch echt de precieze bijbeltekst te zien.
Wellicht als je de ongevocaliseerde tekst invoert.
Google Hebreeuws is gebaseerd op hedendaags Ievriet.
Voor deze tekst zou je inderdaad nog wel de vertaling van Psalm 121:1 kunnen krijgen.
Maar gevocaliseerd Hebreeuws ondersteunt Google in het algemeen toch echt niet.
Onderstaand gedeelte las ik vandaag in mijn dagboek en deel ik graag. De auteur is C.H. Spurgeon.
Christus preken En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden.
Laat ieder die geroepen wordt tot het plechtige werk van de prediking, bedenken dat we niet geroepen zijn om leerstellingen, kerkelijke regels of een bepaald kerkgenootschap te verkondigen; het is onze taak Christus te verhogen en Hem ten volle te verkondigen. Er kunnen tijden zijn waarin het noodzakelijk is om over kerkelijk bestuur te praten of om bepaalde leerstellingen te verdedigen. God verhoede dat we bepaalde waarheden verzwijgen, maar het belangrijkste werk van de bediening - het werk van iedere dag - is Christus voor te stellen en zondaren toe te roepen: 'Geloof, geloof in Hem Die het Lam Gods is, Dat de zonden der wereld wegneemt.'
Laten we bedenken: als een dienaar des Woords in alle eenvoud Christus predikt, is dat alles wat hij moet doen. Als hij met bewogenheid en gebed Christus ten volle predikt, heeft hij zijn werk gedaan, ook al zou er nooit één ziel behouden worden - wat naar mijn mening onmogelijk is. En zijn Meester zal zeggen: 'Goed gedaan'.