Zita schreef:Pimpelmees schreef:Zita schreef:Van zus kreeg ik Sestra Wintermagazine Thuis. Da's zoiets als de Flow, maar dan in Eva-versie. (Een blad dat eigenlijk over niets gaat, pretendeert een beetje diepzinnig te zijn en eigenlijk alleen maar gezellig wat babbelt met leuke plaatjes, en hier dus met een snufje christelijk erdoorheen.)
De meest geniale opmerking die ik tot nu toe las (na twaalf pagina's over 'Wij hebben zelf onze keuken opgeknapt', 'Hoe je met een porseleinstift wit servies kunt versieren', 'Lessen over familieproblemen uit de geschiedenis van Jozef' en dergelijke): Tip 9 uit de 9 tips voor rommelkonten:
'Zet je boeken andersom in je boekenkast. Hmmmm, heerlijk rustig zo'n wit vlak.' Die ga ik gelijk toepassen, met die tweeduizend boeken die ik hier voor het grijpen heb staan.

Is dat echt de tip? Om je boeken andersom te zetten?
Hilarisch!
Ik heb altijd al zoveel medelijden met die mensen die hun boekenkast op kleur hebben gesorteerd. Je zoekt je toch helemaal het heen-en-weer naar een boek, lijkt mij. Maar het kan dus nog veel en veel erger...
Ik heb wel eens gehoord dat de Leidse universiteitsbibliotheek (meer dan 5 miljoen boeken, en nog eens een miljoen aan manuscripten, tijdschriften, prenten, foto's, kaarten, brieven) de leenmaterialen in het depôt op hoogte heeft geordend. Maar dat heeft dan ook een reden, te weten: ruimtebesparing.
Als de reden is dat je een lekker wit vlak wilt hebben, zoals in dat tijdschrift staat, dan kun je beter al je boeken weggooien en de muur wit schilderen