Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

helma

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Zita schreef:
Pimpelmees schreef:
Zita schreef:Van zus kreeg ik Sestra Wintermagazine Thuis. Da's zoiets als de Flow, maar dan in Eva-versie. (Een blad dat eigenlijk over niets gaat, pretendeert een beetje diepzinnig te zijn en eigenlijk alleen maar gezellig wat babbelt met leuke plaatjes, en hier dus met een snufje christelijk erdoorheen.)
De meest geniale opmerking die ik tot nu toe las (na twaalf pagina's over 'Wij hebben zelf onze keuken opgeknapt', 'Hoe je met een porseleinstift wit servies kunt versieren', 'Lessen over familieproblemen uit de geschiedenis van Jozef' en dergelijke): Tip 9 uit de 9 tips voor rommelkonten:
'Zet je boeken andersom in je boekenkast. Hmmmm, heerlijk rustig zo'n wit vlak.' Die ga ik gelijk toepassen, met die tweeduizend boeken die ik hier voor het grijpen heb staan. ::tilt
Is dat echt de tip? Om je boeken andersom te zetten?
Hilarisch!
Ik heb altijd al zoveel medelijden met die mensen die hun boekenkast op kleur hebben gesorteerd. Je zoekt je toch helemaal het heen-en-weer naar een boek, lijkt mij. Maar het kan dus nog veel en veel erger...
:wiz
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Zita schreef:
Pimpelmees schreef:
Zita schreef:Van zus kreeg ik Sestra Wintermagazine Thuis. Da's zoiets als de Flow, maar dan in Eva-versie. (Een blad dat eigenlijk over niets gaat, pretendeert een beetje diepzinnig te zijn en eigenlijk alleen maar gezellig wat babbelt met leuke plaatjes, en hier dus met een snufje christelijk erdoorheen.)
De meest geniale opmerking die ik tot nu toe las (na twaalf pagina's over 'Wij hebben zelf onze keuken opgeknapt', 'Hoe je met een porseleinstift wit servies kunt versieren', 'Lessen over familieproblemen uit de geschiedenis van Jozef' en dergelijke): Tip 9 uit de 9 tips voor rommelkonten:
'Zet je boeken andersom in je boekenkast. Hmmmm, heerlijk rustig zo'n wit vlak.' Die ga ik gelijk toepassen, met die tweeduizend boeken die ik hier voor het grijpen heb staan. ::tilt
Hilarisch!
Ik heb altijd al zoveel medelijden met die mensen die hun boekenkast op kleur hebben gesorteerd. Je zoekt je toch helemaal het heen-en-weer naar een boek, lijkt mij. Maar het kan dus nog veel en veel erger...
Ik heb wel eens gehoord dat de Leidse universiteitsbibliotheek (meer dan 5 miljoen boeken, en nog eens een miljoen aan manuscripten, tijdschriften, prenten, foto's, kaarten, brieven) de leenmaterialen in het depôt op hoogte heeft geordend. Maar dat heeft dan ook een reden, te weten: ruimtebesparing.

Als de reden is dat je een lekker wit vlak wilt hebben, zoals in dat tijdschrift staat, dan kun je beter al je boeken weggooien en de muur wit schilderen ;)
refo

Bericht door refo »

Ik zag dat vrijdagavond bij IKEA ook: alle boeken achterstevoren in een kast.
Dat is dus modern.
Ik blijf ouderwets op dat punt.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef:
Zita schreef:
Pimpelmees schreef:
Hilarisch!
:wiz
Als je een beelddenker bent, lijkt me op kleur sorteren anders een heel praktische methode. Maar boeken achterstevoren in de kast lijkt me niet praktisch, en ook nog eens lelijk, tenzij het allemaal nieuwe boeken betreft. Want boeken hebben bepaald niet allemaal dezelfde papierkleur.
Dodo

Bericht door Dodo »

Een actifry.
Eerst eens een aardappeltje geprobeerd, en die was na tien minuten al heel lekker. Ik ben heel benieuwd wat het ding nog meer kan. Vanavond verder uitproberen.

Afbeelding
DDD

Bericht door DDD »

Het is een geweldig apparaat. Ik heb enkele jaren ervaring en het is werkelijk een uitkomst. Nooit meer aangebrande aardappelschijfjes, bijna vetloze maar wel knapperige patat. Alleen groenten drogen nogal uit, vind ik. Maar goed, voor de eerste twee dingen beslaat hij al terecht het aanrecht.
samanthi

Bericht door samanthi »

Ik heb vannacht enorme kiespijn gehad en vanmorgen een wortelkanaak behandeling, daarom heb ik mezelf getracteerd op een nieuw dekbedhoes en bruine acrylverf, die was bijna op en ik wil de preekstoel schilderen als aandenken voor onze vertrekkende predikant.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

samanthi schreef:Ik heb vannacht enorme kiespijn gehad en vanmorgen een wortelkanaak behandeling, daarom heb ik mezelf getracteerd op een nieuw dekbedhoes en bruine acrylverf, die was bijna op en ik wil de preekstoel schilderen als aandenken voor onze vertrekkende predikant.
Als die predikant weg gaat, heeft hij toch niet zoveel meer aan die beschilderde preekstoel, of zal hij nog wel eens komen preken?
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Vandaag besteld:

VERKLARING VAN ROMEINENBRIEF DOOR DAVID PAREUS.
Binnenkort is de Bijbelverklaring van Pareus over de Romeinenbrief als reprint te koop. Dit boek van ruim 1200 pagina's bevat een schat aan reformatorische exegese. Pareus was een leerling van Zacharias Ursinus en de bewerker van de Latijnse uitgave van Ursinus' catechismusverklaring. De prijs is €90 inclusief btw en exclusief verzendkosten.

Bij MTH reprints.

Bedoeld zal overigens zijn 'Gereformeerde exegese'. Dat is niet noodzakelijk hetzelfde als 'reformatorische exegese'. Ik ben wel zeer benieuwd naar dit boek.
samanthi

Bericht door samanthi »

Als die predikant weg gaat, heeft hij toch niet zoveel meer aan die beschilderde preekstoel, of zal hij nog wel eens komen preken?
Nee joh op doek.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:humhihi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Vandaag voor kerst de HSV studiebijbel gekregen van mijn ouders. Ziet er heel mooi uit, benieuwd naar de inhoud.
Mara

Bericht door Mara »

Een brief van het Ministerie van Binnenlandse Zaken, met een voorlopige energielabel voor onze woning.
De letter F.
De bepaling is gebeurd op basis van enkele openbare gegevens.
Middels de DigiD kunnen wij dit nog veranderen in een definitieve label.

Doe je niets en ga je je huis verkopen, kan dit een boete opleveren van 400 euro!

Als je het definitieve label wilt laten registreren, moet je een onafhankelijk deskundige in de arm nemen en dat kost enkele tientallen euro's.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Wij hadden D. Klopt wel redelijk denk ik, overal dubbel glas, zijmuur geïsoleerd, dak geïsoleerd, HR-ketel.
Voorlopig zijn we niet van plan te verkopen, dus het gaat in een laatje. Wie dan leeft...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dodo schreef:Wij hadden D. Klopt wel redelijk denk ik, overal dubbel glas, zijmuur geïsoleerd, dak geïsoleerd, HR-ketel.
Voorlopig zijn we niet van plan te verkopen, dus het gaat in een laatje. Wie dan leeft...
Mhh... wij hebben label A.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie