henriët schreef:t was oranje, t is oranje en t blijft oranje!
ik hou ook van stabiliteit
henriët schreef:t was oranje, t is oranje en t blijft oranje!
CDA heeft er geen dertig, die gaat flink zakken volgens mij.refo schreef:Zullen we in dit topic een nieuw spelletje starten?
'voorspel' de uitslag. Eindtijd Woensdag 21:00 uur
Ik zal de aftrap doen:
CDA VVD Pvda alledrie 30 zetels.
PVV 20
d66 SP GL alldrie 10 zetels
CU 7
SGP 2
PvdD 1
Je kietelt mijn nieuwsgierigheid: Mag ik vragen op wie je wel stemt?Afgewezen schreef:CDA heeft er geen dertig, die gaat flink zakken volgens mij.refo schreef:Zullen we in dit topic een nieuw spelletje starten?
Ik zal de aftrap doen:
PVV 20
CU 7
SGP 2
PvdD 1
PVV krijgt er ook geen 20.
Verder wacht ik het maar af. Hoop dat SGP er drie krijgt (al stem ik er zelf niet op).
huisman schreef:VVD 33 zetels
PvdA 29 zetels
CDA 30 zetels
PVV 13 zetels
D66 12 zetels
Gr links 11 zetels
SP 10 zetels
CU 7 zetels
SGP 3 zetels
PvdD 2 zetels
Trots op Nederland 0 nothing niets blanco nada
Totaal 150 zetels en over een half jaar nieuwe verkiezingen.
De afgelopen weken heb ik een aantal twitterpagina’s bijgehouden van vooraanstaande SGP’ers waarvan een aantal ervan uit gingen 3 á 4 zetels in de wacht te slepen.Afgewezen schreef:CDA heeft er geen dertig, die gaat flink zakken volgens mij.refo schreef:Zullen we in dit topic een nieuw spelletje starten?
Ik zal de aftrap doen:
PVV 20
CU 7
SGP 2
PvdD 1
Verder wacht ik het maar af. Hoop dat SGP er drie krijgt (al stem ik er zelf niet op).
Alleen beetje naief om op peilingen te vertrouwen, wat betreft je voorspellingen. Peilingen zitten er gemiddeld 5 zetels naast, bij grote partijen. Bij kleine partijen zegt een peiling bijna niks.Marie-Henriëtte schreef:De afgelopen weken heb ik een aantal twitterpagina’s bijgehouden van vooraanstaande SGP’ers waarvan een aantal ervan uit gingen 3 á 4 zetels in de wacht te slepen.Afgewezen schreef:CDA heeft er geen dertig, die gaat flink zakken volgens mij.refo schreef:Zullen we in dit topic een nieuw spelletje starten?
Ik zal de aftrap doen:
PVV 20
CU 7
SGP 2
PvdD 1
De peilingen laten echter zien dat de SGP op twee zetels blijft hangen of zelfs omlaag schiet volgens Synovate.
Ik vraag mij af waar de vooraanstaande SGP’ers die 3e en eventueel 4e zetel op baseren. Voormalige CDA of CU stemmers die plotseling zijn overgestapt naar de SGP of seculieren die een “protest stem” uitbrengen?
Ben erg benieuwd wat de verkiezingsuitslag de SGP brengt. Ook al gun ik de partij de 3e zetel van harte, ik denk dat het er twee zullen blijven.
Als de peilingen er dit jaar 5 zetels naast zitten zou dat heel netjes zijn.freek schreef:Alleen beetje naief om op peilingen te vertrouwen, wat betreft je voorspellingen. Peilingen zitten er gemiddeld 5 zetels naast, bij grote partijen. Bij kleine partijen zegt een peiling bijna niks.Marie-Henriëtte schreef:De afgelopen weken heb ik een aantal twitterpagina’s bijgehouden van vooraanstaande SGP’ers waarvan een aantal ervan uit gingen 3 á 4 zetels in de wacht te slepen.Afgewezen schreef:CDA heeft er geen dertig, die gaat flink zakken volgens mij.refo schreef:Zullen we in dit topic een nieuw spelletje starten?
Ik zal de aftrap doen:
PVV 20
CU 7
SGP 2
PvdD 1
De peilingen laten echter zien dat de SGP op twee zetels blijft hangen of zelfs omlaag schiet volgens Synovate.
Ik vraag mij af waar de vooraanstaande SGP’ers die 3e en eventueel 4e zetel op baseren. Voormalige CDA of CU stemmers die plotseling zijn overgestapt naar de SGP of seculieren die een “protest stem” uitbrengen?
Ben erg benieuwd wat de verkiezingsuitslag de SGP brengt. Ook al gun ik de partij de 3e zetel van harte, ik denk dat het er twee zullen blijven.
Wat ik me wel afvraag is dit: wie zal de tweede man van de SGP worden?Marie-Henriëtte schreef:Ik laat mij niet zo zeer beïnvloeden door de peilingen wat betreft de inschatting hoeveel zetels de SGP in de wacht zal slepen. Maar het zou zo gek nog niet zijn om dit wel te doen als het om de SGP gaat. Want eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren hebben de politieke peilingen er nooit ver naast gezeten bij het voorspellen van het aantal zetels voor de SGP.
Elbert Dijkgraaf toch?refo schreef:Wat ik me wel afvraag is dit: wie zal de tweede man van de SGP worden?Marie-Henriëtte schreef:Ik laat mij niet zo zeer beïnvloeden door de peilingen wat betreft de inschatting hoeveel zetels de SGP in de wacht zal slepen. Maar het zou zo gek nog niet zijn om dit wel te doen als het om de SGP gaat. Want eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren hebben de politieke peilingen er nooit ver naast gezeten bij het voorspellen van het aantal zetels voor de SGP.
Die staat tweede, ja. Maar misschien willen hervormde mensen wel hervormd stemmen? En een kwart van de kiesdeler levert je al een plaatsje op in de Kamer.Marie-Henriëtte schreef:Elbert Dijkgraaf toch?refo schreef:Wat ik me wel afvraag is dit: wie zal de tweede man van de SGP worden?Marie-Henriëtte schreef:Ik laat mij niet zo zeer beïnvloeden door de peilingen wat betreft de inschatting hoeveel zetels de SGP in de wacht zal slepen. Maar het zou zo gek nog niet zijn om dit wel te doen als het om de SGP gaat. Want eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren hebben de politieke peilingen er nooit ver naast gezeten bij het voorspellen van het aantal zetels voor de SGP.
Pim Fortuyn en Rita Verdonk begonnen ook links, er is nog hoop :-)Katharina van Bora schreef:Onze zoon (bijna 8) kijkt met zijn vader het 1Vandaagverkiezingsdebat. Hij zegt: "Mama, twee waren het beste.. Emile Roemer en Femke Halsema".![]()
Zou wel zuur zijn voor nummer twee. Die al vaker naast de blauwe stoel greep.refo schreef:Die staat tweede, ja. Maar misschien willen hervormde mensen wel hervormd stemmen? En een kwart van de kiesdeler levert je al een plaatsje op in de Kamer.Marie-Henriëtte schreef:Elbert Dijkgraaf toch?refo schreef:Wat ik me wel afvraag is dit: wie zal de tweede man van de SGP worden?Marie-Henriëtte schreef:Ik laat mij niet zo zeer beïnvloeden door de peilingen wat betreft de inschatting hoeveel zetels de SGP in de wacht zal slepen. Maar het zou zo gek nog niet zijn om dit wel te doen als het om de SGP gaat. Want eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren hebben de politieke peilingen er nooit ver naast gezeten bij het voorspellen van het aantal zetels voor de SGP.