Nou ja, daar zit wel wat in.Afgewezen schreef:Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Tsja, ben d'r regelmatig geweest, in de dagen van Rinus. Toch wel een beetje raar als je zo'n gebouw dan ziet verdwijnen.
Nou ja, daar zit wel wat in.Afgewezen schreef:Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Wie is Rinus (een schoolvriend)Hendrikus schreef:Nou ja, daar zit wel wat in.Afgewezen schreef:Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Tsja, ben d'r regelmatig geweest, in de dagen van Rinus. Toch wel een beetje raar als je zo'n gebouw dan ziet verdwijnen.
Rinus de koster was een begrip in Gouda en eigenlijk in het hele land.Oude-Waarheid schreef:Wie is Rinus (een schoolvriend)Hendrikus schreef:Nou ja, daar zit wel wat in.Afgewezen schreef:Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Dat was een beetje uit de hand gelopen: restaurant Petersen.Hendrikus schreef:Rinus de koster was een begrip in Gouda en eigenlijk in het hele land.Oude-Waarheid schreef: Wie is Rinus (een schoolvriend)
In de dagen van Rinus...Hendrikus schreef:Nou ja, daar zit wel wat in.Afgewezen schreef:Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Echt waarJoannah schreef:Echt een naam voor een koster, de onze heette Tinus, Ik heb hem nog nooit 1 keer zien lachen of glimlachen in mijn hele leven...
Wij hebben dit laatst ook gehad: te volle kerk en daarbij het gebruik van een beamer. Het vervelende van een te volle kerk is dat iedereen steeds vroeger gaat komen. Tegenwoordig zit de kerk om 11.10 uur al VOL terwijl de kerk 11.30 uur begint. De vorige keer was de kerk al om 11.05 uur vol toen er dopen was en toen was er ook een beamer. 100 mensen in de bovenzaal en alles goed te volgen. Alleen het zingen klonk een stuk zachter. Een praktische oplossing als er geen andere mogelijkheid voor handen is.Marnix schreef:Hadden we in Arnhem ook een poos, behalve dan dat er geen ouderling en diaken bij zat, aangezien er in de benedenzaal geen andere dingen klonken dan boven in de kerkLassie schreef:De GG in Kampen zit met het probleem dat niet iedereen in de kerk kan zitten.(ruimte gebrek). Daarom zit men om de beurt (per wijk) in de kerkzaal om via een scherm de dienst mee te kunnen maken. Daar zaten dan 1 ouderling en 1 diaken bij. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Maar ik vondt het wel grappig.
P.S. Beamer/scherm is juist wel handig als je veel gasten hebt, die hebben vast ook niet allemaal kerkbundels bij zich. Op die manier kan je iedereen goedkoop en makkelijk van de liedteksten voorzien.
Inderdaad. Er is een zinkend schip voor in de plaats gekomen.Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
hu hucaprice schreef:Inderdaad. Er is een zinkend schip voor in de plaats gekomen.Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Dat is een beschuldiging door mensen die foute films kijken.caprice schreef:Inderdaad. Er is een zinkend schip voor in de plaats gekomen.Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Hebben jullie pas om 11.30 u, kerk?vlinder schreef:Wij hebben dit laatst ook gehad: te volle kerk en daarbij het gebruik van een beamer. Het vervelende van een te volle kerk is dat iedereen steeds vroeger gaat komen. Tegenwoordig zit de kerk om 11.10 uur al VOL terwijl de kerk 11.30 uur begint. De vorige keer was de kerk al om 11.05 uur vol toen er dopen was en toen was er ook een beamer. 100 mensen in de bovenzaal en alles goed te volgen. Alleen het zingen klonk een stuk zachter. Een praktische oplossing als er geen andere mogelijkheid voor handen is.Marnix schreef:Hadden we in Arnhem ook een poos, behalve dan dat er geen ouderling en diaken bij zat, aangezien er in de benedenzaal geen andere dingen klonken dan boven in de kerkLassie schreef:De GG in Kampen zit met het probleem dat niet iedereen in de kerk kan zitten.(ruimte gebrek). Daarom zit men om de beurt (per wijk) in de kerkzaal om via een scherm de dienst mee te kunnen maken. Daar zaten dan 1 ouderling en 1 diaken bij. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Maar ik vondt het wel grappig.
P.S. Beamer/scherm is juist wel handig als je veel gasten hebt, die hebben vast ook niet allemaal kerkbundels bij zich. Op die manier kan je iedereen goedkoop en makkelijk van de liedteksten voorzien.
Over 2 weken is er weer dopen en gaan we met z'n allen in de GG, met de explicite vermelding niet te vroeg te komen zodat de GG'ers eerst fatsoenlijk naar buiten konden komen om 11.00 uur....
je kan Caprice van alles vewrijtenrefo schreef:Dat is een beschuldiging door mensen die foute films kijken.caprice schreef:Inderdaad. Er is een zinkend schip voor in de plaats gekomen.Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken![]()
Het gebouw lijkt op van alles, maar niet op een zinkend schip.
yep. Soms fijn. Vooral als het de avond ervoor wat laat geworden isOrchidee schreef:Hebben jullie pas om 11.30 u, kerk?vlinder schreef:Wij hebben dit laatst ook gehad: te volle kerk en daarbij het gebruik van een beamer. Het vervelende van een te volle kerk is dat iedereen steeds vroeger gaat komen. Tegenwoordig zit de kerk om 11.10 uur al VOL terwijl de kerk 11.30 uur begint. De vorige keer was de kerk al om 11.05 uur vol toen er dopen was en toen was er ook een beamer. 100 mensen in de bovenzaal en alles goed te volgen. Alleen het zingen klonk een stuk zachter. Een praktische oplossing als er geen andere mogelijkheid voor handen is.Marnix schreef:Hadden we in Arnhem ook een poos, behalve dan dat er geen ouderling en diaken bij zat, aangezien er in de benedenzaal geen andere dingen klonken dan boven in de kerkLassie schreef:De GG in Kampen zit met het probleem dat niet iedereen in de kerk kan zitten.(ruimte gebrek). Daarom zit men om de beurt (per wijk) in de kerkzaal om via een scherm de dienst mee te kunnen maken. Daar zaten dan 1 ouderling en 1 diaken bij. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Maar ik vondt het wel grappig.
Over 2 weken is er weer dopen en gaan we met z'n allen in de GG, met de explicite vermelding niet te vroeg te komen zodat de GG'ers eerst fatsoenlijk naar buiten konden komen om 11.00 uur....