Rekening houdend met de argumenten die Mannetje aanvoert, ( maar dat zijn dan uitzonderingen) is het natuurlijk ontzettend lastig om borstvoeding te moeten geven als je snel weer aan het werk moet. Je niet te afhankelijk van de man mag zijn. Je kind naar de opvang wil of moet brengen. Al dat gedoe met kolven etc.Luther schreef:Ik val @Orchidee namens mijn vrouw van harte bij!Orchidee schreef:Dat weet ik wel, maar zie mijn argumenten, daar word niet op ingegaan![]()
Nonargumenten die je vaak hoort: lastig, altijd 1 die het kind moet voeden, oh mijn figuur, preutsheid, gebondenheid enz. enz.
Voeding in het gezin
Re: Voeding in het gezin
Hierin ben ik het volkomen met je eens. Van zeer nabij heb ik gezien hoe moeilijk het kan zijn en ook hoe mooi het kan zijn.Orchidee schreef:Dat weet ik wel, maar zie mijn argumenten, daar word niet op ingegaan![]()
Nonargumenten die je vaak hoort: lastig, altijd 1 die het kind moet voeden, oh mijn figuur, preutsheid, gebondenheid enz. enz.
En als het moeilijk gaat, is het mooi dat wij in NL geweldig goede alternatieven hebben.
- Niet meer zo actief -
...snel aan het werk...Sheba schreef:Rekening houdend met de argumenten die Mannetje aanvoert, (maar dat zijn dan uitzonderingen) is het natuurlijk ontzettend lastig om borstvoeding te moeten geven als je snel weer aan het werk moet. Je niet te afhankelijk van de man mag zijn. Je kind naar de opvang wil of moet brengen. Al dat gedoe met kolven etc.Luther schreef:Ik val @Orchidee namens mijn vrouw van harte bij!Orchidee schreef:Dat weet ik wel, maar zie mijn argumenten, daar word niet op ingegaan![]()
...niet afhankelijk...
...opvang...
Als je bovenstaande echt belangrijk acht, is er altijd nog de keuze om niet te trouwen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Even weer een vooroordeel over de werkende vrouw ontkrachten. Er zijn legio vrouwen die werken, kind naar de opvang brengen, maar ook meerdere malen kolven per dag op het werk. Ik heb in ieder geval dankbaar gebruik gemaakt van de kolfkamer op mijn werk.
En die mogen dan wel veroordeeld worden, begrijp ik?Orchidee schreef:Dat weet ik, dat veroordeel ik ook niet! maar er zijn ook genoeg vrouwen die wel borstvoeding kunnen geven maar het beslist niet willen.
Mag ik even...merel schreef:Even weer een vooroordeel over de werkende vrouw ontkrachten. Er zijn legio vrouwen die werken, kind naar de opvang brengen, maar ook meerdere malen kolven per dag op het werk. Ik heb in ieder geval dankbaar gebruik gemaakt van de kolfkamer op mijn werk.
Ik heb altijd zo'n medelijden met moeders die al kolvend door het leven gaan. Wat doe je jezelf aan. En... wat ontzeg je je veel!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hoezo, doordat ik 6 van de ongeveer 50! voedingen in de week gekolfd heb. Ik heb niet het idee dat ik mijzelf of mijn kind daarmee iets ontzegd heb.
Het is niet snel goed, geef je geen bv dan doe je je kind tekort. Geef je wel bv en werk je er ook nog naast, doe je jezelf tekort
.
Beetje jammer weer dit soort opmerkingen. Ik probeer in mijn post respect te houden voor mensen die op andere gronden dan ik keuzes maken. Dat respect voor mijn keuzes zie ik jammer genoeg niet zo terug
Het is niet snel goed, geef je geen bv dan doe je je kind tekort. Geef je wel bv en werk je er ook nog naast, doe je jezelf tekort

Beetje jammer weer dit soort opmerkingen. Ik probeer in mijn post respect te houden voor mensen die op andere gronden dan ik keuzes maken. Dat respect voor mijn keuzes zie ik jammer genoeg niet zo terug
Laatst gewijzigd door merel op 01 sep 2015, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien beter om dit een ieders eigen verantwoordelijkheid te laten? Bovendien weten wij niet altijd de (valide) redenen waar anderen hun besluiten op baseren.Luther schreef:Mag ik even...merel schreef:Even weer een vooroordeel over de werkende vrouw ontkrachten. Er zijn legio vrouwen die werken, kind naar de opvang brengen, maar ook meerdere malen kolven per dag op het werk. Ik heb in ieder geval dankbaar gebruik gemaakt van de kolfkamer op mijn werk.
Ik heb altijd zo'n medelijden met moeders die al kolvend door het leven gaan. Wat doe je jezelf aan. En... wat ontzeg je je veel!
- Dodo
Tjonge, de werkende moeder is van alle kanten be/veroordeeld, nu de al dan niet borstvoedende/kolvende moeder? Laat iedereen toch haar eigen keus maken.
Sommige vrouwen willen zelf voeden maar kunnen niet. Sommigen zouden wel kunnen maar willen niet. Nou en? Flesvoeding is van excellente kwaliteit.
Sommige vrouwen willen zelf voeden maar kunnen niet. Sommigen zouden wel kunnen maar willen niet. Nou en? Flesvoeding is van excellente kwaliteit.
We nemen zo graag zelf het heft in handen maar mag dat, is dat zoals onze Schepper het bedoeld heeft???
Als je dan als buitenshuiswerkende moeder al borstvoeding geeft word het kind meestal ook nog "gedwongen" om op vaste tijden te drinken, niet wanneer een kind daar behoefte aan heeft of als er regeldagen zijn eens een paar keer extra aanleggen, nee dat kan dan niet.
Btw, thuisblijfmoeders "moeten" ook weer snel aan de slag hoor, als je soms denkt dat zij niets doen
Als je dan als buitenshuiswerkende moeder al borstvoeding geeft word het kind meestal ook nog "gedwongen" om op vaste tijden te drinken, niet wanneer een kind daar behoefte aan heeft of als er regeldagen zijn eens een paar keer extra aanleggen, nee dat kan dan niet.
Btw, thuisblijfmoeders "moeten" ook weer snel aan de slag hoor, als je soms denkt dat zij niets doen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Borstvoeding is beter.Dodo schreef:Flesvoeding is van excellente kwaliteit.
Ik lees in de bijbel niets over regeldagen.
Het is maar net hoe je je kinderen "opvoed". Ik heb altijd op vaste tijden gevoed, al vanaf de kraamweek en voedde gewoon elke 2,5/3 uur. Alleen tussen 21.30 - 6.30 uur voedde ik op verzoek. Binnen 6 weken namen de kinderen het ritme over.
Daarnaast wordt een kind op het kdv niet op vaste tijden gevoed. Het eerste jaar houden ze het ritme van thuis aan.
Daarnaast wordt een kind op het kdv niet op vaste tijden gevoed. Het eerste jaar houden ze het ritme van thuis aan.
Re: RE: Re: Voeding in het gezin
Dat hoeft ook niet, de moeders droegen hun baby bijna dag en nacht bij zich, dat doet een kennis van ons in Afrika nog steeds, dat is daar heel normaal.refo schreef:Ik lees in de bijbel niets over regeldagen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Eens. En ik denk zelfs dat Luther en jij op grotendeels dezelfde gronden je keuzes maken, alleen dat jullie tot verschillende uitkomsten komen. Dat maakt het nog onterechter om iemands keuze met zulke stellige woorden af te wijzen.merel schreef:Hoezo, doordat ik 6 van de ongeveer 50! voedingen in de week gekolfd heb. Ik heb niet het idee dat ik mijzelf of mijn kind daarmee iets ontzegd heb.
Het is niet snel goed, geef je geen bv dan doe je je kind tekort. Geef je wel bv en werk je er ook nog naast, doe je jezelf tekort.