Gegroet Vaarwel.

Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Mariavt schreef:Als ik zo eens even lees wat jij allemaal neerplant Mona Lisa dan is er al veel onzin neergezet in de laatste paar uur.
Mogen christenen niet lachen of zo, of gevoel voor humor hebben?

Ik weet heel goed dat de "onzintopics" de "reformatorische" topics niet moeten gaan overheersen maar als dat eens gebeurt ga dan náást die mensen staan ipv er tegenover. En open jij dan een serieus topic.
Heb ik trouwens ook geprobeerd maar er wordt nauwelijks op gereageerd. Dan vraag je je af......... wórdt ik wel serieus genomen?
Zo niet dan denk ik ook, Gegroet vaarwel aan de serieuze topics.
Laat mij dan maar geloven in mijn God die mij zo veel heeft geleerd. Dat ik het niet onder woorden kan brengen zoals veel theologen onder ons is dan jammer maar ach het is belangrijker hoe de Heere over mij denkt dan hoe mén over mij denkt.
waar heb ik gezegd dat er geen humor zou mogen zijn?

Dat ik het niet onder woorden kan brengen zoals veel theologen onder ons is dan jammer maar ach het is belangrijker hoe de Heere over mij denkt dan hoe mén over mij denkt.
niemand vraagt een hoog opleidings-niveau van je, da's nou wel weer het handige van een forum, misschien ben jij wel prof. dr. mr. ir. Mariavt V.D.M. maar wij weten dat niet
Laatst gewijzigd door Mona Lisa op 23 apr 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
jvdg

Bericht door jvdg »

Mona Lisa schreef: Refoforum is bedoeld voor de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Jij kunt het leuk vinden, discussies over de grenzen heen maar de meesten vinden het alleen maar buitengewoon storend steeds weer te moeten uitleggen wat iedereen binnen de doelgroep logisch vindt. Dat verstoord de discussie over wezenlijke zaken waar het op Refoforum eigenlijk over zou moeten gaan. En dat is jammer.[/i]
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mona Lisa schreef:
waar heb ik gezegd dat er geen humor zou mogen zijn?
Pffffffff,.......Láát maar.....!!!! (Dank je wel jvdg, jij snapt het)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
jvdg

Bericht door jvdg »

jvdg schreef:
Mona Lisa schreef: Refoforum is bedoeld voor de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Jij kunt het leuk vinden, discussies over de grenzen heen maar de meesten vinden het alleen maar buitengewoon storend steeds weer te moeten uitleggen wat iedereen binnen de doelgroep logisch vindt. Dat verstoord de discussie over wezenlijke zaken waar het op Refoforum eigenlijk over zou moeten gaan. En dat is jammer.[/i]

Is dat nu niet juist het discussiepunt.

Juist waar het over gaat.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Wil ik hier graag even laten weten dat ik jvdg, als moderator, hier op dit onderwerp, heb gekwetst vandaag. Dat was fout van mij.

Graag wil ik hier ook publiek mijn excuses aanbieden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Bert Mulder schreef:Wil ik hier graag even laten weten dat ik jvdg, als moderator, hier op dit onderwerp, heb gekwetst vandaag. Dat was fout van mij.

Ik ga ervan uit dat je dan nu ook eens een keer van je fouten leert, want dit hebben we nu al een paar keer met jou meegemaakt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
jvdg schreef:

Is dat nu niet juist het discussiepunt.

Juist waar het over gaat.

Ik ben het wel een beetje met Mona Lisa eens. Ik heb op zich niks tegen een onzin-topic, ik kan daar zelfs hartelijk aan mee doen, maar de laatste tijd kom ik uitspraken tegen en meningen waarvan ik dacht dat deze niet thuishoren op een christelijk forum, laat staan een reformatorisch forum. Omdat ik eigenlijk niemand hier publiekelijk wil gaan beschuldigen, zal ik geen voorbeelden noemen, maar je kan me altijd aanspreken via een pb, mocht je toch meer duidelijkheid willen hebben.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

Breekijzertje schreef:
Bert Mulder schreef:Wil ik hier graag even laten weten dat ik jvdg, als moderator, hier op dit onderwerp, heb gekwetst vandaag. Dat was fout van mij.

Ik ga ervan uit dat je dan nu ook eens een keer van je fouten leert, want dit hebben we nu al een paar keer met jou meegemaakt.
Die zichzelf inneemt, is sterker dan die een stad inneemt.

Kleineer nooit de ootmoed van je naaste.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:Als ik zo eens even lees wat jij allemaal neerplant Mona Lisa dan is er al veel onzin neergezet in de laatste paar uur.
Mogen christenen niet lachen of zo, of gevoel voor humor hebben?

Ik weet heel goed dat de "onzintopics" de "reformatorische" topics niet moeten gaan overheersen maar als dat eens gebeurt ga dan náást die mensen staan ipv er tegenover. En open jij dan een serieus topic.
Heb ik trouwens ook geprobeerd maar er wordt nauwelijks op gereageerd. Dan vraag je je af......... wórdt ik wel serieus genomen?
Zo niet dan denk ik ook, Gegroet vaarwel aan de serieuze topics.
Laat mij dan maar geloven in mijn God die mij zo veel heeft geleerd. Dat ik het niet onder woorden kan brengen zoals veel theologen onder ons is dan jammer maar ach het is belangrijker hoe de Heere over mij denkt dan hoe mén over mij denkt.
Het belangrijkste is dat je een persoonlijke relatie hebt met de Here Jezus.
Alle dogmatische verhandelingen, exegese etc. is daarbij ver ondergeschikt.
Dat is een leuke dooddoener.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Breekijzertje schreef:

Het spijt me, breekijzertje, maar ik ben wel erg hardleers...

Zondig elke dag weer. Moet ook weer elke dag mijn Zaligmaker om vergiffernis vragen.

Ik ellendig mens!
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?59)
25 Ik dank God,60) door Jezus Christus, onzen Heere.
26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.
Dat is mijn belijdenis.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Josephus

Bericht door Josephus »

Afgewezen schreef:
Breekijzertje schreef:Het belangrijkste is dat je een persoonlijke relatie hebt met de Here Jezus.
Da's het probleem van clichés hè. Je kunt er een hekel aan hebben, maar ze zijn vaak wel waar. :wink:

Overigens vind ik het woord "dooddoener" als het gaat om onze persoonlijke relatie met Jezus wat ongelukkig gekozen. :|
Adorote

Bericht door Adorote »

Wat een Genade om een persoonlijke relatie te hebben met God door Zijn Zoon Jezus Christus de Verrezen Heer, dan kan het niet anders dat je humor vol door het leven gaat, wat er ook plaatsvindt,op weg naar die Heerlijke Eeuwigheid,door Hem Jezus Christus en Zijn Kerk alleen .
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Josephus schreef:
Afgewezen schreef:
Breekijzertje schreef:Het belangrijkste is dat je een persoonlijke relatie hebt met de Here Jezus.
Da's het probleem van clichés hè. Je kunt er een hekel aan hebben, maar ze zijn vaak wel waar. :wink:

Overigens vind ik het woord "dooddoener" als het gaat om onze persoonlijke relatie met Jezus wat ongelukkig gekozen. :|
Ja, maar in dit geval vind ik het toch erg op zijn plaats.
Want je kunt geen persoonlijke relatie met Jezus hebben zonder iets over Hem en over het geloof in Hem te belijden.
Daarom vind ik het geen juist cliché, maar in dít verband een wat goedkope slogan.
Josephus

Bericht door Josephus »

Afgewezen schreef:Want je kunt geen persoonlijke relatie met Jezus hebben zonder iets over Hem en over het geloof in Hem te belijden.
Helemaal mee eens. Maar nu doe je net of Breekijzertje dat anders ziet. En over dat belijden: wat dacht je van het Apostolicum?
Marnix

Bericht door Marnix »

Mona Lisa schreef:
Breekijzertje schreef:
Mona Lisa schreef:
Adorote schreef:Maar wat is de juiste leer,ook binnen de gereformeerde gezindte van de nadere reformatie zijn behoorlijke verschillen en is men het niet eens,dus zo heeft iedereen zijn/haar juiste leer.Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.Leergezag en een leer kan alleen maar als men daadwerkelijk een is , anders niet.
Dat men discussie heeft (of zou kunnen hebben) over zaken binnen de grenzen van de kerkverbanden zoals genoemd in de forumregels is geen probleem. Daar is dit forum voor bedoeld. Probleem is dat een aantal mensen voortdurend pogingen doet die grenzen op te zoeken en waar mogelijk te overschrijden. Voor degenen die wel binnen die grenzen (nogmaals, die worden gevormd door de kerken in de forumregels dus er is ruim voldoende breedte voor discussie) willen blijven is er nauwelijks nog de gelegenheid tot een goede discussie te komen.

Dat het forum van Hervormde oorsprong zou zijn is ten dele waar. Dat het "ter rechterzijde binnen de NHK/PKN" zou staan of gestaan hebben klopt niet. Er was sprake van een tweetal forum-opperhoofden, de één NHK en later Hersteld Hervormd, de ander GGiN. Dat geeft heel mooi de bandbreedte aan waarbinnen het forum zou moeten functioneren.
Realiseer je je wel dat je met het bovengenoemde veel integere forummers uit andere gemeenten en denominaties buiten sluit?
Ja uiteraard, je maakt een keuze voor een doelgroep, zie de forumregels, en daar is het forum voor. Ik ga ook niet op een Pinkstergemeente-forum aanmelden en dan voortdurend zeuren en klagen dat ze het verkeerd zien. Zij hebben een andere doelgroep waar ik weer niet in thuishoor.
Tja, zo kan je daar tegenaan kijken. Ik ben hier ook niet om voortdurend te zeuren dat mensen het verkeerd zien. Ik ben hier om van anderen te leren, en anderen ook wat te leren. ik zit niet helemaal op een lijn met iederen, met sommigen wel veel, met anderen minder... Maar dat is niet het belangrijkst. Ik ben een kind van God en navolger van Christus, en ik tref hier medebroeders en zusters aan. Er is eenheid in verscheidenheid... tenminste vaak wel... hoewel de eenheid soms ook door mensen ondermijnd wordt. Het mooie is dat je dan van elkaar kan leren. Ik geloof dat GKV'ers van GerGemmers kunnen leren. Bijvoorbeeld om niet te makkelijk met het geloof om te gaan, te waken voor een verbondsautomatisme waarbij het feit dat je gedoopt bent wel voldoende is.. Gergemmers kunnen weer leren vooral te focussen op te verlossing en niet bij de ellende te blijven, of in passiviteit te blijven steken. Zo kunnen we van evangelischen ook weer vanalles leren, en vice versa.

maar de laatste tijd zie ik veel focus op verscheidenheid en verliest men de eenheid soms wat uit het oog. Worden mensen en kerkgenootschappen lekker afgekraakt enzo. Daar moeten we me eophouden, dat is geen christelijke manier van met elkaar omgaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gesloten