Kleding

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door elbert
Oorspronkelijk gepost door Lecram
-als ik morgen een spijkerbroek met geborduurde roosjes en wijde pijpen naar mijn werk aandoe, wat zeggen mijn collega's dan? Dat is een damesbroek
Allicht, dan ben je een travestiet. :,

Maar serieus, als een man een broek niet aan wil, omdat het te vrouwelijk zou zijn, dan is het dus een vrouwenbroek en dus vrouwenkleding.
We moeten niet doen alsof er maar twee soorten kleding is:

1. mannenkleding
2. vrouwenkleding

Er is ook kleding die zowel door mannen als vrouwen wordt gedragen.
O, trek je wel eens iets aan dat je vrouw ook wel eens draagt?
Ik niet hoor, verschil moet er zijn. Dus ik ga echt niet de broeken van m'n vrouw dragen, dat is vrouwenkleding. :stu
Goed lezen kan soms best wel lastig zijn.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
-als ik morgen een spijkerbroek met geborduurde roosjes en wijde pijpen naar mijn werk aandoe, wat zeggen mijn collega's dan? Dat is een damesbroek
Allicht, dan ben je een travestiet. :,

Maar serieus, als een man een broek niet aan wil, omdat het te vrouwelijk zou zijn, dan is het dus een vrouwenbroek en dus vrouwenkleding.
We moeten niet doen alsof er maar twee soorten kleding is:

1. mannenkleding
2. vrouwenkleding

Er is ook kleding die zowel door mannen als vrouwen wordt gedragen.
Ja shirts bijvoorbeeld hè! Of eh..... een jas maar geen rok wordt door een "normale" man gedragen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marina

Bericht door Marina »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy

Ja shirts bijvoorbeeld hè! Of eh..... een jas maar geen rok wordt door een "normale" man gedragen.
Wat noem jij dan een "normale" man, is een arabier of een schot niet "normaal" dan?:,:D:,
jacob

Bericht door jacob »

dit lijkt me een serieus topic. laten we dat ook zo houden.
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is een raar idee dat er zoveel strijd gevoerd is (en nog wordt ) om iets dat vooral cultureel bepaald is.
Wat mij betreft zou op reformatorische scholen de nadruk gelegd moeten worden op nétte kleding, stijlvolle kleding en niet zozeer op dat rokje. Ik zie soms meisjes bijna in de onderbroek lopen, maar ja, het is een (korte) rok dus het is goed. Dan denk ik wel eens: trek svp een fatsoenlijke broek aan...
Be yourself, there are plenty of others.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Het is een raar idee dat er zoveel strijd gevoerd is (en nog wordt ) om iets dat vooral cultureel bepaald is.
Wat mij betreft zou op reformatorische scholen de nadruk gelegd moeten worden op nétte kleding, stijlvolle kleding en niet zozeer op dat rokje. Ik zie soms meisjes bijna in de onderbroek lopen, maar ja, het is een (korte) rok dus het is goed. Dan denk ik wel eens: trek svp een fatsoenlijke broek aan...
idd. Ik ben het hier van ganse harte mee eens.
Ik begrijp eigenlijk niet dat we hier nog zo moeilijk over doen. Als ik in de gemeente van mijn vriendin kijkt is het heel gewoon om in een broek te lopen als meisje. In mijn gg is het echt vreselijk. En stel je een daad.

DAt het boek waar ik uit citeer nooit echt gerecenceert is geeft m.i. wel te denken.

Ik ben er overigens niet voor om nu allemaal maar in lange broek te gaan lopen. Want we hoeven elkaar niet te ergeren.
Jelle

Bericht door Jelle »

Op de Driestar weet ik dat, toen mijn dochter daar nog op zat, er meisjs naar huis werden gestuurd om een langere rok aan te trekken.
Als het goed is wordt daar ook op school zeker op gelet.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Op de Driestar weet ik dat, toen mijn dochter daar nog op zat, er meisjs naar huis werden gestuurd om een langere rok aan te trekken.
ik vrees dat het niet meer goed is......
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat dat al even geleden is. Dat gebeurt echt niet meer. Sommige meisjes lopen echt in heel korte rokjes.

Maar als ik daar zo rondkijk is de hele rokjesdiscussie over tien jaar of zo voorbij. Ik schat dat slechts een op de tien meisjes nooit een broek aandoet naar school en de rest bijna elke dag. En echt niet alleen voor het fietsen.
Be yourself, there are plenty of others.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door jacob
dit lijkt me een serieus topic. laten we dat ook zo houden.
Vind je?:t We draaien steeds maar in hetzelfde kringetje rond en ik kan er geen zinnig woord meer over zeggen op zo'n manier.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door Marina

Wat noem jij dan een "normale" man, is een arabier of een schot niet "normaal" dan?:,:D:,
Ik denk dat Lizzy een "gewone" Nederlandse man bedoelt.
(En dan niet die Arabische man van een paar straten verderop hier die wel in een jurk loopt...)
PawNee

Bericht door PawNee »

Ik denk dat dat al even geleden is. Dat gebeurt echt niet meer. Sommige meisjes lopen echt in heel korte rokjes.

Maar als ik daar zo rondkijk is de hele rokjesdiscussie over tien jaar of zo voorbij. Ik schat dat slechts een op de tien meisjes nooit een broek aandoet naar school en de rest bijna elke dag. En echt niet alleen voor het fietsen.
ja maar dan de jongens nog...ik weet nog toen ik op de middelbare school zat dat de jongens geen korte broek aanmochten (en nog steeds niet!aldus de regels en een aantal leraren/leraressen). Waarom....daar is vaak naar gevraagd en niemand en dan ook niemand wist het echte antwoord. De regel is zo ongeveer ingesteld in de jaren '70 toen de jongens in van die superkorte broekjes liepen, ja dat doen ze nu dus niet meer he. Maar ja, bepaalde dingen instellen is makkelijk, maar veranderen ho maar. 'We doen het al 30 jaar zo, en t'is altijd goed gegaan', ja makkelijk antwoord hoor. Terwijl de dames idd in korte rokjes lopen en spagetti-bandjes hebben.
Wat zullen we er verder van zeggen...niets....nu doe ik lekker aan of uit :t wat ik zelf wil.
Lassie

Bericht door Lassie »

een uitspraak van een docent die les geeft op een refomatorische school:

"De school moet de meiden verplichten om met een lange broek op school te komen"

:%
Marina

Bericht door Marina »

Oorspronkelijk gepost door pingpongbal
Oorspronkelijk gepost door Marina

Ik denk dat Lizzy een "gewone" Nederlandse man bedoelt.
(En dan niet die Arabische man van een paar straten verderop hier die wel in een jurk loopt...)
Weet ik wel, ik plaag Lizzy nou eenmaal graag
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
een uitspraak van een docent die les geeft op een refomatorische school:

"De school moet de meiden verplichten om met een lange broek op school te komen"

:%
Want
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie