Fotografie

Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Daphnedenk je dat ik uren op mn rug blijf liggen in die kerk?
Tja, je moet er iets voor over hebben hé. En ik geloof overigens niet dat je daar uren meer tijd voor nodig heb, wel even helder nadenken en goed instellen.... In ieder geval beter om niets te hebben dan een kwalitatief slecht product. Overigens blijf ik het idee erg leuk vinden. :)

Gr.,
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
denk je dat ik uren op mn rug blijf liggen in die kerk?
In zo'n geval biedt een statief uitkomst.
Zeer bevorderlijk voor je rug! :eur
~~Soli Deo Gloria~~
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
dat kan uitkomst bieden idd :! als ik er een had :+
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Leonius

Bericht door Leonius »

Volgens mij ook maar deels, want hoe bepaal je dan de inkadering? Het beste is om van die speciale buigzame objectieven te kopen. Die zijn overigens niet bepaald goedkoop :cool:

Gr.,
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Volgens mij ook maar deels, want hoe bepaal je dan de inkadering? Het beste is om van die speciale buigzame objectieven te kopen.
Een béétje digitale camera heeft tegenwoordig wel zo'n uitklapscherm waarmee je op comfortabele wijze je beelduitsnede kunt bepalen, zelfs als de camera recht omhoog kijkt :eur
~~Soli Deo Gloria~~
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Volgens mij ook maar deels, want hoe bepaal je dan de inkadering? Het beste is om van die speciale buigzame objectieven te kopen.
Een béétje digitale camera heeft tegenwoordig wel zo'n uitklapscherm waarmee je op comfortabele wijze je beelduitsnede kunt bepalen, zelfs als de camera recht omhoog kijkt :eur
Dat klopt :D
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Zoals beloofd is dit de foto. Vanmiddag samen met een kameraad eens bezig geweest met fotobewerken. Zo krijg je toch wel sfeervolle plaatjes. Nu maar hopen dat ik het straks helemaal zelf kan. (foto heb ik wel helemaal zelf gemaakt)

Afbeelding
Leonius

Bericht door Leonius »

Ok, dat is ook weer waar, maar lastig blijft het. ;)
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Zoals beloofd is dit de foto. Vanmiddag samen met een kameraad eens bezig geweest met fotobewerken. Zo krijg je toch wel sfeervolle plaatjes. Nu maar hopen dat ik het straks helemaal zelf kan. (foto heb ik wel helemaal zelf gemaakt)
Een ontzettend leuk onderwerp Rick!!! Ik ben oprecht jaloers. Ook heel aardig is je compositie: je hebt 'm namelijk diagonaal laten lopen.

Maar echt sfeervol vind ik 'm niet eerlijk te zijn. Dat komt (wederom) door de felle overbelichte delen. Probeer 'm eens zo te bewerken dat de omgeving een stuk donkerder is. Zeker weten dattie daarmee een heel eind opknapt!

Gr.,
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Een ontzettend leuk onderwerp Rick!!! Ik ben oprecht jaloers. Ook heel aardig is je compositie: je hebt 'm namelijk diagonaal laten lopen.

Maar echt sfeervol vind ik 'm niet eerlijk te zijn. Dat komt (wederom) door de felle overbelichte delen. Probeer 'm eens zo te bewerken dat de omgeving een stuk donkerder is. Zeker weten dattie daarmee een heel eind opknapt!

Gr.,
Achteraf gezien vind ik hem ook té 'contrastvol'

Hier het origineel:

Afbeelding

Misschien kan jij eens wat proberen te bewerken...

(ik wil het origineel wel mailen)

[Aangepast op 22/6/05 door marsm104]
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door marsm104Achteraf gezien vind ik hem ook té 'contrastvol'

Dit is een stuk beter! Ik zal eens kijken hoe ik 'm nog wat kan bewerken, hoewel ik daar dan wel even voor moet gaan zitten. (Het kan dus wel even duren). Maar eerlijk gezegd vind ik 'm zo veel meer sfeervoller!!

Gr.,
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Oorspronkelijk gepost door marsm104Achteraf gezien vind ik hem ook té 'contrastvol'

Dit is een stuk beter! Ik zal eens kijken hoe ik 'm nog wat kan bewerken, hoewel ik daar dan wel even voor moet gaan zitten. (Het kan dus wel even duren). Maar eerlijk gezegd vind ik 'm zo veel meer sfeervoller!!

Gr.,
Tja, misschien de bewerking iets te extreem, maar zo komt hij wel grimmiger over
Leonius

Bericht door Leonius »

Ik heb er heel even mee lopen 'stoeien' en heb het volgende resultaat bereikt. Het is natuurlijk met spoed gedaan, dus optimaal zal het niet zijn. Ik heb 'm iets gecropt. Nu zie je volgens mij iets meer van de sfeer die er was. Issie beter?

Afbeelding

Gr.,

[Aangepast op 22/6/05 door Leonius]
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Leuk! De auto is nu aan de onderkant wat lichter. De auto is nu 'nog meer' het middelpunt van de foto.

Nu het bewerken, het lijkt net als je eten aan het koken bent. Beetje van dit, beetje van dat... zo pruts ik maar voort :, Ik probeer hem nog eens te bewerken, maar dan dat de auto oud overkomt, net alsof hij er al 30 jaar staat. In plaats van 5 jaar :,
Leonius

Bericht door Leonius »

Leuk! De auto is nu aan de onderkant wat lichter. De auto is nu 'nog meer' het middelpunt van de foto.

Nu het bewerken, het lijkt net als je eten aan het koken bent. Beetje van dit, beetje van dat... zo pruts ik maar voort :, Ik probeer hem nog eens te bewerken, maar dan dat de auto oud overkomt, net alsof hij er al 30 jaar staat. In plaats van 5 jaar :,
Ja, het werkt ook erg verslavend moet ik zeggen. Ik kon het dan ook niet laten direct er even aan te werken...:! Ik ben benieuwd naar volgende creaties ;)

Gr.,
Plaats reactie