De vraag is: Wat vind je onmenselijk.Profesto schreef:Nee. Zo is de tegenstelling niet.helma schreef: ↑03 nov 2023, 07:26Of laat Bijbels Beraad zich leiden door Gods Woord en wil jij je vooral laten leiden doordat je liever je gevoel laat spreken?Profesto schreef:Ik denk dat sommigen hier zich iets teveel laten ophitsen door groepen als Gezin In Gevaar / Bijbels Beraad M/V die recent zijn ontstaan en zich inlaten met enge types uit het binnen- en buitenland om het binnenlandse debat aan te zwengelen over dit soort onderwerpen.
Laat je niet meetrekken in een hoek waarin enkel termen als duivels en hels overblijven voor je medemens.
Laat je niet ophitsen door mensen die zeggen dat deze mensen het op je kinderen voorzien hebben. Dat is niet zo.
Dat zijn bakerpraatjes die enkel leiden tot ellende voor jou en de mensen waar het om gaat.
Is het waarheid én liefde of blijft bij jou alleen liefde over?
Ik pleit tegen de ontmenselijking van onze naasten.
Ik heb zelf niet zo veel met Bijbels Beraad etc. Ik heb in mijn huis, samen met mijn vrouw liefdevol mensen ontvangen, maanden onderdak gegeven die thuis niet meer konden blijven vanwege hun geaardheid. Die worstelen met zaken die hier langs komen. Op de meest menselijke manier, op de manier hoe (denken we) de Heere God dat van een christen vraagt. Soms tegen mensen en familie in.
Het heeft me nog meer geleerd, ook door de ruime informatie die ik/we hebben gelezen, uit seculiere bron en bijna extreem christelijke bron, om pal te blijven staan bij de eenvoudige waarheid: man en vrouw schiep Hij ze. Waarbij een huwelijk/partnerschap en seksuele omgang voorbehouden is aan man en vrouw (één man met één vrouw).
En daarbij liefdevol oog en gebed te hebben voor een ieder die door de Heere hierin een kruis heeft gekregen. Iets wat ik dagelijks van dichtbij meekrijg.
Ik stop er over, het raakt me, komt te dichtbij voor mij om hier verder in openbaarheid over te praten.