ja, en die "schreeuwend dure" standhuur mag door "de gulle gevers" wél eerst worden opgehoest vóór er sprake kan zijn van enige échte opbrengst voor "het goede doel"...........op die manier is hét goede doel in eerste instantie de verhuurder van die stands.......................Erasmiaan schreef:...... Want een stand huren is schreeuwend duur.
wegwijs
Re: wegwijs
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ja, zo is dat idd, maar ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gezien, waarom er een specifieke refo-beurs moet worden georganiseerd, en ook niet wat er nou echt reformatorisch is aan zo'n beurs.MarthaMartha schreef:zo is datKaw schreef:We moeten niet zeuren. De door het RD goed gecoördineerde geldklopperij van de merkbewuste Refo is een geheel vrijwillige gang en derhalve ook negeerbaar.
Het lijkt op de zoveelste verzuiling.
Of is het toch uitsluitend commercie waarbij een specifieke doelgroep wordt benaderd.
Op zich is dat niet verkeerd, maar onderbouw het dan niet met "het fijn zijn om met de ons soort mensen samen te zijn".
Overigens, met de opmerking over de goede doelen stands ben ik het helemaal eens.
Ik vind het alleen heel verkeerd als deze stands ook huur moeten betalen.......
Als die stands gratis waren zou ik nog een gevoel van reformatorisch/christelijk kunnen opbrengen.
Ik denk dan alleen dat de huur voor de bedrijven hélemaal niet meer te betalen is.jvdg schreef:
Als die stands gratis waren zou ik nog een gevoel van reformatorisch/christelijk kunnen opbrengen.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Je bent me net voor...Ariene schreef:Ik denk dan alleen dat de huur voor de bedrijven hélemaal niet meer te betalen is.jvdg schreef:
Het lijkt hier wel of dat commercieel synoniem staat voor werelds..
Net zo goed dat turken en marokkanen graag naar de zwarte markt gaan, deels om graag onder eigen mensen te zijn maar ook omdat daar een Oosterse markt, en ze daar oosterse producten kunnen kopen wat binnen die doelgroep veel gebruikt wordt) zo gaan refo's graag naar een beurs waar producten verkocht worden die veel onder refo's gebruikt worden. Geen Oosterse markt maar een Reformatorische markt dus..
Dan zal dat het zijn geweest. Jij stond natuurlijk ergens vóór mij in de route en tegen de tijd dat men bij mij kwam had iedereen al het geld al weggeven.Erasmiaan schreef:En dat is dus niet waar. Ik heb zelf een aantal jaren (ook jaren geleden overigens) verkocht voor een goede-doelenstand. Ik vond het hartverwarmend wat we verkochten en wat we kregen zonder dat er wat tegenover stond. Ik durf te zeggen dat er op geen andere beurs zoveel aan goede doelen uit wordt gegeven.
En het blijkt ook: anders kwamen die goede doelen niet terug op een volgende beurs. Want een stand huren is schreeuwend duur.
- MarthaMartha
he joh, weet je hoe leuk het is om (oké, als refo) naar de zwarte markt te gaan?BJD schreef:Je bent me net voor...Ariene schreef:Ik denk dan alleen dat de huur voor de bedrijven hélemaal niet meer te betalen is.jvdg schreef:
Net zo goed dat turken en marokkanen graag naar de zwarte markt gaan, deels om graag onder eigen mensen te zijn maar ook omdat daar een Oosterse markt, en ze daar oosterse producten kunnen kopen wat binnen die doelgroep veel gebruikt wordt) zo gaan refo's graag naar een beurs waar producten verkocht worden die veel onder refo's gebruikt worden. Geen Oosterse markt maar een Reformatorische markt dus..
Super koopjes allemaal, allemaal dump en restpartijen van allerlei winkels, dát is nog eens leuk en voordelig en gezellig!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Als nu net zoveel buitenkerkelijken naar de wegwijs gaan als nederlanders naar de zwarte markt dán hebben we het pas goed gedaan!MarthaMartha schreef:he joh, weet je hoe leuk het is om (oké, als refo) naar de zwarte markt te gaan?BJD schreef:Je bent me net voor...Ariene schreef:
Ik denk dan alleen dat de huur voor de bedrijven hélemaal niet meer te betalen is.
Super koopjes allemaal, allemaal dump en restpartijen van allerlei winkels, dát is nog eens leuk en voordelig en gezellig!
Je moet alleen uitkijken dat je je niet schuldig maakt aan helingMarthaMartha schreef:he joh, weet je hoe leuk het is om (oké, als refo) naar de zwarte markt te gaan?BJD schreef:Je bent me net voor...Ariene schreef:
Ik denk dan alleen dat de huur voor de bedrijven hélemaal niet meer te betalen is.

Wat is er op tegen om eens 'thuis' te zijn onder gelijkgezinden? Als je middenin de wereld woont en werkt, en je zit in een massale gemeente zonder band of gezelligheid, dan is het niet zo gek als je wel eens wat 'gezelligheid' wilt in eigen kring.Ariene schreef:Als nu net zoveel buitenkerkelijken naar de wegwijs gaan als nederlanders naar de zwarte markt dán hebben we het pas goed gedaan!
Maar ja, dan komen de brave vingertjes...

- MarthaMartha
van mij mag iedereen er heen die er heen wil.Afgewezen schreef:Wat is er op tegen om eens 'thuis' te zijn onder gelijkgezinden? Als je middenin de wereld woont en werkt, en je zit in een massale gemeente zonder band of gezelligheid, dan is het niet zo gek als je wel eens wat 'gezelligheid' wilt in eigen kring.Ariene schreef:Als nu net zoveel buitenkerkelijken naar de wegwijs gaan als nederlanders naar de zwarte markt dán hebben we het pas goed gedaan!
ik ben daar alleen niet 'thuis' onder gelijkgezinden....... (zo voelt het niet tenminste)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik schrijf toch niet dat ik er wat op tegen heb?Afgewezen schreef:Wat is er op tegen om eens 'thuis' te zijn onder gelijkgezinden? Als je middenin de wereld woont en werkt, en je zit in een massale gemeente zonder band of gezelligheid, dan is het niet zo gek als je wel eens wat 'gezelligheid' wilt in eigen kring.Ariene schreef:Als nu net zoveel buitenkerkelijken naar de wegwijs gaan als nederlanders naar de zwarte markt dán hebben we het pas goed gedaan!
Mij zal je er niet zien, maar brave vingers heb ik echt niet.
Ik heb wel heel veel warmte en gezelligheid in mijn eigen gemeente.
Daar houden we elk jaar ook een markt en dan folderen we in de hele wijk dat iedereen van harte welkom is om te komen.
Ik heb geen moeite met de zuil, maar wél als hij potdicht zit.
dat is nl. niet in overeenstemming met onze roeping.
Vandaar mijn posting
Jep, maar men staat er ook vooral om naamsbekendheid, zodat men niet alleen op de Wegwijs-beurs aan die goede doelen denkt. En om donateurs te werven die maandelijks of jaarlijks een bepaald bedrag overmaken. Dus de winst is er wel in de meeste gevallen.Rens schreef:ja, en die "schreeuwend dure" standhuur mag door "de gulle gevers" wél eerst worden opgehoest vóór er sprake kan zijn van enige échte opbrengst voor "het goede doel"...........op die manier is hét goede doel in eerste instantie de verhuurder van die stands.......................Erasmiaan schreef:...... Want een stand huren is schreeuwend duur.
Of ik liet me niet afschrikken door een vergeten portemonnee en schoof ze een machtigingsformulier onder de neus die ze dan natuurlijk niet konden weigerenJongere schreef:Dan zal dat het zijn geweest. Jij stond natuurlijk ergens vóór mij in de route en tegen de tijd dat men bij mij kwam had iedereen al het geld al weggeven.

Dan moet jij het geweest zijn die mij voor dat goede doel heeft gestrikt.Erasmiaan schreef:Jep, maar men staat er ook vooral om naamsbekendheid, zodat men niet alleen op de Wegwijs-beurs aan die goede doelen denkt. En om donateurs te werven die maandelijks of jaarlijks een bepaald bedrag overmaken. Dus de winst is er wel in de meeste gevallen.Rens schreef:ja, en die "schreeuwend dure" standhuur mag door "de gulle gevers" wél eerst worden opgehoest vóór er sprake kan zijn van enige échte opbrengst voor "het goede doel"...........op die manier is hét goede doel in eerste instantie de verhuurder van die stands.......................Erasmiaan schreef:...... Want een stand huren is schreeuwend duur.
Of ik liet me niet afschrikken door een vergeten portemonnee en schoof ze een machtigingsformulier onder de neus die ze dan natuurlijk niet konden weigerenJongere schreef:Dan zal dat het zijn geweest. Jij stond natuurlijk ergens vóór mij in de route en tegen de tijd dat men bij mij kwam had iedereen al het geld al weggeven.

Het nadeel van die goede doelen vind ik dat ze je altijd trakteren op een hele berg folders en troep, die zo bij het oud papier mogen. Laat ze daar maar eens op gaan besparen, en via email of zo sturen.
Verder, tja, hoedjes, etc. moeten ze toch hebben. Dan is het handiger om het op zo'n beurs te kopen. Dan kan je als man in de tussentijd nog eens naar een andere stand wandelen.
We zijn veel te materialistich geworden, de eenvoud van weleer is ver te zoeken. Toen leefde men dicht bij God en was er ook veel geestelijk leven. Kun je het nog tegenhouden? We konden nog wel eens te ver zijn. Alleen Goddelijke genade kan je dan persoonlijk op het rechte pad brengen en houden.Jongere schreef: De reformatorische zuil wordt platgegooid met activiteiten. Elke dag is er wel ergens een toogdag, beurs, oratoriumuitvoering, tupperwareparty of weet ik veel. We zijn heel druk. Maar heel anders druk dan de eerste christengemeenten, waar memento het over heeft.
idd Gijs, toen waren de mensen niet zo zondig en slecht. Dat waren keurige brave, eenvoudige, onmaterialistische mensen, die hadden eigelijk geen genade nodig toch.. of...Gijs83 schreef:We zijn veel te materialistich geworden, de eenvoud van weleer is ver te zoeken. Toen leefde men dicht bij God en was er ook veel geestelijk leven. Kun je het nog tegenhouden? We konden nog wel eens te ver zijn. Alleen Goddelijke genade kan je dan persoonlijk op het rechte pad brengen en houden.Jongere schreef: De reformatorische zuil wordt platgegooid met activiteiten. Elke dag is er wel ergens een toogdag, beurs, oratoriumuitvoering, tupperwareparty of weet ik veel. We zijn heel druk. Maar heel anders druk dan de eerste christengemeenten, waar memento het over heeft.