Kerkgang aanstaande zondag?

Herman
Moderator

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Dus mijn hoop dat de verdere afschaling en aanvullende maatregelen ervoor zorgt dat de kerkgang op deze aangepaste wijze door kan gaan is ijdel?
Je ziet dat de maatregelen steeds verscherpt worden. Als restauranthouder kan je er ook niet vanuit gaan dat de maatregelen van twee weken terug morgen nog steeds gelden. Dus het is goed om de meest actuele situatie in ogenschouw te nemen en daar maakt een naar volledig online schuivende CIO onderdeel vanuit.

Maar eerst maar eens rustig afwachten op vanavond lijkt me een goed advies. Nog liever wacht ik tot morgen of overmorgen als de huidige maatregelen zwart op wit via de rijksoverheidswebsite wordt verspreid. Ook Rutte geeft een draai aan datgene wat op papier staat. Ik ga dus niet eens kijken.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ad Anker schreef:Ik lees op RD dat de kerkdiensten ongemoeid gelaten worden in de aangescherpte maatregelen. Dat is wel goed nieuws. https://www.rd.nl/vandaag/politiek/kabi ... id=1&pid=1
Vooralsnog dankbaar. Nu nog afwachten wat sociale en politieke druk gaat doen. Mijn vertrouwen in het overkoepelend orgaan en de standvastigheid van onze regering is gedaald tot een dieptepunt.Maar ook kerkelijk nederland zelf. In hoeverre is dat tegen deze weerstand bestand?
DDD

Bericht door DDD »

Je overdrijft nogal, mijns inziens.
Valcke

Bericht door Valcke »

Amendement Van Kooten-Arissen is verworpen.
Habitat

Bericht door Habitat »

Valcke schreef:Amendement Van Kooten-Arissen is verworpen.
Gelukkig had u het bij het rechte eind. Nu hopen dat het CIO geen gekke dingen gaat afspreken met Grapperhaus.
Valcke

Bericht door Valcke »

Vóór het amendement hebben gestemd: Krol, Partij voor de Dieren, Denk, Van Kooten-Arissen, PVV en Forum voor Democratie.

De coronawet is vervolgens als geheel aangenomen, mede door SGP en CU.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:Bij de letter P en B kwamen de meeste druppels vrij. Kunnen we rekening mee houden met de Psalmkeuze :huhu
Kijk, daar hebben we wat aan.
Misschien kan iemand hier een lijstje plaatsen met welke verzen per psalm de minste van deze letters hebben.
Ik vraag me af of er forummers zijn die dit echt gaan checken :haha
Ik ken er wel eentje ja...
:haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
Vóór het amendement hebben gestemd: Krol, Partij voor de Dieren, Denk, Van Kooten-Arissen, PVV en Forum voor Democratie.
Opvallend dat al deze zes partijen van zeer jonge datum zijn.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

DDD schreef:Je overdrijft nogal, mijns inziens.
Nee hoor.
Maar hopelijk heb ik ongelijk ;)
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:
Opvallend dat al deze zes partijen van zeer jonge datum zijn.
Ze hebben in elk geval geen respect getoond voor de grondwet.

Geen van deze partijen heeft zich bovendien in het debat laten horen toen minister Grapperhaus betoogde dat dit helemaal niet kán. Dan heb ik meer respect voor Groen Links waarvan de woordvoerster (mevr. Buitenweg) in elk geval wél respect toonde voor de grondwettelijke bepaling en de uitleg van de minister geaccepteerd heeft hoewel ze naar eigen zeggen 'er niet blij mee' was.
windorgel

Bericht door windorgel »

Lilian1975 schreef:
Ad Anker schreef:Ik lees op RD dat de kerkdiensten ongemoeid gelaten worden in de aangescherpte maatregelen. Dat is wel goed nieuws. https://www.rd.nl/vandaag/politiek/kabi ... id=1&pid=1
Vooralsnog dankbaar. Nu nog afwachten wat sociale en politieke druk gaat doen. Mijn vertrouwen in het overkoepelend orgaan en de standvastigheid van onze regering is gedaald tot een dieptepunt.Maar ook kerkelijk nederland zelf. In hoeverre is dat tegen deze weerstand bestand?
Gezien het toenemend aantal besmettingen in mijn omgeving, vraag ik me serieus af of ik zondag überhaupt nog wel in een kerk wil zitten met 100 mensen op nauwelijks 1,5 meter afstand...
deschpin

Bericht door deschpin »

wel weer typisch antwoord voor politicus, vlees noch vis.
....het is goed om rekening te houden met de richtlijnen van de overheid ................ ................ . dan zoeken we vooral de vrede van de stad.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Flauw. Prima stuk. Waarom zou alles zo zwart-wit moeten zijn?
Valcke

Bericht door Valcke »

Ik stoor mij vooral aan de opmerking over de minister. Te meer omdat de minister in de Tweede Kamer aangegeven heeft niet juist te hebben gehandeld (na Staphorst). Dan geef je hem nu geen trap. Eer uw overheid: dat is geen blinde gehoorzaamheid, maar wel respect!
Plaats reactie