Eens. Lijkt mij in vele opzichten een onmogelijk verbond.Ambtenaar schreef:Dan kan de SGP zich beter opheffen als het een verbinding aangaat met een seculiere partij.MGG schreef:
Ik hoop het, maar de vraag is of JA21 er baat bij heeft.
Provinciale Statenverkiezingen
Re: Provinciale Statenverkiezingen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
De CU wil de SGP niet aan een zetel helpen. Mocht zelfstandig een zetel halen niet realistisch zijn, dan vind ik samenwerken met een seculiere partij prima.Ambtenaar schreef:Dan kan de SGP zich beter opheffen als het een verbinding aangaat met een seculiere partij.MGG schreef:
Het blijft jammer dat de CU de samenwerking geeft opgezegd.
-
Op ethische kwesties na een gematigd-linkse/centrum partij bij de een hele rechtse fractie is ook wat bijzonder.MGG schreef:De CU wil de SGP niet aan een zetel helpen. Mocht zelfstandig een zetel halen niet realistisch zijn, dan vind ik samenwerken met een seculiere partij prima.Ambtenaar schreef:Dan kan de SGP zich beter opheffen als het een verbinding aangaat met een seculiere partij.MGG schreef:
Misschien was het anders als FvD meteen naar de Vrijheid-fractie ging of als een vrije groep ging.
Dat vind ik ook. Maar ze hebben de afgelopen periode ook met een onmogelijke situatie opgezadeld gezeten. Eerst al iemand die vond dat hij aan niemand verantwoording schuldig was en toen iemand die zich aansloot bij een fractie die langzamerhand extreem populistisch was.MGG schreef:De CU wil de SGP niet aan een zetel helpen. Mocht zelfstandig een zetel halen niet realistisch zijn, dan vind ik samenwerken met een seculiere partij prima.Ambtenaar schreef:Dan kan de SGP zich beter opheffen als het een verbinding aangaat met een seculiere partij.MGG schreef:
Ik vind het een beetje te gemakkelijk om dit aan de ChristenUnie te verwijten. Als jouw EP-lid zich eerst onmogelijk opstelt, dan krijg je zulke dingen. Op een gegeven moment zijn mensen dan klaar met de 'samenwerking'. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n samenwerking de ChristenUnie meer stemmen kost dan oplevert, zeker bij mensen die weten wat de SGP in het Europarlement heeft gedaan.
-
Tot op zekere hoogte eens. De kans is echter levensgroot dat de CU en de SGP 0 of 1 zetel halen. De kans is klein dat ze 2 zetels halen. Ik vind het jammer en ook onverantwoord dat de kans groot is dat 1 zetel naar een seculiere partij verdwijnt. Wat mij betreft is er voor de verkiezingen een gezamenlijke lijst en gaat na de verkiezingen beide vertegenwoordigers hun eigen weg.DDD schreef:Dat vind ik ook. Maar ze hebben de afgelopen periode ook met een onmogelijke situatie opgezadeld gezeten. Eerst al iemand die vond dat hij aan niemand verantwoording schuldig was en toen iemand die zich aansloot bij een fractie die langzamerhand extreem populistisch was.MGG schreef:De CU wil de SGP niet aan een zetel helpen. Mocht zelfstandig een zetel halen niet realistisch zijn, dan vind ik samenwerken met een seculiere partij prima.Ambtenaar schreef:Dan kan de SGP zich beter opheffen als het een verbinding aangaat met een seculiere partij.MGG schreef:
Ik vind het een beetje te gemakkelijk om dit aan de ChristenUnie te verwijten. Als jouw EP-lid zich eerst onmogelijk opstelt, dan krijg je zulke dingen. Op een gegeven moment zijn mensen dan klaar met de 'samenwerking'. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n samenwerking de ChristenUnie meer stemmen kost dan oplevert, zeker bij mensen die weten wat de SGP in het Europarlement heeft gedaan.
In 2019 probeerde een groep CU'ers de SGP al een hak te zetten door op te roepen om op de nummer 3 te stemmen.
Ik denk echt dat er veel ChristenUnie-kiezers bezwaren hebben om te stemmen voor iemand op de lijst die vervolgens met de FvD in één fractie zit. Dat snap ik heel goed.
-
Ik snap het bezwaar ook wel, maar ik deel ze niet.DDD schreef:Ik denk echt dat er veel ChristenUnie-kiezers bezwaren hebben om te stemmen voor iemand op de lijst die vervolgens met de FvD in één fractie zit. Dat snap ik heel goed.
Op basis van de huidige peilingen is de kans dat de CU 2 zetels haalt extreem klein. De keus is of de SGP aan een goede kans op een zetel helpen of de zetel gaat naar een willekeurige andere partij. Deze keus lijkt mij heel makkelijk. Als de keus van de CU tussen de CDA en de SGP ging, dan zou het een heel ander verhaal zijn.
Ik denk dat een hoop ChristenUniestemmers minder bezwaren zouden hebben tegen een samenwerking met het CDA.
Hoewel ik mij altijd heb ingezet voor een goede samenwerking met de SGP: de nieuwste kamerleden helpen niet echt.
Hoewel ik mij altijd heb ingezet voor een goede samenwerking met de SGP: de nieuwste kamerleden helpen niet echt.
-
- Verbannen
Dat moet je uitleggen...DDD schreef:Hoewel ik mij altijd heb ingezet voor een goede samenwerking met de SGP: de nieuwste kamerleden helpen niet echt.
Overigens vind ik het andersom ook gelden van de partijvoorzitter van de ChristenUnie.
Ik moet zeggen dat ik ook teleurgesteld was in Stoffer's recente optreden en het zelf aanhalen van Urgenda als voorbeeld.
Op zich ben ik het wel met hem eens dat wetgeving niet telkens gefrustreerd moet worden door rechtzaken door kleine groepjes die vaak alleen uitstel met zich meebrengen. Het is echter van de zotte om een voorbeeld aan te halen waar de rechter de klager in het gelijk heeft gesteld. De huidige regering heeft erg veel rechtelijke controle nodig blijkt omdat ze zich erg weinig van de wet aan lijkt te trekken en het totaal niet meer als een politieke schande wordt gezien als wetgeving zo slecht in elkaar zit dat de rechter het moet terugfluiten als er naar gevraagd wordt. In het geval van de nareisregeling had het er wel heel erg de schijn van dat de regering zelf het systeem misbruikte en wist dat men illegaal bezig was, maar tijd wilde winnen door een rechtzaak af te wachten. Dat de SGP juist nu de mogelijkheden tot rechtzaken wil beperken is voor mij een grote teleurstelling.
Verder heeft dit weinig met PS verkiezingen te maken, maar ik wilde even stoom afblazen.
Op zich ben ik het wel met hem eens dat wetgeving niet telkens gefrustreerd moet worden door rechtzaken door kleine groepjes die vaak alleen uitstel met zich meebrengen. Het is echter van de zotte om een voorbeeld aan te halen waar de rechter de klager in het gelijk heeft gesteld. De huidige regering heeft erg veel rechtelijke controle nodig blijkt omdat ze zich erg weinig van de wet aan lijkt te trekken en het totaal niet meer als een politieke schande wordt gezien als wetgeving zo slecht in elkaar zit dat de rechter het moet terugfluiten als er naar gevraagd wordt. In het geval van de nareisregeling had het er wel heel erg de schijn van dat de regering zelf het systeem misbruikte en wist dat men illegaal bezig was, maar tijd wilde winnen door een rechtzaak af te wachten. Dat de SGP juist nu de mogelijkheden tot rechtzaken wil beperken is voor mij een grote teleurstelling.
Verder heeft dit weinig met PS verkiezingen te maken, maar ik wilde even stoom afblazen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Waarom? Je kunt even zoeken op mijn bijdragen hier op het forum. Ik heb mij al uitgebreid beklaagd over het populisme van dr. Bisschop en prof. Dijkgraaf. En nu komt Stoffer daar ook nog bij, hoewel ik niet uitsluit dat hij daar niet helemaal zelf voor verantwoordelijk is.GerefGemeente-lid schreef:Dat moet je uitleggen...DDD schreef:Hoewel ik mij altijd heb ingezet voor een goede samenwerking met de SGP: de nieuwste kamerleden helpen niet echt.
Overigens vind ik het andersom ook gelden van de partijvoorzitter van de ChristenUnie.
Ik moet het er helaas mee eens zijn. Van der Staaij formuleert zo goed inhoudelijk, niet op de persoon en staatsrechtelijk sterk. Dat vind ik bij de andere kamerleden echt (veel) minder.DDD schreef:Waarom? Je kunt even zoeken op mijn bijdragen hier op het forum. Ik heb mij al uitgebreid beklaagd over het populisme van dr. Bisschop en prof. Dijkgraaf. En nu komt Stoffer daar ook nog bij, hoewel ik niet uitsluit dat hij daar niet helemaal zelf voor verantwoordelijk is.GerefGemeente-lid schreef:Dat moet je uitleggen...DDD schreef:Hoewel ik mij altijd heb ingezet voor een goede samenwerking met de SGP: de nieuwste kamerleden helpen niet echt.
Ik kan me niet voorstellen dat Stoffer zijn bijdrage over de rechter geeft en dat heeft afgestemd met Van der Staaij. Van der Staaij komt zelf van de Raad van State. Als dat wel zo is, dan ben ik ook teleurgesteld.Zeeuw schreef:Ik moet het er helaas mee eens zijn. Van der Staaij formuleert zo goed inhoudelijk, niet op de persoon en staatsrechtelijk sterk. Dat vind ik bij de andere kamerleden echt (veel) minder.DDD schreef:Waarom? Je kunt even zoeken op mijn bijdragen hier op het forum. Ik heb mij al uitgebreid beklaagd over het populisme van dr. Bisschop en prof. Dijkgraaf. En nu komt Stoffer daar ook nog bij, hoewel ik niet uitsluit dat hij daar niet helemaal zelf voor verantwoordelijk is.GerefGemeente-lid schreef:Dat moet je uitleggen...DDD schreef:Hoewel ik mij altijd heb ingezet voor een goede samenwerking met de SGP: de nieuwste kamerleden helpen niet echt.
Ik denk dat je elkaar binnen een fractie niet altijd aan een touwtje hebt.Erasmiaan schreef: Ik kan me niet voorstellen dat Stoffer zijn bijdrage over de rechter geeft en dat heeft afgestemd met Van der Staaij. Van der Staaij komt zelf van de Raad van State. Als dat wel zo is, dan ben ik ook teleurgesteld.
Nee. Dat hoeft ook niet. Het ware te wensen dat de leden van een fractie wel allemaal wijs zijn. Niet perse alleen in eigen oog.