Levensvragen

Vagari

Re: Levensvragen

Bericht door Vagari »

Terri schreef:En toch.....
Een houdbare nood drijft niet uit, die bespreekt en redeneert alleen maar....
Ten diepste heeft Geeske dus gelijk. Ze heeft er geen belang bij.
Gelukkig is het wel zo dat ook deze afweer gebroken kan worden door de liefde van de Heere Jezus.
Je heb gelijk tot de Heere gaat redeneren. De Heere is gevonden van degenen die naar Hem niet vraagden. Het wil niet zeggen dat we dan de raad van de Heere Jezus aan hen die niet weten dat ze ellendig zijn maar moeten gaan omdraaien naar een raad aan hen die weten dat ze ellendig zijn.
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

Mannes schreef: Je opmerking is meer voor diegenen van toepassing die Wijk bestempelen als troll/psychisch niet in orde etc. terwijl ze hem nooit gezien of gesproken hebben.
Hoe zou jij de zoekende naaste tot Jezus leiden?
Mannes
Verbannen

Bericht door Mannes »

GJdeBruijn schreef:
Mannes schreef: Je opmerking is meer voor diegenen van toepassing die Wijk bestempelen als troll/psychisch niet in orde etc. terwijl ze hem nooit gezien of gesproken hebben.
Niet door hem in het openbaar even met de grond gelijk te maken.

Ik heb een verwijzing gedaan naar de bijdrage van DIA, in mijn ogen was dat één van de weinige echt goedbedoelde zuivere bijdragen. De anderen probeerden hem de bloemhoven in te jagen.
Gelukkig snapte Wijk dat zelf ook getuige zijn reactie.
Wandelende
Inactief

Re: RE: Re: RE: Re: Levensvragen

Bericht door Wandelende »

Wandelende schreef:
Geeske_1991 schreef: Dat kunnen alleen bekeerde mensen doen dat bidden en zoeken en kloppen..
Dan zou je dus buiten Christus om bekeerd kunnen zijn?
Ik ben toch wel benieuwd naar een antwoord op deze kernvraag. Want de eerste uitspraak lijkt wel een grond te geven voor een bekering buiten Christus om.
(~)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mannes schreef:
GJdeBruijn schreef:

Ik heb een verwijzing gedaan naar de bijdrage van DIA, in mijn ogen was dat één van de weinige echt goedbedoelde zuivere bijdragen. De anderen probeerden hem de bloemhoven in te jagen.
Van diverse kanten, in de afgelopen pagina`s nog door Desiree en mij, zijn er fatsoenlijk bijdragen gedaan. Ook goedbedoeld. Ik denk dat hij hiermee vooruit kan. Hoe langer de nadruk blijft liggen op wellicht minder geslaagde bijdragen, hoe groter dit wordt.
Het lijkt me erg goed dat nu achter ons te laten.
Mara

Bericht door Mara »

GJdeBruijn schreef:
Onlangs zei een dominee: er moet wel plaats gemaakt worden voor Jezus,
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
liz boer

Bericht door liz boer »

Terri schreef:En toch.....
Een houdbare nood drijft niet uit, die bespreekt en redeneert alleen maar....
Ten diepste heeft Geeske dus gelijk. Ze heeft er geen belang bij.
Gelukkig is het wel zo dat ook deze afweer gebroken kan worden door de liefde van de Heere Jezus.
Dan maar wachten op onhoudbare nood? Nee toch?
De Heere vraagt gehoorzaamheid aan Zijn Woord.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
GJdeBruijn

Mannes schreef:
GJdeBruijn schreef:

Hoe kun je iemand naar Jezus leiden zonder Zijn Naam te noemen?
Mannes, wat moet een arme tobber vandaag doen om vandaag zalig te worden? Morgen kan te laat zijn.
Mannes
Verbannen

Bericht door Mannes »

Zeeuw schreef:
Mannes schreef:
GJdeBruijn schreef:

Van diverse kanten, in de afgelopen pagina`s nog door Desiree en mij, zijn er fatsoenlijk bijdragen gedaan. Ook goedbedoeld. Ik denk dat hij hiermee vooruit kan. Hoe langer de nadruk blijft liggen op wellicht minder geslaagde bijdragen, hoe groter dit wordt.
Die schaar ik onder het kopje bloemhoven.
Ik geloof namelijk niet dat iemand er mee geholpen is om te zeggen dat hij alles gewoon tegen God moet vertellen. Hoe dan? Praat Hij dan terug? Ben je er dan vanaf?

Nee, iemand met zo een grote nood moet bidden of hij mag sterven aan zijn oude mens. Of hij het nog eens mag zien dat zijn ondergang de verheerlijking in Christus mag worden. Of hij het eens mag worden met het oordeel van verdoemde mens. Dat hij er geheel van tussen uit moet.

Voor zulk één is er plaats bij die Middelaar.

Verder ben ik het volledig met je eens dat we die onfrisse insinuerende bijdragen maar snel moeten vergeten.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mannes schreef:
Zeeuw schreef:
Ik geloof namelijk niet dat iemand er mee geholpen is om te zeggen dat hij alles gewoon tegen God moet vertellen. Hoe dan? Praat Hij dan terug? Ben je er dan vanaf?

Nee, iemand met zo een grote nood moet bidden of hij mag sterven aan zijn oude mens. Of hij het nog eens mag zien dat zijn ondergang de verheerlijking in Christus mag worden. Of hij het eens mag worden met het oordeel van verdoemde mens. Dat hij er geheel van tussen uit moet.

Verder ben ik het volledig met je eens dat we die onfrisse insinuerende bijdragen maar snel moeten vergeten.
Eén ding: Dát is het!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Desiree

Bericht door Desiree »

Het is toch Zijn werk! Komt allen tot Mannes... dat staat er toch niet? Bovendien moet je aan bekering niet zoveel eer geven. Het gaat alles om Hem. HIJ is onze Hulde waard. Hij heeft alles gedaan. Wat dunkt u van de Christus? Ds. Roos. GGIN

Die laatste zin is van hem. De rest van mezelf. Heb ds Roos erg hoog staan.
Laatst gewijzigd door Desiree op 20 okt 2018, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mannes schreef:[

Er zitten kerken vol met mensen die op die staat / toestand wachten... Maar je gaat er eeuwig mee verloren .
Paulus bevel was toch anders: Geloof in den Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden, gij en uw huis.
GJdeBruijn

Mannes schreef:Die schaar ik onder het kopje bloemhoven.
Waarom? De vraag van de stokbewaarder werd door Paulus beantwoord met wat dan net zo goed "bloemhoven injagen" genoemd kan worden. Wat een opmerking als bovenstaande doet is vooral mensen weghouden van Jezus en ze bevestigen in hun jammerlijke toestand zonder te verwijzen naar de Weg de Waarheid en het Leven.
Ik vind het bedroevend dat verwijzingen naar Jezus worden geassocieerd met 'bloemhoven injagen'. Vanwaar die tegenstand?
Mensen zijn toch geen poortwachters die om een paspoort vragen bij de ingang van de Enge Poort?
Wie zijn wij om diegenen die met Andreas hun broeder tot de Messias leiden, te verhinderen?
De Heere werk door middelen. Door prediking, ambtelijk werk, en mede-christenen die hun naasten inwinnen voor de Zaligmaker.

Voor de vragensteller van het topic zou ik willen verwijzen naar een boek: "Komen tot Jezus" van John Bunyan. Daar liggen levenslessen in die in de weg der middelen de juiste weg wijzen naar de Weg.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Dus je mag niet tot Jezus bidden en vragen of Hij je wilt bekeren, @Mannes? Je moet eerst vragen of er dit en dat met je zal gebeuren en dán pas zal Hij antwoorden? Dat is een voorwaardelijk Evangelie en daar ben ik zeer wars van.

Psalm 32 vers 5
Wil toch niet stug, gelijk een paard, weerstreven,
of als een muil, door domheid voortgedreven;
gebit en toom, door 's mensen hand bestierd,
beteug'len 't woest en redeloos gediert'.
Laat zulk een dwang voor u niet nodig wezen!
Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.
Maar wie op Hem vertrouwt, op Hem alleen,
ziet zich omringd met Zijn weldadigheên.
Laatst gewijzigd door Jantje op 20 okt 2018, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GJdeBruijn

-DIA- schreef:Eén ding: Dát is het!
Nee, dit is niets en eeuwig tekort. Dit is hooguit de kwaal onderkennen en daar een punt zetten. Maar waar het om gaat is wat het passende Medicijn is in deze toestand. Er moet geen punt staan maar een dubbele punt.
Waarom komt er zoveel tegenkanting als hier de naam van Jezus wordt genoemd? Hebben we Hem dan niet lief omdat Hij zondaars liefheeft en arme zondaars opzoekt in hun jammerlijke toestand?
De topictitel is 'Levensvragen'. De vraag die Luther stelde als levensvraag was "hoe krijg ik een genadig God". Die vraag stelde hij toen hij Rooms was en gevangen onder het juk van de wet. Luther wist later het antwoord en was toen niet meer Rooms. Het antwoord? Zie de laatste bijdrage van @Bezorgd.
Laatst gewijzigd door GJdeBruijn op 20 okt 2018, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie