In tegenstelling tot specifieke kledingstukken is de Bijbel vrij helder over het huwelijk. Op grond van de Bijbel kun je dus gemotiveerd aangeven wat je vindt van het homohuwelijk, ongeacht dat dit wettelijk toegestaan is.CvdW schreef: Straks is huwelijk tussen twee mannen of twee vrouwen 60 jaar onderdeel van onze cultuur. Hoe moeten we daar dan mee omgaan?
Gewoon accepteren?
Leggings
Re: Leggings
Toen de "vleeskleurige panty" kwam, vonden velen dat ook vreselijk goddeloos! Nu vinden we het juist netjes staan. Wat ik ook absoluut niet begrijp, is dat verschillende oudvaders ook gewoon een pruik gingen dragen in de pruikentijd. Volgens mij is het beter om de dingen wat te relativeren. Maar blijft het wel belangrijk om kuis gekleed te gaan.
InderdaadHendrien schreef:Toen de "vleeskleurige panty" kwam, vonden velen dat ook vreselijk goddeloos! Nu vinden we het juist netjes staan. Wat ik ook absoluut niet begrijp, is dat verschillende oudvaders ook gewoon een pruik gingen dragen in de pruikentijd. Volgens mij is het beter om de dingen wat te relativeren. Maar blijft het wel belangrijk om kuis gekleed te gaan.
En @ Cv/dW
Waarom draag jij geen gewaad of jurk? Erken jij dat mannen uit praktische overwegingen broeken zijn gaan dragen?
---knip--- Laster niet toegestaan hier
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Is nooit zo geweest.Mannetje schreef:Want?Orchidee schreef:Een zeer onbijbelse uitspraak!
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Wat een discussie over leggings, terwijl die nauwelijks nog te krijgen zijn. Op mijn werk zie ik vooral, net zoals Zita zegt, dunne zwarte panty's met sneakers onder een jurk of rok.
Ik draag veel jurken en rokken, maar ook regelmatig broeken, maar niet genre refo rokken.De broek/rok/legging discussie heeft voor mij nooit gespreeld. https://www.steps.nl/rok-met-stippen-wit/product/94829/ Dit is een voorbeeld van hetgeen in mijn kast ligt.
Ik draag veel jurken en rokken, maar ook regelmatig broeken, maar niet genre refo rokken.De broek/rok/legging discussie heeft voor mij nooit gespreeld. https://www.steps.nl/rok-met-stippen-wit/product/94829/ Dit is een voorbeeld van hetgeen in mijn kast ligt.
Ik wou dat dat daar de gemiddelde refoleerling mee liep...merel schreef:Wat een discussie over leggings, terwijl die nauwelijks nog te krijgen zijn. Op mijn werk zie ik vooral, net zoals Zita zegt, dunne zwarte panty's met sneakers onder een jurk of rok.

Dit is eerder het beeld :

Laatst gewijzigd door Lilian197 op 25 jun 2018, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
1. Wat is de defenitie van bijzaken? Neem de hoofdbedekking. Voor mij een voluit Bijbelse opdracht dus geen bijzaak of zaak van christelijke vrijheid.Zeeuwse huisvrouw schreef:
Volgens mij is voor een huwelijk tussen twee mannen en twee vrouwen wel Bijbelse standpunten te vinden waaruit je kunt concluderen dat dit niet naar Gods wil is, dus dat kun je niet accepteren. Dat is het probleem bij vele andere bijzaken, je kunt het gewoon niet rechtstreeks in de bijbel vinden, dus dan moet je de christelijke vrijheid hanteren.
2. Christelijke vrijheid kan nooit een dekmantel zijn voor een wereldse levensstijl.
Voorbeeld:
Mijn evangelische buren waren sterk tegen samenwonen tot hun oudste zoon dat aankondigde en snel een huis kreeg toegewezen. Daar zagen ze Gods hand in en keurden het samenwonen goed onder de noemer “ christelijke vrijheid”
3. Bioscoopbezoek........christelijke vrijheid?
4. WK voetbal intensief volgen........christelijke vrijheid?
5. Muziekkeuze........christelijke vrijheid?
6. Kledingkeuze.......christelijke vrijheid?
Ik zeg op al deze vragen nee. Wij hebben in al onze levensuittingen te doen met Gods Woord.
Christus Jezus Zijn eten en drinken was om altijd de wil van Zijn Vader te doen. Dat zoeken de Zijnen toch ook?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: RE: Re: Leggings
Je snapt niet dat predikanten zulke opmerkingen plaatsen in een preek!Habitat schreef:De legging kwam gisteren in de middagdienst nog even ter sprake. Niet vanuit een principiëel bijbels standpunt. Nee, de predikant noemde het (samen met witte sokken bij mannen) als voorbeeld van een slechte kledingsmaak.
Toen hij dat zei keken een heel aantal vrouwen elkaar even aan. Zo van "oeps, staat dit gelijk aan witte sportsokken dragen?" Het was wel een grappig gezicht om die vrouwen ineens wat onrustig te zien bewegen tijdens de preek. Voor de predikant was het meer een bijzinnetje, hij ging rustig verder met zijn echte punten.
Al is het een "bijzinnetje" het is een eigen mening van een predikant

Misschien vind ik zijn kapsel wel oerlelijk, en onflatteus, nou en? Wat doet zoiets ertoe? Mijn mening!, Als hij er tevreden mee is en/of zich er goed bij voelt is het toch prima!
Nogmaals: futiliteiten en eigen meningen horen niet in de prediking!
Het "sticht" beslist niet!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Leuk voorbeeld. Ben nieuwsgierig hoe het er in het echt uitziet.merel schreef:Wat een discussie over leggings, terwijl die nauwelijks nog te krijgen zijn. Op mijn werk zie ik vooral, net zoals Zita zegt, dunne zwarte panty's met sneakers onder een jurk of rok.
1) hoofdbedekking staat in de Bijbel. Hoe het eruit ziet niet.huisman schreef:1. Wat is de defenitie van bijzaken? Neem de hoofdbedekking. Voor mij een voluit Bijbelse opdracht dus geen bijzaak of zaak van christelijke vrijheid.Zeeuwse huisvrouw schreef:
Volgens mij is voor een huwelijk tussen twee mannen en twee vrouwen wel Bijbelse standpunten te vinden waaruit je kunt concluderen dat dit niet naar Gods wil is, dus dat kun je niet accepteren. Dat is het probleem bij vele andere bijzaken, je kunt het gewoon niet rechtstreeks in de bijbel vinden, dus dan moet je de christelijke vrijheid hanteren.
2. Christelijke vrijheid kan nooit een dekmantel zijn voor een wereldse levensstijl.
Voorbeeld:
Mijn evangelische buren waren sterk tegen samenwonen tot hun oudste zoon dat aankondigde en snel een huis kreeg toegewezen. Daar zagen ze Gods hand in en keurden het samenwonen goed onder de noemer “ christelijke vrijheid”
3. Bioscoopbezoek........christelijke vrijheid?
4. WK voetbal intensief volgen........christelijke vrijheid?
5. Muziekkeuze........christelijke vrijheid?
6. Kledingkeuze.......christelijke vrijheid?
Ik zeg op al deze vragen nee. Wij hebben in al onze levensuittingen te doen met Gods Woord.
Christus Jezus Zijn eten en drinken was om altijd de wil van Zijn Vader te doen. Dat zoeken de Zijnen toch ook?
Idem dat we onderscheidend zijn in mannen en vrouwenkleding.
En aangezien we 2000 jaar geleden gewoon allemaal in gewaad liepen met als onderscheid de lengte. Kan het ook zo zijn met broeken. Een man past geen damesbroek heb ik me laten vertellen

Het feit dat jij niet erbij loopt zoals 2000 jaar geleden heeft ook alles te maken met een wereldse levensstijl.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 25 jun 2018, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat laatste staat niet ter discussie. Het gaat er om dat de Bijbel geen kant en klare richtlijnen geven voor veel zaken die heden ten dage spelen. Of iets wel of niet zou mogen(?) of kunnen hangt af van de interpretatie van bepaalde bijbelteksten.huisman schreef:
Of er een legging onder dragen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
En als ze zitten dan.. kijk je in Jeruzalem.. waardeloos toch als je er tegenaan moet kijken als man, lijkt me. Dominee, leraar, etc. Op de fiets.Lilian1975 schreef:Ik wou dat dat daar de gemiddelde refoleerling mee liep...merel schreef:Wat een discussie over leggings, terwijl die nauwelijks nog te krijgen zijn. Op mijn werk zie ik vooral, net zoals Zita zegt, dunne zwarte panty's met sneakers onder een jurk of rok.
Dit is eerder het beeld :
Dan zien seculieren er wel netter uit.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Prima oplossing als je gaat wandelen.Orchidee schreef:Of er een legging onder dragen
@Desiree: het geluk zit hem in die donkere panty...
- Niet meer zo actief -