Vluchtelingen in Europa

huisman

Re: Vluchtelingen in Europa (voorheen: Razzia in Duitsland)

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:
De wereld is een chaos en iedereen is elkaars vijand. De turken willen deze mensen niet permanent laten blijven omdat er veel koerden tussen zitten. En daar strijden de turken al tientallen jaren tegen. Chaos=eindtijd???

Het zou ook niet goed zijn om zeer grote aantallen in één land op te vangen omdat dat het absorptievermogen van een land te boven gaat.
De EU zou moeten vaststellen wat elk land maximaal zou kunnen opnemen en dan een verdeelsleutel maken.
Eens.

Welke Bijbelse lijnen zou je willen trekken m.b.t. de eindtijd?
Heel voorzichtig: De wereld is een chaos aan het worden zonder dat de machtigen der aarde (regeringen en hun leiders) oplossingen hebben.

Komt er wereldwijd een roep om een machtige man die de oplossing zal zijn voor de wereldproblemen? De antichrist!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:Welke Bijbelse lijnen zou je willen trekken m.b.t. de eindtijd?
Heel voorzichtig: De wereld is een chaos aan het worden zonder dat de machtigen der aarde (regeringen en hun leiders) oplossingen hebben.
Volgens WimAnker is het geen onmacht, maar onwil. Denk jij dat ook?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:Welke Bijbelse lijnen zou je willen trekken m.b.t. de eindtijd?
Volgens WimAnker is het geen onmacht, maar onwil. Denk jij dat ook?
Als de wil er niet is om offers te brengen is de macht er ook niet om krachtig te handelen. Dus onwil van sommigen maakt de internationale gemeenschap onmachtig .

Toch is dit een verschil met verleden tijden waar wel krachtig werd ingegrepen ten koste van eigen bloed,welvaart en belangen. Nu met op alle niveaus doorgeschoten individualisme is solidariteit niet mer te vinden.

Dus is de onwil inderdaad de wortel en onmacht de vrucht.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:Dus is de onwil inderdaad de wortel en onmacht de vrucht.
Dit zou in een preek niet misstaan...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Jullie hebben wel een ernstig Euro-centrisch wereldbeeld. Pas wanneer de problemen Europa bereiken kan er sprake zijn van de eindtijd?
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
huisman

Bericht door huisman »

modesto schreef:Jullie hebben wel een ernstig Euro-centrisch wereldbeeld. Pas wanneer de problemen Europa bereiken kan er sprake zijn van de eindtijd?

Rare stelling. De chaos is juist het grootst buiten Europa en kan niet opgelost worden door alle machten van de wereld.
Het vluchtelingenprobleem is een gevolg van de chaos niet de oorzaak.
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Wie weet ga ik nog eens preken. :OO3
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
Wie weet ga ik nog eens preken. :OO3
Zo dan: http://kerkrecht.nl/node/272
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Pendeldiensten?? Hoeveel migranten wil je hier hebben, beste oplossing volgens mij is de grenzen dicht.
Australie is het bewijs dat het perfect werkt, als je de grenzen open gooit geef je de mensen hoop en hoop doet leven, wat ook logisch is.
Stuur dan geld om opvang in de regio te ondersteunen, de echte vluchtelingen kunnen de overtocht ook geeneens betalen.
Om nog maar te zwijgen over de gevaren van de grenzen openzetten, gisteren in Oostenrijk 4500 vluchtelingen ongeregistreerd, hoeveel terroristen zullen er tussen zitten?
Voordeel van de grenzen dicht is dat je zelf bepaald wie binnen komt, als de vluchtelingenstroom zo doorgaat is Eurabie niet ver meer.
huisman

Bericht door huisman »

Rijssen schreef:Pendeldiensten?? Hoeveel migranten wil je hier hebben, beste oplossing volgens mij is de grenzen dicht.
Australie is het bewijs dat het perfect werkt, als je de grenzen open gooit geef je de mensen hoop en hoop doet leven, wat ook logisch is.
Stuur dan geld om opvang in de regio te ondersteunen, de echte vluchtelingen kunnen de overtocht ook geeneens betalen.
Om nog maar te zwijgen over de gevaren van de grenzen openzetten, gisteren in Oostenrijk 4500 vluchtelingen ongeregistreerd, hoeveel terroristen zullen er tussen zitten?
Voordeel van de grenzen dicht is dat je zelf bepaald wie binnen komt, als de vluchtelingenstroom zo doorgaat is Eurabie niet ver meer.
Ja wat moet ik hier van zeggen. Hier spreekt angst en geen rede.

@Rijssen vooralsnog voert Nederland terroristen uit naar Syrië ( 300 tot 500 zijn er al heengegaan). Moeten voor de toekomstige Syriëgangers ook de grenzen op slot zodat ze in Nederland blijven?
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Luther schreef:
Rijssen schreef:Ter info, blijft nog een trieste zaak, maar volgens mij is Turkye geen oorlogsgebied en heel anders dan de NOS en andere media ons wil doen geloven waren ze niet op de vlucht.
Blijft triest maar geeft wel een andere kijk op de zaak, van een veilig land Turkye (Aylan schijnt daar zelfs geboren te zijn) op zoek naar een ander land.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493
Beste vriend, ik weet niet hoe jij Elsevier leest, maar dit staat er toch echt...
De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.
Ben je zelf al eens 4 jaar uit je land weggeweest? En dan in een land waar je als Koerd nu niet bepaald warm ontvangen wordt?
En Turkije een veilig land? IS ligt aan de grens met Turkije; de terreuraanslagen nemen ook daar toe. De spanningen die de massa's vluchtelingen daar opleveren, kunnen wij ons nauwelijks indenken.

Sorry, ik vind het net iets te makkelijk om vanuit het veilige Rijssen zo te spreken.

Kinderen zijn altijd de dupe in de oorlog erg triest!
Maar om even to the point te komen, Turkye is veilig en verkeerd niet in staat van oorlog en Istanbul al helemaal niet.
De foto's en info die de mainstream media on leveren kloppen voor geen meter! altijd inzoomen op vrouwen en kinderen om emotie op te wekken, kijk naar de beelden uit Hongarije 85% is man tussen de pakweg 20-40 jaar welgekleed en met i phone in de handen, schreeuwend gaan ze over straat om naar de heilstaat Duitsland te gaan, waar mevrouw Merkel ze met open armen ontvangt.
Het is wachten op de eerste aanslag in Duitsland en trouwens ook in NL, en dan hebben we het aan onze eigen politici te danken.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

huisman schreef:
Rijssen schreef:Pendeldiensten?? Hoeveel migranten wil je hier hebben, beste oplossing volgens mij is de grenzen dicht.
Ja wat moet ik hier van zeggen. Hier spreekt angst en geen rede.

@Rijssen vooralsnog voert Nederland terroristen uit naar Syrië ( 300 tot 500 zijn er al heengegaan). Moeten voor de toekomstige Syriëgangers ook de grenzen op slot zodat ze in Nederland blijven?
Absoluut niet, als ze daar graag heen gaan naar hun kalifaat lekker laten gaan.
En ook nooit weer NL in laten komen ::bye
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rijssen schreef:
Luther schreef:
Rijssen schreef:Ter info, blijft nog een trieste zaak, maar volgens mij is Turkye geen oorlogsgebied en heel anders dan de NOS en andere media ons wil doen geloven waren ze niet op de vlucht.
Blijft triest maar geeft wel een andere kijk op de zaak, van een veilig land Turkye (Aylan schijnt daar zelfs geboren te zijn) op zoek naar een ander land.
Beste vriend, ik weet niet hoe jij Elsevier leest, maar dit staat er toch echt...
De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.
Ben je zelf al eens 4 jaar uit je land weggeweest? En dan in een land waar je als Koerd nu niet bepaald warm ontvangen wordt?
En Turkije een veilig land? IS ligt aan de grens met Turkije; de terreuraanslagen nemen ook daar toe. De spanningen die de massa's vluchtelingen daar opleveren, kunnen wij ons nauwelijks indenken.

Sorry, ik vind het net iets te makkelijk om vanuit het veilige Rijssen zo te spreken.

Maar om even to the point te komen, Turkye is veilig en verkeerd niet in staat van oorlog en Istanbul al helemaal niet.
De foto's en info die de mainstream media on leveren kloppen voor geen meter! altijd inzoomen op vrouwen en kinderen om emotie op te wekken, kijk naar de beelden uit Hongarije 85% is man tussen de pakweg 20-40 jaar welgekleed en met i phone in de handen, schreeuwend gaan ze over straat om naar de heilstaat Duitsland te gaan, waar mevrouw Merkel ze met open armen ontvangt.
Het is wachten op de eerste aanslag in Duitsland en trouwens ook in NL, en dan hebben we het aan onze eigen politici te danken.
Als jij niet ingaat op mijn argumentatie, dan heb ik weinig zin om jou suggestieve posting te gaan weerleggen. Die man wilde helemaal niet in Turkije blijven als Koerd. En gelijk heeft hij. Ik zou er ook niet willen blijven.
Je beelden van de groep uit Hongarije zijn wel erg eenzijdig. Kijk naar het RD van vandaag, op. 1, 8, 9
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rijssen schreef:Absoluut niet, als ze daar graag heen gaan naar hun kalifaat lekker laten gaan.
En ook nooit weer NL in laten komen ::bye
Dus een strijder die daar dood en verderf zaait, moeten we fijn z'n gang laten gaan? Is een aanslag plegen in Nederland erger dan hetzelfde doen in Syrië?

Maar ik ben bang dat de Wilders-rethoriek je compleet te pakken heeft..... :bobo
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Luther schreef:
Rijssen schreef:
Luther schreef:

Als jij niet ingaat op mijn argumentatie, dan heb ik weinig zin om jou suggestieve posting te gaan weerleggen. Die man wilde helemaal niet in Turkije blijven als Koerd. En gelijk heeft hij. Ik zou er ook niet willen blijven.
Je beelden van de groep uit Hongarije zijn wel erg eenzijdig. Kijk naar het RD van vandaag, op. 1, 8, 9

Als je vlucht voor je leven en in een veilig land aan komt ben je blij dat je er bent. Waarom reizen de vluchtelingen half europa door om in Duitsland Nederland of Zweden te komen dan? en blijven ze niet in Hongarije of Bulgarije of andere balkanlanden? Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rijssen op 05 sep 2015, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie