Luther schreef:Rijssen schreef:Ter info, blijft nog een trieste zaak, maar volgens mij is Turkye geen oorlogsgebied en heel anders dan de NOS en andere media ons wil doen geloven waren ze niet op de vlucht.
Blijft triest maar geeft wel een andere kijk op de zaak, van een veilig land Turkye (Aylan schijnt daar zelfs geboren te zijn) op zoek naar een ander land.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493
Beste vriend, ik weet niet hoe jij Elsevier leest, maar dit staat er toch echt...
De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.
Ben je zelf al eens 4 jaar uit je land weggeweest? En dan in een land waar je als Koerd nu niet bepaald warm ontvangen wordt?
En Turkije een veilig land? IS ligt aan de grens met Turkije; de terreuraanslagen nemen ook daar toe. De spanningen die de massa's vluchtelingen daar opleveren, kunnen wij ons nauwelijks indenken.
Sorry, ik vind het net iets te makkelijk om vanuit het veilige Rijssen zo te spreken.
Kinderen zijn altijd de dupe in de oorlog erg triest!
Maar om even to the point te komen, Turkye is veilig en verkeerd niet in staat van oorlog en Istanbul al helemaal niet.
De foto's en info die de mainstream media on leveren kloppen voor geen meter! altijd inzoomen op vrouwen en kinderen om emotie op te wekken, kijk naar de beelden uit Hongarije 85% is man tussen de pakweg 20-40 jaar welgekleed en met i phone in de handen, schreeuwend gaan ze over straat om naar de heilstaat Duitsland te gaan, waar mevrouw Merkel ze met open armen ontvangt.
Het is wachten op de eerste aanslag in Duitsland en trouwens ook in NL, en dan hebben we het aan onze eigen politici te danken.