Kleine ergernissen [2]
Re: Kleine ergernissen
Die is er in al die jaren duidelijk niet met schuld uitgekomen.
Ootmoed, ootmoed, ootmoed...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Het is helaas niet een beetje zo gegaan. Het hele bericht klopt van a tot z. Verbijsterend vind ik het. Als je een lintje weigert om de reden dat je niets anders dan je plicht hebt gedaan, dan kan ik daar alle vormen van begrip voor opbrengen. Sterker nog: Het lijkt mij voor kerkenraadsleden de enige juiste reactie op een lintje. (Maar dat is een persoonlijke mening.)BJD schreef:Als het maar een beetje is gegaan zoals het ND beschrijft....
Weer lekkere reklame voor de SGP![]()
http://www.nd.nl/artikelen/2010/augustu ... aadsleden-
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dit kan niets anders zijn dan een vorm van verstandsverbijstering.
Zeker voor een SGP-er.
Ik hoop dat de Heere hem deze misstap laat zien, en zich schuldig doet achten aan zulk een dwaasheid en zich veroormoedigd.
Anderzijds geloof ik dat er mensen zijn die dit ook zo ervaren, maar die de wijsheid hebben zulke dwaze uitspraken niet te doen.
Daarnaast vrees ik dat gedecoreerden het ook niet eens zijn met een "te lage onderscheiding", maar toch in ootmoedige hoogmoed zich verblijd tonen met die "te lage" onderscheiding.
Ons aller hart is arglistig.
Zeker voor een SGP-er.
Ik hoop dat de Heere hem deze misstap laat zien, en zich schuldig doet achten aan zulk een dwaasheid en zich veroormoedigd.
Anderzijds geloof ik dat er mensen zijn die dit ook zo ervaren, maar die de wijsheid hebben zulke dwaze uitspraken niet te doen.
Daarnaast vrees ik dat gedecoreerden het ook niet eens zijn met een "te lage onderscheiding", maar toch in ootmoedige hoogmoed zich verblijd tonen met die "te lage" onderscheiding.
Ons aller hart is arglistig.
Laat ik het hier eens heel erg mee eens zijn. Ik hoop dat deze man zich nog eens diep gaat schamen. Stuitend en denigrerend, onwaardig voor een (ex)SGP'er.caprice schreef:Die is er in al die jaren duidelijk niet met schuld uitgekomen.
Helemaal eens! Ook met de reacties die op de ND-site stonden op dit bericht:Mister schreef:Laat ik het hier eens heel erg mee eens zijn. Ik hoop dat deze man zich nog eens diep gaat schamen. Stuitend en denigrerend, onwaardig voor een (ex)SGP'er.caprice schreef:Die is er in al die jaren duidelijk niet met schuld uitgekomen.
Louisee (20 augustus 2010 19:15)
Hoogmoed komt voor de val.
debra (20 augustus 2010 22:12)
Zonder vrijwilligers zou de maatschappij niet kunnen draaien. Terecht dat ze een lintje krijgen.
Prima dat deze meneer, die zo vol is van zijn eigen belangrijkheid, ermee ophoudt.
wolsny (20 augustus 2010 22:56)
Bij zo'n opstelling is de laagste onderscheiding nog te hoog.
heike (21 augustus 2010 06:10)
Je kunt je maar wat verbeelden.Waar is bescheidenheid?
Gerard Baan (21 augustus 2010 10:58)
Wat een zelf overschatting van dit SGP raadslid,moet hij zijn verwachting niet van onze hemelse Koning verwachten?
Ik twijfel over de oprechtheid van dit raadslid, is zijn doel als raadslid geweest om een lintje te krijgen, het lijkt er wel op.
Thea van den Bos (21 augustus 2010 13:16)
Wat een arrogantie van deze man!!!! Durft zich rustig boven iedereen te stellen.
Had beter geen wethouder kunnen worden, want deed het voor het betere lintje in de superklasse! Wat onchristelijk!!!!!!!!!
N. Kerkhoff (21 augustus 2010 13:20)
Ik dacht dat de SGP zo sober het werk van onze HERE voortzette op aarde.
Je eenige beloning die een Christen naar waarde krijgt is afkomstig van GOD zelf,niet van mensen.
Ik hoop dat (broeder)van Pelt nog eens goed over zijn wens zal nadenken en tot belijdenis zal komen.
RobertMichael (21 augustus 2010 13:31)
Louisee zegt het hier helemaal goed, dit is een grove vorm van hoogmoed, die een goed christen niet echt siert, die zou zich juist deemoedig op moeten stellen en blij moeten zijn met iedere vorm van waardering!
Persoonlijk vind ik Lintjes iets dat is overgebleven uiit het verleden, en gewoon zou moeten worden afgeschaft, net als graven, gravinnen, vorsten en vorstinnen, allemaal dingen die mensen boven andere mensen denken te plaatsen, en dat is nooit GOD zijn plan geweest. Gemaakt naar zijn evenbeeld, zijn we allemaal gelijk!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
en nu weer genoeg
hoogmoed komt in ons aller hart voor.
het is te hopen dat hij op deze uitspraak terugkomt trouwens.
hoogmoed komt in ons aller hart voor.
het is te hopen dat hij op deze uitspraak terugkomt trouwens.
Persoonlijk vind ik Lintjes iets dat is overgebleven uiit het verleden, en gewoon zou moeten worden afgeschaft, ...

Doet me denken aan een uitspraak van Menno de Bruyne:
Ik geef niet zo om lintjes, net zoals alle andere mensen die er geen hebben. Maar als ze er één krijgen, dragen ze hem zelfs tot op hun zwembroek toe.
- MarthaMartha
Tiberius schreef:Persoonlijk vind ik Lintjes iets dat is overgebleven uiit het verleden, en gewoon zou moeten worden afgeschaft, ...
Doet me denken aan een uitspraak van Menno de Bruyne:
Ik geef niet zo om lintjes, net zoals alle andere mensen die er geen hebben. Maar als ze er één krijgen, dragen ze hem zelfs tot op hun zwembroek toe.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
dat Bert af en toe in het engels reageert 

Dat mijn zoon door een foutmelding zijn OV-kaart niet kan activeren. Kost hem morgen weer 20 Euries.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rare vragen.
De digitale assistent van Tele2. Wat kan dat ding suffe complimentjes geven (typ nu je postcode ... Prima! en je huisnummer ... heel goed! GRRRR) en domme vragen stellen (ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. kun je het in andere woorden omschrijven?) Is het nou echt te ingewikkeld om gewoon facturen op te sturen, en een bestelling binnen drie weken af te leveren?
En een grote ergernis is mijn accountant, die een enorm eind zit weg te rommelen.
En een grote ergernis is mijn accountant, die een enorm eind zit weg te rommelen.
- MarthaMartha
moet je mijn accountant nemen, die is keigoedZita schreef:De digitale assistent van Tele2. Wat kan dat ding suffe complimentjes geven (typ nu je postcode ... Prima! en je huisnummer ... heel goed! GRRRR) en domme vragen stellen (ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. kun je het in andere woorden omschrijven?) Is het nou echt te ingewikkeld om gewoon facturen op te sturen, en een bestelling binnen drie weken af te leveren?

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wat doet die accountant (niet)?Zita schreef:De digitale assistent van Tele2. Wat kan dat ding suffe complimentjes geven (typ nu je postcode ... Prima! en je huisnummer ... heel goed! GRRRR) en domme vragen stellen (ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. kun je het in andere woorden omschrijven?) Is het nou echt te ingewikkeld om gewoon facturen op te sturen, en een bestelling binnen drie weken af te leveren?
Iig voor jou.MarthaMartha schreef:moet je mijn accountant nemen, die is keigoedZita schreef:De digitale assistent van Tele2. Wat kan dat ding suffe complimentjes geven (typ nu je postcode ... Prima! en je huisnummer ... heel goed! GRRRR) en domme vragen stellen (ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. kun je het in andere woorden omschrijven?) Is het nou echt te ingewikkeld om gewoon facturen op te sturen, en een bestelling binnen drie weken af te leveren?

Maar jij verkeert in een bevoorrechte positie.