Re: Scheurt uw hart, en niet uw klederen
Geplaatst: 21 mei 2011, 11:00
CITAAT DWW: "Doch een vernieuwd gezicht van Gods recht in een rechtvaardige Wet, bracht mij er telkens toe te geloven, dat het voor God onmogelijk was, om mij genade te bewijzen, zowel als het voor Hem onmogelijk was op te houden te bestaan.
ANTWOORD: Als er al een vernieuwd gezicht mogelijk is op de Wet, die dan ook tot gevolg heeft dat je daaruit moet geloven dat het voor God onmogelijk is om genade te bewijzen dan is het gewoon een DWAALLEER.
Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader. NBG 1951
Want ghy en hebt niet ontfangen den Geest der dienstbaerheyt wederom tot vreese: maer ghy hebt ontfangen den Geest der aenneminge tot kinderen, door welcken wy roewpen, Abba, Vader SV1637
Die geest van dienstbaarheid die jij steeds noemde waarvan je zei dat je die had ontvangen om jou te laten zien dat je diep in je ellende en zonden moest gaan wroeten, is NIET de geest die de wederomgeboren mens heeft.
Wanneer je dus zegt dat dit bij een ander wel het geval moet zijn, dan zeg je eigenlijk dat je eerst een Geest moet ontvangen die NIET van Christus is, dus plaats je zelf een extra stap voor de verlossing door Christus.
Ook een term die vaag voorbij komt is de geest van dankbaarheid, ook dat is niet de geest die wij hebben ontvangen toen wij tot Christus kwamen.
Zoals de Schrift zegt ER IS MAAR 1 GOD, is dat ook voor de Geest van toepassing.
ER IS MAAR 1 GEEST VAN CHRISTUS, DAT IS DE HEILIGE GEEST.
Een ander punt is inderdaad taalbegruik.
Mijn mening hierover is dat wanneer er iemand met een vrome veelheid van woorden aan het roemen is dat hij alleen weet hoe het allemaal zit deze mij doet denken aan de farizeeër, bij de geschiedenis van de Farizeeër en de tollenaar.
Ik kan het niet anders omschrijven dan met twee woorden, namelijk wettisch en hoogmoedig.
Ik kan dan ook niet anders concluderen dat mensen dan van de ganade aan het weggeduwd worden op deze manier.
Ik kan dan ook niet anders zeggen dan tegen zo iemand: BEKEER JE.
Het valt mij trouwens op dat je alle teksten uit het Oude Testament op je zelf betrekt letterlijk, maar dan moet je ook door de letterlijke schelfzee heen en letterlijk door de woestijn. Jij past de teksten letterlijk en soms geestelijk toe, net al naar gelang het jou uitkomt om je visie te onderbouwen. Dat is niet de juiste manier van Schriftstudie en vooral exegetisch en didactisch een dikke onvoldoende.
ANTWOORD: Als er al een vernieuwd gezicht mogelijk is op de Wet, die dan ook tot gevolg heeft dat je daaruit moet geloven dat het voor God onmogelijk is om genade te bewijzen dan is het gewoon een DWAALLEER.
Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader. NBG 1951
Want ghy en hebt niet ontfangen den Geest der dienstbaerheyt wederom tot vreese: maer ghy hebt ontfangen den Geest der aenneminge tot kinderen, door welcken wy roewpen, Abba, Vader SV1637
Die geest van dienstbaarheid die jij steeds noemde waarvan je zei dat je die had ontvangen om jou te laten zien dat je diep in je ellende en zonden moest gaan wroeten, is NIET de geest die de wederomgeboren mens heeft.
Wanneer je dus zegt dat dit bij een ander wel het geval moet zijn, dan zeg je eigenlijk dat je eerst een Geest moet ontvangen die NIET van Christus is, dus plaats je zelf een extra stap voor de verlossing door Christus.
Ook een term die vaag voorbij komt is de geest van dankbaarheid, ook dat is niet de geest die wij hebben ontvangen toen wij tot Christus kwamen.
Zoals de Schrift zegt ER IS MAAR 1 GOD, is dat ook voor de Geest van toepassing.
ER IS MAAR 1 GEEST VAN CHRISTUS, DAT IS DE HEILIGE GEEST.
Een ander punt is inderdaad taalbegruik.
Mijn mening hierover is dat wanneer er iemand met een vrome veelheid van woorden aan het roemen is dat hij alleen weet hoe het allemaal zit deze mij doet denken aan de farizeeër, bij de geschiedenis van de Farizeeër en de tollenaar.
Ik kan het niet anders omschrijven dan met twee woorden, namelijk wettisch en hoogmoedig.
Ik kan dan ook niet anders concluderen dat mensen dan van de ganade aan het weggeduwd worden op deze manier.
Ik kan dan ook niet anders zeggen dan tegen zo iemand: BEKEER JE.
Het valt mij trouwens op dat je alle teksten uit het Oude Testament op je zelf betrekt letterlijk, maar dan moet je ook door de letterlijke schelfzee heen en letterlijk door de woestijn. Jij past de teksten letterlijk en soms geestelijk toe, net al naar gelang het jou uitkomt om je visie te onderbouwen. Dat is niet de juiste manier van Schriftstudie en vooral exegetisch en didactisch een dikke onvoldoende.