Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

MarthaMartha

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
helma schreef:ik heb twee bitterkoekjescakes gemaakt
ze ruiken heerlijk...
nu is 't wachten op de visite....
mmm... klinkt goed.....
we komen eraan :hum

(grapje)
Ik lees net dat de visite niet meer komt, dus als ik jou was nam ik mijn kans waar.....
@ Helma: wie het eerst komt wie het eerst maalt?
mmm... ik ben dol op bitterkoekjescake....
maar ik zou verstandig zijn als ik even plat ging, ben al de hele dag aan 't doordoen....
en mijn broer loopt hier te klussen, dus om dan weg te gaan is ook zowat....

jij mag van mij ;)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef:
Zita schreef:met grote dank voor het meedenken (Marnix, je informatie was geweldig!) heb ik vanmorgen een sony-laptop aangeschaft. Straks is mijn nieuwste aanwinst een appeltaart, want die ga ik bakken voor mijn zwagertje, die mijn oude laptop gaat opporren om de bestanden ervan af te slepen en die mijn nieuwe laptop gebruiksklaar gaat maken.
Heb je een Vayo Zita :quoi :) Kleur ??
zou wel kunnen. Weet ik niet eens eigenlijk. Hij was in de winkel wit (brrrr), maar ik hem 'm nog niet uitgepakt. Het was binnen mijn budget de laptop met verreweg de beste prestaties.
Een Vayo springt er echt uit hoor. Maar ik ben benieuwd, mijn zoon heeft er ook een en is er heel tevreden over.
Het is een Vaio. En ik geniet :) Toetsenbord is champagne ofzo, buitenkant is lichtgrijs. Ik vind het erg blingbling, maar het ziet er ook wel weer gaaf uit. M'n ma vindt het een besmettelijk kleurtje. :huhu
helma

Bericht door helma »

vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
helma schreef:ik heb twee bitterkoekjescakes gemaakt
ze ruiken heerlijk...
nu is 't wachten op de visite....
mmm... klinkt goed.....
we komen eraan :hum

(grapje)
Ik lees net dat de visite niet meer komt, dus als ik jou was nam ik mijn kans waar.....
@ Helma: wie het eerst komt wie het eerst maalt?
iedreen is welkom :yahoo
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
jvdg schreef:Van bijbelse romans wil ik niets weten.
Het stikt van de inlegkunde
Tsja, sommige preken stikken ook van de inlegkunde....
Heb er heel wat moeten horen in het verleden.

Zijn ze je bij gebleven, hebben ze toch indruk gemaakt.... :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef: Heb je een Vayo Zita :quoi :) Kleur ??
zou wel kunnen. Weet ik niet eens eigenlijk. Hij was in de winkel wit (brrrr), maar ik hem 'm nog niet uitgepakt. Het was binnen mijn budget de laptop met verreweg de beste prestaties.
Een Vayo springt er echt uit hoor. Maar ik ben benieuwd, mijn zoon heeft er ook een en is er heel tevreden over.
Het is een Vaio. En ik geniet :) Toetsenbord is champagne ofzo, buitenkant is lichtgrijs. Ik vind het erg blingbling, maar het ziet er ook wel weer gaaf uit. M'n ma vindt het een besmettelijk kleurtje. :huhu
Wauw mooi !! Nee joh is niet besmettelijk, mijn zoon heeft een roomwitte, klamme zeem erover: schoon :)
Het toetsenbord is heeeerlijk om mee te werken.
Ik wens je heel veel plezier ermee :) Enne.... niet alleen mee forummen en chatten he ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion

Bericht door albion »

vlinder schreef:Oké, mijn laatste reactie in deze discussie:

Het is mij prima hoe je het voor jezelf invult, daar zeg ik niets van. Je zegt dat je anderen vrij laat, maar dat is m.i. niet zo als je een opmerking maakt als: Als het recht ligt tussen God en je ziel, heb je genoeg aan de Bijbel. Daarmee zeg je iets wat is strijd is met een eerdere reactie van jou.
Ik wilde alleen aantonen dat dit argument niet voor jezelf spreekt, maar oordeelt over anderen en als je dat vindt dit consequenties heeft.
Gelukkig nuanceer je het in je laatste post deze opmerking, maar discusseren is: kijken naar argumenten en daarop ingaan. Ik heb je m.i. niet veroordeeld, en mijn argumenten ook niet. Ik ging alleen in op wat je zegt en benoem wat voor concequenties dat heeft. Zo gaat dat nu eenmaal in een discussie. En dan is het niet zo dat opeens iedereen tegen je is (je zegt dit zo te ervaren), maar een discussie voeren....En ja, dan zijn mensen het weleens niet met je eens....
Om heel eerlijk te zijn (zoals ik dus opgevoed ben): Een bekeerd mens brengt zijn tijd door met hetgeen waar zijn hart vol van is: Gods Woord. In wezen taalt hij/zij niet naar een romannetje. Ik zou het heel vreemd gevonden hebben als ik mijn moeder in een romannetje had zien lezen. Die zag ik alleen maar: of met Gods Woord of met prekenboeken. Mijn vader die niet zoveel las en ook niet zo vlug las als mijn moeder las ook alleen maar in Gods Woord of in de uitleg ervan in verhandelingen (Matthew Henry of Patrick, Polish en Welsh). Of hij las in een geschiedenisboek (zoals Gods vinger schrijft) maar romannetjes werd door hen niet gewaardeerd. Ze lazen wel de krant, vooral het commentaar en het kerknieuws.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
vlinder

Bericht door vlinder »

albion schreef:
vlinder schreef:Oké, mijn laatste reactie in deze discussie:

Het is mij prima hoe je het voor jezelf invult, daar zeg ik niets van. Je zegt dat je anderen vrij laat, maar dat is m.i. niet zo als je een opmerking maakt als: Als het recht ligt tussen God en je ziel, heb je genoeg aan de Bijbel. Daarmee zeg je iets wat is strijd is met een eerdere reactie van jou.
Ik wilde alleen aantonen dat dit argument niet voor jezelf spreekt, maar oordeelt over anderen en als je dat vindt dit consequenties heeft.
Gelukkig nuanceer je het in je laatste post deze opmerking, maar discusseren is: kijken naar argumenten en daarop ingaan. Ik heb je m.i. niet veroordeeld, en mijn argumenten ook niet. Ik ging alleen in op wat je zegt en benoem wat voor concequenties dat heeft. Zo gaat dat nu eenmaal in een discussie. En dan is het niet zo dat opeens iedereen tegen je is (je zegt dit zo te ervaren), maar een discussie voeren....En ja, dan zijn mensen het weleens niet met je eens....
Om heel eerlijk te zijn (zoals ik dus opgevoed ben): Een bekeerd mens brengt zijn tijd door met hetgeen waar zijn hart vol van is: Gods Woord. In wezen taalt hij/zij niet naar een romannetje. Ik zou het heel vreemd gevonden hebben als ik mijn moeder in een romannetje had zien lezen. Die zag ik alleen maar: of met Gods Woord of met prekenboeken. Mijn vader die niet zoveel las en ook niet zo vlug las als mijn moeder las ook alleen maar in Gods Woord of in de uitleg ervan in verhandelingen (Matthew Henry of Patrick, Polish en Welsh). Of hij las in een geschiedenisboek (zoals Gods vinger schrijft) maar romannetjes werd door hen niet gewaardeerd. Ze lazen wel de krant, vooral het commentaar en het kerknieuws.
Maar dat is toch prima? Alleen niet als meetlat voor iedereen. Als iemand kan verantwoorden om iets anders te lezen naast Gods Woord (wat jouw ouders blijkbaar ook deden: de krant) is dat toch goed? Leg het vooral jezelf op, maar niet een ander. We moeten er niet meer regels bij maken dan er in de Bijbel staan. Ook hierin geldt denk ik: 1. Doe alles ter ere Gods, en 2: ieder is in zijn gemoed ten volle verzekerd.

Aanvulling:
* Een oudvader ging studeren 's morgens om 4.00 uur met zijn voeten in koud water om wakker te blijven.
* Een echtpaar waar ik eens voor gezorgd heb spraken nooit met elkaar omdat ze van mening waren dat je alleen mocht praten als het over de Heere ging. (n.a.v. wat in de Bijbel staat dat je over elke gesproken woord rekenschap moet afleggen). Ik heb ze echt nog nooit met elkaar horen praten. Ook tegen mij alleen de eerste keer waar alles stond, wat ze wilden en dat ze niet over onnodige dingen spraken....

Zijn dit voorwaarden? Kenmerken van het ware? De Joden lazen toch ook boeken naast de Bijbel?
Nogmaals: prima voor jezelf, maar leg het anderen niet op.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

Een nichtje! Gisteren wezen kijken. Schattig hoor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Marnix schreef:Een nichtje! Gisteren wezen kijken. Schattig hoor :)
Gefeliciteerd "oom" Marnix :sorc
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:super Leuk!, gefeliciteerd! :sorc
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
henriët

Bericht door henriët »

Een schattig 'jottum' jasje voor onze snoes, van dr oudtante waar ze naar vernoemd is :tilt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

ik ben verschrikkelijk verwend :oops

2 orchideeën
3 boekenbonnen
megabos tulpen (43 stuks; rood en paars)
nog een bos tulpen
bos rozen
mandje voorjaar
lekker luchtje
stofzuigerzakken
boodschappenpakketje
doos chocola
geld
elektrische tandenborstel
whiteboard met leuke bloemmagneetjes
stapeltje boeken
-Tommy Tenney: Prayers of a God Chaser
-drs P den Ouden; Liefde en trouw bij de puriteinen
-Venster op de eeuwigheid; hel en hemel bij de puriteinen
-Dr J R Beeke; Geloven in de praktijk
-Terri Blackstock; Roofdier
- Stephen Lawhead; De gewijde beker

Het is altijd leuk om te zien dat je van sommige kinderen een kado krijgt wat ze zelf ook graag willen lezen :huhu
van mijn 14 jarige zoon kreeg ik er een leuke kaart bij; 3 XXX jes op de voorkant
en aan de binnenkant stond geschreven:
Gefeliciteerd!! Gefeliciteerd!! Gefeliciteerd!!
U wordt echt oud! Gefeliciteerd met uw verjaardag
Ik hoop dat u nog heel lang mijn moeder zal zijn XXX
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Een fotostudio
Geld
lekker luchtje
nieuw Bijbels dagboek

En aan het einde van de maand geef ik me eigen een kadootje:
Spiegelreflexcamera.. Nikon D3100 :yahoo
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
helma

Bericht door helma »

vanmiddag bezorgd: doos boeken (voor de verkoop)
doos Piepers (kadootje van iemand) Bezorgd door http://www.piepers.nu
Lassie

Bericht door Lassie »

Gefeliciteerd..... :super

Ik heb vandaag een neefje gekregen. Helaas duurt het nog n poosje voor ik hem kan gaan bewonderen.
Gesloten