Wat doen we vandaag?

Dodo

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Met enige verbazing naar buiten kijken vanaf de werkplek: soldaten!?
Het zal wel voor de grote rampoefening in Reeuwijk zijn, maar waarom lopen ze dan - met wapens - in Bodegraven?

Afbeelding
Mara

Bericht door Mara »

Ziet er nogal eng en spannend uit Dodo :?

Ik heb even gegoogled, maar het betreft een crisis-oefening. "Samen sterker".
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:Maar weer eens met de waterstofzuiger aan de gang. Het grondwater staat sinds gisteren wederom H O O G. :sweat
Gemiddeld hebben we eens in de 10 jaar last van dit euvel, nu al de 2e keer dit najaar.
Is geen grondwater, maar regenwater.
helma

Bericht door helma »

wij hebben het water ook in de kelder staan....
refo

Bericht door refo »

Bij ons lekt de schuur. De aardlekschakelaar heeft z'n werk gedaan.
Morgenochtend maar eens kijken wat er aan de hand is.
Een paar weken geleden op de regenzondag hetzelfde liedje. Dus ik wist nu snel welke stop het was.
Ik dacht dat het verholpen was. Niet dus.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:
Mara schreef:Maar weer eens met de waterstofzuiger aan de gang. Het grondwater staat sinds gisteren wederom H O O G. :sweat
Gemiddeld hebben we eens in de 10 jaar last van dit euvel, nu al de 2e keer dit najaar.
Het is wel grondwater, dat heb ik al eerder uitgelegd. Wanneer het verspreid regent, is er niets aan de hand. Maar als er in korte tijd veel regenwater valt, stijgt het water in de singels en sloten rondom onze wijk en stijgt dus ook het grondwaterpeil.
Water zoekt immer het diepste punt, in een lager gelegen woonwijk komt het via de kelders dus binnen.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
refo schreef:
Het is wel grondwater, dat heb ik al eerder uitgelegd. Wanneer het verspreid regent, is er niets aan de hand. Maar als er in korte tijd veel regenwater valt, stijgt het water in de singels en sloten rondom onze wijk en stijgt dus ook het grondwaterpeil.
Water zoekt immer het diepste punt, in een lager gelegen woonwijk komt het via de kelders dus binnen.
Regenwater onder de grond = grondwater :)
Reiziger

Bericht door Reiziger »

De forumthermometer opstellen! :sweat ik zie Mara in gedachten al opveren: O ja, de thermometer!!! Zou die kloppen? :D
Mara

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:
refo schreef:
Regenwater onder de grond = grondwater :)
Ja duh :huhu
In de verschillende steden, ook in Rotterdam, maken ze hier en daar zgn waterbergingen. De voorspellingen zijn dat er vaker in korte tijd veel water naar beneden kan komen en dat moet wel ergens heen.
De kleine singels en sloten staan geregeld boordevol, de oevers worden doordrenkt.
Wij zullen dus onze kelder beter moeten gaan bewapenen. Aan één zijde is dat gelukt, daar komt geen druppel door, maar aan de andere kant is er kennelijk nog een lek. Volgens kenners is een klein gaatje al voldoende. Er komt zoveel druk op te staan, dat het water als het ware naar binnen wordt geperst.
Je kunt het water wel opzuigen, maar je voelt toch een klammige atmosfeer.
24/7 ventileren en kachel een graadje hoger, dat helpt wel.
Dodo

Bericht door Dodo »

Even een frisse neus halen en de hond gelukkig maken.

Afbeelding
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Dankdag vieren
vragen welkom heten
Een maand niks op het forum zeggen (maar wel stiekem meelezen)
alexv

Bericht door alexv »

Dodo schreef:Met enige verbazing naar buiten kijken vanaf de werkplek: soldaten!?
Het zal wel voor de grote rampoefening in Reeuwijk zijn, maar waarom lopen ze dan - met wapens - in Bodegraven?

Afbeelding
Er wordt meer en meer geoefend op crowd control. Zou me niet verbazen dat dit er mee te maken heeft, hoeft natuurlijk niet.
Dodo

Bericht door Dodo »

Er waren geen 'crowds' aanwezig op dat moment, dus dat denk ik niet.
Ik ben inmiddels wat bijgepraat. Ze dragen baretten, niet de helm, dus ze zijn niet op actie. En dat ze de wapens dragen is normaal, die kunnen niet in een klittenbandje aan de rugzak vastgemaakt worden.

Edit: het was idd voor de rampoefening, en het was het patrouilleren door het dorp om eigendommen van burgers te bewaken.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Er waren geen 'crowds' aanwezig op dat moment, dus dat denk ik niet.
Ik ben inmiddels wat bijgepraat. Ze dragen baretten, niet de helm, dus ze zijn niet op actie. En dat ze de wapens dragen is normaal, die kunnen niet in een klittenbandje aan de rugzak vastgemaakt worden.

Edit: het was idd voor de rampoefening, en het was het patrouilleren door het dorp om eigendommen van burgers te bewaken.
Vandaag een rampenoefening in Vlaardingen, eveneens onder het motto 'Samen Sterker'.
Er zou een trein ontspoord zijn en deze zou zich in de grond geboord hebben.
Verslaggever zei op de radio, dat het wel oorlog leek.
Het is een hele reeks oefeningen, begonnen op 28 oktober eindigt a.s. vrijdag.
vlinder

Bericht door vlinder »

@Helma, dank voor het aanbod. Maar aangezien ik niet zoveel ervaring heb met een gezin van 4 kids en 2 volwassenen, heb ik niet zo heel veel tijd over... mijn respect voor jou groeit hier met de minuut.;-) voor alle moeders trouwens... Toch leuk dat ik je vanmorgen even zag. En auto ook (sorry hoor :-p...). En ik vroeg me af wie in het rijtje aan de zijkant ik evt. zou kennen, maar dat weet ik niet. ;-)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie