Wim Anker schreef: ↑26 jun 2025, 19:23
Zeeuw schreef: ↑26 jun 2025, 19:17
Ik begrijp niet echt waar die 3 dagen vandaan komt. Het ging over 40k en daarna modaal. Maar ja, als het voor 3 dagen is kan ik de berekening ook maken
Dit komt hiervandaan:
merel schreef: ↑26 jun 2025, 12:28
DDD schreef: ↑26 jun 2025, 12:19
Ik heb heel weinig kennis van het huidige belanstingstelsel. De discussie waar Wim naar refereert is dat een eenverdiener die 40.000 verdient meer belasting betaalt dan 2 mensen die samen 40.000 verdienen en getrouwd zijn. Daar heb ik geen principiële bezwaren tegen en dat wordt mij al jaren nagedragen
Dat vind ik ook logisch, want dan verdien je kennelijk vrij veel. Al vind ik dat de belastingdruk zou moeten worden bepaald naar het brutosalaris op voltijdsbasis.
Toen helder werd dat @DDD hier weer eens wat telfoutjes maakte kwam hij met de "drie dagen". (Zie een latere posting). Die is verder nergens op gebaseerd verder en kon niet herleid worden uit bovenstaande postings.
Kortom, de "behoefte" om beamend op te treden was wat groter dan de noodzaak eerst eens te lezen wat er staat. Bij correctie daarop moet uiteraard iets worden verzonnen.
Gods mond alleen spreekt woorden die niet falen.
Maar je laat helaas weg, dat toen iemand anders mij daarop wees, ik ook vermeldde: "Eens." Dat lijkt me een belangrijke mededeling. Ik maakte geen telfout trouwens, ik bedacht even niet dat 40.000 bruto helemaal niet zo heel veel is, maar ging mee in de tegenstelling. Als netto inkomen is het best goed, maar daar ging het in het bericht waarop ik reageerde nu juist niet over.
Kortom, prima dat je aanwijst dat ik iets fout deed, maar zet er dan ook bij dat ik toegaf dat ik me vergiste.
Wat het punt is dat verzonnen moest worden, begrijp ik niet helemaal.