Ben jij tegen vaccinatie?Amstelodamense schreef:Dank voor het delen. Wat een geweldig mooi filmpje met hele mooie getuigenissen. Wat fijn dat deze mensen aan het woord kwamen/komen. Absoluut geen gestolde traditie, maar levend Geloof. Alle eer aan God!HersteldHervormd schreef:https://www.youtube.com/watch?v=l6lP6ZAeyq8
Zeer mooi filmpje over de christenen die niet vaccineren. Mooi die getuigenissen!
Vaccinatie met het oog op COVID-19
-
- Verbannen
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Nee, maar ook niet per se voor. Nog erg zoekende hierin. Wat ik hier mooi vind: ik zie levend geloof. Geen dominee of kerkverband die het ontraadt, maar een persoonlijke relatie met de Hemelse Vader. Dan is elk antwoord goed.Jantje schreef:Ben jij tegen vaccinatie?Amstelodamense schreef:Dank voor het delen. Wat een geweldig mooi filmpje met hele mooie getuigenissen. Wat fijn dat deze mensen aan het woord kwamen/komen. Absoluut geen gestolde traditie, maar levend Geloof. Alle eer aan God!HersteldHervormd schreef:https://www.youtube.com/watch?v=l6lP6ZAeyq8
Zeer mooi filmpje over de christenen die niet vaccineren. Mooi die getuigenissen!
-
- Verbannen
Oké. Duidelijk. Dan zijn we het geheel eens. Dat is zelden het geval, dus ik meld het nadrukkelijk. 

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik las inmiddels de ingezonden brief. Ik verbaas mij erover dat tegen roken niet onderwijzend wordt opgetreden in de GGiN. Dat is wel erg merkwaardig, inderdaad. Is dat het nieuwe argument waar Jantje op doelt?
En verder ben ik het natuurlijk geheel met de schrijver eens dat gemotoriseerd verkeer en kunstmest net zo goed een vorm zijn van onafhankelijk zijn van God, althans niet meer of minder dan bij inenting.
En verder ben ik het natuurlijk geheel met de schrijver eens dat gemotoriseerd verkeer en kunstmest net zo goed een vorm zijn van onafhankelijk zijn van God, althans niet meer of minder dan bij inenting.
Ja laten we ook stoppen met eten en drinken...zucht.DDD schreef:Ik las inmiddels de ingezonden brief. Ik verbaas mij erover dat tegen roken niet onderwijzend wordt opgetreden in de GGiN. Dat is wel erg merkwaardig, inderdaad. Is dat het nieuwe argument waar Jantje op doelt?
Ik zag het filmpje van Jezus leeft onlangs op tv. In tegenstelling tot anderen vond ik er weinig van uitgaan.
-
- Verbannen
Inderdaad; onder andere dat argument. En ook het argument om de veestapel wél te laten vaccineren.DDD schreef:Ik las inmiddels de ingezonden brief. Ik verbaas mij erover dat tegen roken niet onderwijzend wordt opgetreden in de GGiN. Dat is wel erg merkwaardig, inderdaad. Is dat het nieuwe argument waar Jantje op doelt?
Maar goed; @Ad Anker refereert aan het vaccinatiebeleid in 1919, toen men daar al over discussieerde. Toen was roken nog helemaal geen taboe. Er zijn verhalen bekend van walmende kerkenraadskamers en vergaderingen tot in de Generale Synodes aan toe, waarbij er gerookt werd als een ketter. Dus misschien is daarom het referentiekader m.b.t. roken wel anders omdat het vroeger wél geaccepteerd was?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Nou, als het om alcohol gaat, dan mag daar best wel net zo hard voor gewaarschuwd worden door Van der Tang en ds. Weststrate als tégen vaccinatie. Of ken jij de verhalen over de drankketen op de Biblebelt niet? Daar hebben ouders ook een verantwoordelijkheid in. En daar hoor of lees ik nou nooit iets over.Simon0612 schreef:Ja laten we ook stoppen met eten en drinken...zucht.DDD schreef:Ik las inmiddels de ingezonden brief. Ik verbaas mij erover dat tegen roken niet onderwijzend wordt opgetreden in de GGiN. Dat is wel erg merkwaardig, inderdaad. Is dat het nieuwe argument waar Jantje op doelt?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom zou je de aarde bemesten met artificiële mest? Je hebt dan als agrariër je grond overmatig gebruikt. Je kunt ook de bijbelse manier hanteren, door eens in de zoveel jaar je grond braak te laten liggen.Simon0612 schreef:
Ja laten we ook stoppen met eten en drinken...zucht.
-
- Verbannen
Ik las zelfs dat er een innovatieve proef loopt van een boer die bedacht om als het land braak ligt, er verrijdbare zonnepanelen op te plaatsen. Het stond op NOS, meen ik.Ambtenaar schreef:Waarom zou je de aarde bemesten met artificiële mest? Je hebt dan als agrariër je grond overmatig gebruikt. Je kunt ook de bijbelse manier hanteren, door eens in de zoveel jaar je grond braak te laten liggen.Simon0612 schreef:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Volgens Ukkie hoeft een predikant alleen eigen gemeente te waarschuwenJantje schreef:Nou, als het om alcohol gaat, dan mag daar best wel net zo hard voor gewaarschuwd worden door Van der Tang en ds. Weststrate als tégen vaccinatie. Of ken jij de verhalen over de drankketen op de Biblebelt niet? Daar hebben ouders ook een verantwoordelijkheid in. En daar hoor of lees ik nou nooit iets over.Simon0612 schreef:Ja laten we ook stoppen met eten en drinken...zucht.DDD schreef:Ik las inmiddels de ingezonden brief. Ik verbaas mij erover dat tegen roken niet onderwijzend wordt opgetreden in de GGiN. Dat is wel erg merkwaardig, inderdaad. Is dat het nieuwe argument waar Jantje op doelt?

-
- Verbannen
Geenzins.Simon0612 schreef:Al zijn die keten meer iets van 10 jaar geleden als je het mij vraagt.
Geenzins.Simon0612 schreef:En ik denk dat dat meer regionale problemen zijn dan landelijk.
De ambtsdragers bespreken dit nu publiekelijk in het RD. Maar je hoort nooit in het RD over de gevaren van alcoholmisbruik binnen de gereformeerde gezindte.Simon0612 schreef:Als jij er nooit wat van hoort moet je misschien jouw predikanten of de Saambinder wat motiveren om die zaken te bespreken?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Belangrijkste punt blijft dat men voorhoudt dan mensen vrij zijn in hun keuze, maar men tegelijkertijd op een dwangmatige wijze mensen beïnvloedt om niet te vaccineren.Simon0612 schreef:
Volgens Ukkie hoeft een predikant alleen eigen gemeente te waarschuwenAls je de Wachter leest weet je dat er tegen al dat soort dingen gewaarschuwd wordt. Al zijn die keten meer iets van 10 jaar geleden als je het mij vraagt. En ik denk dat dat meer regionale problemen zijn dan landelijk. Als jij er nooit wat van hoort moet je misschien jouw predikanten of de Saambinder wat motiveren om die zaken te bespreken?
Zeker, al denk ik dat van dat ene jaar het pijl van de voedingstoffen niet normaliseert. De landbouw is nogal wat intensiever geworden tov 4000 jaar geleden. Maar als je bemesting met inenting gaat vergelijken sla je wat mij betreft de plank behoorlijk mis. Ondanks bemesting, het voeden van de plant, is het nog steeds God die de wasdom geeft.Ambtenaar schreef:Waarom zou je de aarde bemesten met artificiële mest? Je hebt dan als agrariër je grond overmatig gebruikt. Je kunt ook de bijbelse manier hanteren, door eens in de zoveel jaar je grond braak te laten liggen.Simon0612 schreef:
Ik merk maar weinig van die dwang. Nog niemand aan mijn voordeur gehad. Het is wel makkelijk om het dwang te noemen.Ambtenaar schreef:Belangrijkste punt blijft dat men voorhoudt dan mensen vrij zijn in hun keuze, maar men tegelijkertijd op een dwangmatige wijze mensen beïnvloedt om niet te vaccineren.Simon0612 schreef:
Volgens Ukkie hoeft een predikant alleen eigen gemeente te waarschuwenAls je de Wachter leest weet je dat er tegen al dat soort dingen gewaarschuwd wordt. Al zijn die keten meer iets van 10 jaar geleden als je het mij vraagt. En ik denk dat dat meer regionale problemen zijn dan landelijk. Als jij er nooit wat van hoort moet je misschien jouw predikanten of de Saambinder wat motiveren om die zaken te bespreken?