Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Ambtenaar

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: Vandaag, 13:02 Wat is kindgebonden budget?
Je verdient te veel.
merel

Bericht door merel »

Dat betwijfel ik. Wij hebben schijnbaar ook nog recht op een behoorlijk bedrag in de maand. Onbegrijpelijk.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: Vandaag, 12:37
DDD schreef: Vandaag, 12:33 Dat vind ik ook logisch, want dan verdien je kennelijk vrij veel. Al vind ik dat de belastingdruk zou moeten worden bepaald naar het brutosalaris op voltijdsbasis.
40.000 is ruim onder modaal. Ik zou dat niet vrij veel willen noemen.
Eens. Dat zou vrij veel zijn, als het voor drie dagen is.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
Je verdient te veel.
Dat zegt de rekentool die Zeeuw doorgaf inderdaad. Vandaar mijn onbekendheid met KGB.

Overigens blijkbaar kun je ook te veel verdienen met een inkomen onder €180.000. Dit om eventuele misverstanden over mijn inkomen weg te nemen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: Vandaag, 13:31
Ambtenaar schreef:
Je verdient te veel.
Dat zegt de rekentool die Zeeuw doorgaf inderdaad. Vandaar mijn onbekendheid met KGB.

Overigens blijkbaar kun je ook te veel verdienen met een inkomen onder €180.000. Dit om eventuele misverstanden over mijn inkomen weg te nemen.
Nou, je moet wel ver richting die 180k gaan wil je op 0 zitten.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef: Vandaag, 12:59 Wij hebben sinds 2017 geen kinderopvang meer :). Vanaf het moment dat ze naar school gingen zijn wij daarmee gestopt en ben ik schooltijden gaan werken.
Ik heb mij nooit verdiept in het wel/niet ontvangen van toeslagen. Achteraf bezien hadden wij, met onze inkomens, jarenlang recht op kindergebonden budget. Dat hebben wij nooit aangevraagd. Het is een misvatting dat iedereen die werkt vooral steeds meer wil hebben. Ik werk zodat wij kunnen leven zoals wij nu leven en de kinderen kunnen geven wat zij nodig hebben, Niet extravagant zoals Lilian veronderstelt, maar een normaal leven. Daarnaast is het zeer zeker beter voor ons huwelijk dat ik geen huisvrouw ben, maar mij ook op een andere wijze ontwikkel.

Ik heb een aantal dingen algemeen gesteld. En heb bewust nergens gezegd. Nou die Merel die doet dat en dat verkeerd. Dit is de tweede vandaag al. En uiteraard ligt dat niet aan slecht lezen maar aan onduidelijk communiceren 🙃
Bijzonder altijd weer als je wat algemene maatschappelijke tendensen signaleert en benoemt... dat dit soort reacties komen. Niet nodig lijkt me.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef: Vandaag, 13:54
merel schreef: Vandaag, 12:59 Wij hebben sinds 2017 geen kinderopvang meer :). Vanaf het moment dat ze naar school gingen zijn wij daarmee gestopt en ben ik schooltijden gaan werken.
Ik heb mij nooit verdiept in het wel/niet ontvangen van toeslagen. Achteraf bezien hadden wij, met onze inkomens, jarenlang recht op kindergebonden budget. Dat hebben wij nooit aangevraagd. Het is een misvatting dat iedereen die werkt vooral steeds meer wil hebben. Ik werk zodat wij kunnen leven zoals wij nu leven en de kinderen kunnen geven wat zij nodig hebben, Niet extravagant zoals Lilian veronderstelt, maar een normaal leven. Daarnaast is het zeer zeker beter voor ons huwelijk dat ik geen huisvrouw ben, maar mij ook op een andere wijze ontwikkel.

Ik heb een aantal dingen algemeen gesteld. En heb bewust nergens gezegd. Nou die Merel die doet dat en dat verkeerd. Dit is de tweede vandaag al. En uiteraard ligt dat niet aan slecht lezen maar aan onduidelijk communiceren 🙃
Bijzonder altijd weer als je wat algemene maatschappelijke tendensen signaleert en benoemt... dat dit soort reacties komen. Niet nodig lijkt me.
Nou, het kan in dit geval liggen aan het feit dat je lange lappen tekst gebruikt, waarin je veel zaken benoemd. Het is dan soms behoorlijk zoeken naar welk punt je maakt.

En daarnaast is jouw stokpaardje nogal dat 'ze' veel geld willen verdienen om zich allerhande luxe te veroorloven, waar jij dan weer van alles van vindt. En ja, daar krijg je reactie op.

Als je bondiger en minder oordelend formuleert zullen de reacties echt anders zijn.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef: Vandaag, 13:38
Ambtenaar schreef:
Je verdient te veel.

Nou dat valt wel mee volgens mij. Of ik heb iets verkeerd ingevuld.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Hendrien schreef: Vandaag, 13:01 Het valt mij op dat mensen met kinderen onder de 18 veel kindgebonden budget krijgen. Ook bij goede inkomens. Dat was een jaar of 10 geleden echt niet zo.
Da's een goede tip!
Deze had ik helaas altijd gemist. Nu gelijk maar - met maximale terugwerkende kracht - doorgerekend en aangevraagd.
Tnx!
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 26 jun 2025, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 14:13
Zeeuw schreef: Vandaag, 13:38
Ambtenaar schreef:
Je verdient te veel.

Nou dat valt wel mee volgens mij. Of ik heb iets verkeerd ingevuld.
wij krijgen volgens de berekening 500 per maand. En ik denk dat we als gezin op de helft van de 180 uitkomen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Issue begint vooral met een bijna onbedwingbare neiging van meerdere posters om de eigen situatie en keuze nogal uitgebreid op RF te posten. In onderwijstermen zou ik zeggen dat het vermogen tot abstraheren om een onderwerp wat meer generiek te bespreken regelmatig ontbreekt.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: Vandaag, 13:20
DDD schreef: Vandaag, 12:33 Dat vind ik ook logisch, want dan verdien je kennelijk vrij veel. Al vind ik dat de belastingdruk zou moeten worden bepaald naar het brutosalaris op voltijdsbasis.
Zo heel veel is dit ook weer niet. Met vakantiegeld en een 13e maand komt het neer op 2800 bruto per maand.
Terri

Bericht door Terri »

Inderdaad zie ik regelmatig in een discussie dat de mening over een algemeen vraagstuk enorm vanuit de eigen belevingswereld beoordeeld wordt. Waarschijnlijk doen we dat allemaal wel, maar echt breed denken doe je dan niet en heb je enigszins een tunnelvisie, denk ik. Objectief zijn is bijna onmogelijk.
Lilian heeft haar mening gevormd met haar achtergrond en ervaring. Merel weer op die van haar en zo nemen we allemaal onze, soms onbewust, eigen levensverhaal als graadmeter.

Hoe dan ook, ik persoonlijk vind schippersvrouw en kinderen op het internaat en werkende moeder en kinderen op de opvang hetzelfde.
Dat het soms niet anders kan is een andere invalshoek. Uitzonderingen bevestigen altijd de regel.

Een ieder zal zelf verantwoording af moeten leggen over de gemaakte keuze aan God. Een mens overtuigen lukt niet en hoeft ook niet. Natuurlijk is het delen van je argumenten prima, maar elkaar subtiel veroordelen is niet oké. Gebeurt ook niet volgens mij.

Ik bleef thuis toen er kinderen kwamen, financieel kon dat prima en als getrouwde vrouw parttime werken was toen absoluut niet gebruikelijk. Het was alles of niets.
Ik had een erg mooie baan en ik vond het jammer dat ik moest stoppen.
Maar terugkijkend, was het goed zoals het gegaan is.
merel

Bericht door merel »

Waarom vind jij een werkende moeder met kinderen twee of drie dagen op de opvang en een schippersvrouw met kinderen op een internaat hetzelfde? Wat zijn de overeenkomsten en zie jij ook verschillen? Ik zie namelijk weinig overeenkomsten.
MGG

Bericht door MGG »

merel schreef: Vandaag, 15:43
DDD schreef: Vandaag, 13:20
Zo heel veel is dit ook weer niet. Met vakantiegeld en een 13e maand komt het neer op 2800 bruto per maand.
Het gaat richting de anderhalf keer modaal. Niet perse veel, maar wel een mooi salaris. 13e maand is net als vakantiegeld een sigaar uit eigen doos.
Plaats reactie