Kom, kom. Het forum is meer dan beroepingswerk.GerefGemeente-lid schreef:Dan kunnen we het forum wel opdoeken.Charles schreef:'Wie de sport niet beoefent moet zich niet met de spelregels bemoeien' zei Wim Kan al over de Paus.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Ook meer dan kritiek leveren op Jan en alleman.Tiberius schreef:Kom, kom. Het forum is meer dan beroepingswerk.GerefGemeente-lid schreef:Dan kunnen we het forum wel opdoeken.Charles schreef:'Wie de sport niet beoefent moet zich niet met de spelregels bemoeien' zei Wim Kan al over de Paus.

Jan kennen we, maar wie is alleman? 

Al die aan de wand watertTiberius schreef:Jan kennen we, maar wie is alleman?

Alle hoofden der vrouwMister schreef:Al die aan de wand watertTiberius schreef:Jan kennen we, maar wie is alleman?

https://www.rd.nl/artikel/962786-zgg-be ... nt-ecuador
Ds. S. Maljaars heeft namens Zending Gereformeerde Gemeenten (ZGG) Jorge Louis Chancay Mieles (1979) zondag bevestigd als predikant in
Guayaquil, in Ecuador.
Ds. S. Maljaars heeft namens Zending Gereformeerde Gemeenten (ZGG) Jorge Louis Chancay Mieles (1979) zondag bevestigd als predikant in
Guayaquil, in Ecuador.
- J.C. Philpot
Gaat de toelating tot het predikantsambt in dit geval ook via het Nederlande curatorium, enkel de lokale kerk, of heeft de ZGG de toelating tot predikant "afgehandeld"?GGotK schreef:https://www.rd.nl/artikel/962786-zgg-be ... nt-ecuador
Guayaquil, in Ecuador.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Mooi, zou deze man ook in de GG hier kunnen preken? Al vraag ik me af hoeveel mensen er Spaans verstaan.GGotK schreef:https://www.rd.nl/artikel/962786-zgg-be ... nt-ecuador
Guayaquil, in Ecuador.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Dat lijkt afgehandeld door de ZGGJ.C. Philpot schreef:Gaat de toelating tot het predikantsambt in dit geval ook via het Nederlande curatorium, enkel de lokale kerk, of heeft de ZGG de toelating tot predikant "afgehandeld"?GGotK schreef:https://www.rd.nl/artikel/962786-zgg-be ... nt-ecuador
Guayaquil, in Ecuador.
RD schreef:ZGG heeft Jorge Chancay in oktober 2019 toegelaten als student tot de predikantenopleiding in Ecuador.
- J.C. Philpot
Dat las ik inderdaad ook. Vandaar mijn vraag om daar meer duidelijkheid over te krijgen. De indruk word vanuit het artikel gewekt dat de toelating van predikanten in zendingslanden minder streng is, of tenminste op een andere manier geregeld is, als in andere landen (GG Nieuw Zeeland, GG Nederland, of de NRC in Noord Amerka).newton schreef:Dat lijkt afgehandeld door de ZGGJ.C. Philpot schreef:Gaat de toelating tot het predikantsambt in dit geval ook via het Nederlande curatorium, enkel de lokale kerk, of heeft de ZGG de toelating tot predikant "afgehandeld"?GGotK schreef:https://www.rd.nl/artikel/962786-zgg-be ... nt-ecuador
Guayaquil, in Ecuador.RD schreef:ZGG heeft Jorge Chancay in oktober 2019 toegelaten als student tot de predikantenopleiding in Ecuador.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
In sommige opzichten in ieder geval minder streng.J.C. Philpot schreef:Dat las ik inderdaad ook. Vandaar mijn vraag om daar meer duidelijkheid over te krijgen. De indruk word vanuit het artikel gewekt dat de toelating van predikanten in zendingslanden minder streng is, of tenminste op een andere manier geregeld is, als in andere landen (GG Nieuw Zeeland, GG Nederland, of de NRC in Noord Amerka).newton schreef:Dat lijkt afgehandeld door de ZGGJ.C. Philpot schreef:Gaat de toelating tot het predikantsambt in dit geval ook via het Nederlande curatorium, enkel de lokale kerk, of heeft de ZGG de toelating tot predikant "afgehandeld"?GGotK schreef:https://www.rd.nl/artikel/962786-zgg-be ... nt-ecuador
Guayaquil, in Ecuador.RD schreef:ZGG heeft Jorge Chancay in oktober 2019 toegelaten als student tot de predikantenopleiding in Ecuador.
https://zgg.nl/home/ervaringen/institue ... aquil.html
zonder stropdas!!!
tmotniegekkerworre
tmotniegekkerworre
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
En geen hoofdbedekking en er worden naar ik meen ook bijbelse liederen gezongen instead alleen psalmen?! Trouwens niet negatief bedoeld
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
- J.C. Philpot
Laten we de zegeningen niet uit het oog verliezen.
De mannen zien er zeer representatief uit, en er is dankbaarheid dat er een predikant bevestigd mag worden. Dat is een zeer goede zaak, en goed voor de continuiteit van de gemeenten ter plekke.
Het is zeer waardevol dat het evangelie van Soevereine Genade verkondigd mag worden, te midden van een omgeving waar het christendoom vooral Rooms Katholiek en Charismatisch (met veel welvaartsevangelie) is.
De mannen zien er zeer representatief uit, en er is dankbaarheid dat er een predikant bevestigd mag worden. Dat is een zeer goede zaak, en goed voor de continuiteit van de gemeenten ter plekke.
Het is zeer waardevol dat het evangelie van Soevereine Genade verkondigd mag worden, te midden van een omgeving waar het christendoom vooral Rooms Katholiek en Charismatisch (met veel welvaartsevangelie) is.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 14 feb 2022, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
George Whitefield
George Whitefield
Prachtig dat daar de kerk groeien mag, met nu een eigen predikant.
Maar ik ben ook wel benieuwd of hij ook in Nerland de 'rechten'heeft van een predikant. Mag hij hier preken, sacramenten bedienen?
Dan zou hij in de toekomst in principe beroepbaar zijn.
Maar ik ben ook wel benieuwd of hij ook in Nerland de 'rechten'heeft van een predikant. Mag hij hier preken, sacramenten bedienen?
Dan zou hij in de toekomst in principe beroepbaar zijn.